Beste zakelijke creditcard? RIP Amex Platinum

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Johnny, 31 mrt 2022.

  1. Johnny

    Johnny Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Aangezien de regels strenger worden en je niet meer zakelijke kosten op je privé Amex Platinum kan zetten (eigenlijk wel logisch), ben ik benieuwd welke alternatieve creditcards er zijn die in de buurt komen?

    Amex heeft GEEN Business Platinum in Nederland, wel België en Luxemburg....

    Waar gaat je keuze naartoe?
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
  3. Johnny

    Johnny Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Nice, dankjewel Sandor! Alsnog vraag ik me af waarom er geen business platinum kaart is in NL .. enig idee?
     
  4. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben geen ondernemer, maar ik krijg vaak targeted advertenties voor mooncard. Aanbod op de site is 1,5 FB mijl per € en 21.000 welkomsbonus.
     
  5. Johnny

    Johnny Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Privé Platinum + Business Companion klinkt als de ideale combo voor nu! Alle zakelijke punten worden zo te zien ook op je privé MR gestort, nice!
     
    RobertFB en jphorn vinden dit leuk.
  6. AlexFL

    AlexFL Newbie

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Idd met de Business Companion (Gold) krijg je gewoon de plat benefits op je zakelijke aankopen.
     
    Johnny vindt dit leuk.
  7. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Hoe maakt Amex dan de scheiding tussen privé en zakelijk? Of gaat het hier bijvoorbeeld om Microsoft of Google betalingen voor clouddiensten. Dat kan uiteraard ook aardig aantikken.
     
  8. Johnny

    Johnny Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Door meerdere kaarten. Ik heb nu een Plat voor privé en een business companion card (gratis) aangevraagd.

    Alles qua zakelijk, zet ik dus op de companion card :)

    De individuele kaarten zie je ook overzichtelijk in je account terug
     
  9. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
  10. erlug

    erlug Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    122
    Trofeepunten:
    33
    Wat bedoel je precies met zakelijke kosten niet meer op privé amex kaart. Ik heb een privé en zet er incidenteel zakelijk kosten op.
     
  11. kingdied

    kingdied Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Wat gebeurd er zodra Amex observeert dat je zakelijk spend - zijn ze coulant met een zakelijke kaart of wordt je lidmaatschap per direct beëindigd?
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Geen idee maar er is geen reden om je zakelijke uitgaven op je persoonlijke kaart meer te doen nu je als je een Amex Platinum kaart hebt, gratis een Business Gold Companion kaart aan kunt vragen.
     
    LordH vindt dit leuk.
  13. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Ik neem aan dat je bedoeld bij je privé AMEX Flying Blue Platinum een gratis business Gold kaart? Die combinatie heb ik, maar is me een raadsel of de zakelijk gespaarde punten dan automagisch bij mijn Flying Blue miles komen. Ook omdat ik elders las dat bij een "gewone" AMEX kaart je een soort punten krijgt die je dan naar keuze handmatig naar bepaalde programma's kunt overzetten?
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Nee dat schreef, en bedoelde ik niet.

    Bij een Amex Platinum kun je nu gratis een Business Companion Gold kaart krijgen, daarbij gelden dan de voordelen zoals die van de Amex Platinum, zou houd je je uitgaven gescheiden en verdien je Amex MR, vooralsnog op 2 aparte kaarten, maar dit kun je dmv één belletje naar elkaar over laten schrijven.
     
    Ambtenaruh en LordH vinden dit leuk.
  15. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Duidelijk! Zit ik nog steeds met mijn vraag over de Platinum FB (privé) in combinatie met Gold (niet-FB, zakelijk)...
     
  16. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Daar spaar je verschillende soorten punten mee, FB miles met de FB kaart en Amex MR met de non-FB kaart, die Amex MR kun je wel in een 5:4 ratio naar FB overmaken.
     
    LordH vindt dit leuk.
  17. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Even los van de Amex kaarten. Zijn er andere goede zakelijke credit cards die echt iets meer te bieden hebben? Zoals bijvoorbeeld MasterCard Black voor privé.

    Ik zoek geen neobank zakelijke debit card. En ik begrijp dat ik privé kan voorschieten met m’n privé kaarten.
     

Deel Deze Pagina