Bestemmingen voor juli gezocht.

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Flying doc, 11 mrt 2018.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het jaarlijke eerste wereld probleem dient zich weer aan. Waar moeten we nu toch weer heen?

    Wensen zijn, laatste twee weken van juli, boven de 20 graden en geen kans op langdurige regenmet een budget van <1000 euro. Visum is geen probleem.
    Zelf heb ik al een eetje zitten kijken voor Libanon, Ladakh en Djibuti maar voor alleen heb ik nog geen super gevoel aan over gehouden.

    Vorig jaar hebben we Kirgizië en Kazachstan gehad maar nu kan ik niets leuks bedenken. Het jaar ervoor Palawan.

    Wat zouden jullie aanraden en waarom?
     
  2. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    € 1000 p.p. Inclusief verblijf of alleen vlucht? Heb je nog FB Miles? in zuid oost Azie kan je naar mooie bestemmingen, 3 bestemmingen voor 20k Miles. Bijvoorbeeld goedkoop ticket Bangkok of Hongkong en dan met Miles naar Sulawesi, komodo of west-Papua.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    8-22 juli Düsseldorf - hkg voor 563 euro.
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Pfft een budget van 1000,-EUR in Juli voor reis/verblijf van 2 weken??

    Weet niet wat je precies zoekt in een vakantie. Veel historie in Lebanon, verschillende ruïnes van Baalbek; tempel van Bacchus in Baalbek, Tempel van Jupiter, Romeinse tempel in Qsarnaba etc. Verder veel kruisvaarders kastelen in Byblo (& amphitheater etc), Tripoli etc. Grotten van Jeita, Qadisha-vallei en het Bos van de ceders van God en een hoop kerken en moskeen om te bezichten of een tour naar een wijnmakerij Ixsir (Batroun) of Chateau Ksara.
    Struinen door de oude souks in de centrums, of voor zon/zee strand gaan.

    Heerlijke keuken & mooi landschap, Beirut is ongeveer het minst mooiste gedeelte ervan, drukke stad, check posts op de ringwegen/in de stad (niet echt bevoordelijk voor de doorstroming), blast walls, typische ME rijstijl. In 10 minuten ga je van party naar een Hezbolla/Shi'a buurt.

    Wel veel geel/groen (Hezbollah) aanwezigheid in bepaalde gebieden.
    En even checken of er geen Israelische stempels/stickers of wat dan ook in je paspoort staan, anders je 2e paspoort gebruiken of een nieuw paspoort aanvragen (officieel zijn ze nog in oorlog met elkaar)
     
    Rutger en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    België.
     
    jongesander, JustinCase, Grouchy en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Die kun je afstrepen met vermoedelijk regen. :p
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina