Beste Star Alliance FF programma voor Family trip?

Discussie in 'Star Alliance' gestart door Robinho, 19 okt 2019.

  1. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Wij, gezin van 3, vliegen in januari:
    AMS- SIN met Singapore Airlines Premium Economy
    SIN-MEL met Singapore Airlines Premium Economy

    Welke Star Alliance is interessant om de punten te gebruiken voor Hotels of evt. een vlucht.
    Kon er iig geeneen vinden waarbij je de punten op 1 account kan zetten..

    Aangezien we ook met Qantas van Sydney naar Tokyo vliegen en die op Alaska kan boeken leek me deze het meest interessant.

    Of is er een beter optie?

    Thanks!!
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.158
    Trofeepunten:
    483
    Je kunt je miles poolen bij Miles & More. Dan heeft iedereen wel een eigen account nodig maar kun je punten van elkaar gebruiken.
     
  3. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Bij BA kun je een family account aanmaken waarna de Avios door 1 persoon kunnen worden gebruikt,
     
  4. strikerbird

    strikerbird Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Je kunt ook punten poolen bij SAS EuroBonus.
     
  5. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Miles en more.

    Gezien de vraag lijkt het me dat je niet veel met *A vliegt. De route is lang, maar in Premium EC levert het nog steeds niet veel op. Wellicht rekening houden waar je in de toekomst een award wilt boeken en welke routes je verwacht nog met *A te vliegen. Dan is M&M een logische keuze.

    Note on SQ: SQ award tickets in BC/First zijn voorbehouden aan Krisflyer only. Is je doel om in de toekomst BC naar MEL te vliegen op SQ, dan zit je aan Krisflyer vast. EC tickets kunnen via partners geboekt worden, Premium weet ik niet.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Heb je een AMEX Plat? Er is eventueel een shortcut om *G te behalen met 3 SQ sectoren binnen 4 maanden.
     
  7. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    @TheFlyingDutchboy heb je hier meer info over?

    Zover ik weet geldt deze shorttrack als je ShangriLa jade status hebt. Die krijg je met bepaalde Amex Plat cards. Evt een status match met Mariott ook, ze accepteren helaas geen Accor status match. Je moet dus Jade status bij je Platinum card krijgen anders werkt het niet.
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.691
    Leuk Bevonden:
    1.917
    Trofeepunten:
    648
    Klopt is de Infinite Journeys koppeling tussen SQ en Shangri-La. Met Jade (wat je bij een AMEX Plat kan aanvragen) krijg je instant Krisflyer Silver. Ma 3 sectoren met SQ of SilkAir binnen 4 maanden krijg je Krisflyer Gold (*G).
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Voor hoelang krijg je die KF Silver? IK heb me toen aangemeld voor die infinite journeys koppeling maar niet voor de KF Gold optie (staan momenteel geen vluchten met SQ op de planning)
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Miles & More it is, dank!
     
  11. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Werkt dat ook in NL?
    Lees net dit op M&M site nl.:
    Een Miles-pool kan worden begonnen door elk volwassen Miles & More-lid dat woonachtig is in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland.
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.280
    Leuk Bevonden:
    3.158
    Trofeepunten:
    483
    Heb me hier zelf nooit in verdiept, maar weet dat @danfl44 dit heeft. Misschien kan die dit vertellen.
     
  13. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Bijkomend voordeel van M&M is ook dat er veel mogelijkheden zijn om buiten het vliegen om mijlen te sparen. Vooral wanneer je regelmatig boodschappen in Duitsland doet kan het aantikken. Je moet dan gebruik maken van Payback. Dit is een Duitse versie van Airmiles, maar dan lucratiever. Die punten kunnen 1:1 worden omgezet in M&M-mijlen. Payback punten kunnen bij diverse supermarkten, winkelketens en vele online winkels worden bespaard, en met de app zijn er aantrekkelijke coupons voor extra punten.
     
  14. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    657
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Maar hiervoor moet je in DLD een adres hebben, toch?
     
  15. Joost82

    Joost82 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    275
    Trofeepunten:
    63
    Officieel wel, maar je kan gewoon verkapt een nederlands adres opgeven. De check zit op de postcode; deze moet uit vijf cijfers bestaan en daadwerkelijk in gebruik zijn. Via Google zijn lijsten te vinden. Voor een nederlandse postcode zoek je de best bijpassende door een nul voor of na de vier cijfers te zetten. In mijn geval moest ik ietwat creatiever zijn en wijkt een van de vier cijfers af. De twee letters zet je in het plaatsnaamveld voor de plaats. Ik heb ondanks de afwijking zelfs al een keer post van ze mogen ontvangen :)

    Voor het downloaden van de app moet je ook een truc uithalen. Deze is namelijk alleen te downloaden wanneer je Duitsland in de app store als land hebt geselecteerd. Omdat het land wijzigen maar beperkt mogelijk is, is het beter en makkelijker om de app via een zogeheten APK mirror te downloaden. Hiermee download je de app als bestand. Je zult dan wel regelmatig via diezelfde mirror moeten checken of je de meest recente versie hebt, want de automatische update werkt via deze weg niet.

    Via andere fora begreep ik dat veel Nederlanders in de grensstreek hebben zich op deze manier al aangemeld.
     
    SvnKngs en Thijsk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina