Beste hotelprogramma voor Latijns Amerika?

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door JeroenZeg, 19 jun 2019.

  1. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb me nooit zo verdiept in hotelprogramma’s, maar in verband met een nieuwe werksituatie wordt dat wel de moeite. Ik heb alleen echt geen idee waar te beginnen; nu is er hier vast iemand die me in de juiste richting kan sturen. Wat meer info:

    Regio: Latijns Amerika & Caribbean, vooral grote steden
    Aantal nachten per jaar: 100 - 125
    Richtprijs per nacht: €150 - €250
    Doel: zoveel mogelijk rewardnachten op mooie plekken :) Alle overige benefits, zoals upgrades, zijn natuurlijk altijd meegenomen.

    Mijn gevoel zegt HiltonHonors, met name omdat zij veel locaties hebben in de regio. Veel meer dan bijvoorbeeld IHG. Maar voor zover ik het goed begrijp zijn zij weer niet zo gul met rewards. Ik heb momenteel bij geen enkele keten status en ik vlieg in principe altijd Skyteam (status = FB Platinum).

    Gouden tip iemand?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  2. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    HHonors is inderdaad het beste programma, als ik jouw wensen en specificaties zo lees. Tip van flip: tijdelijk de Amex Plat kaart aanvragen (dus niet de FB Amex Plat), waardoor je automatisch HHonors gold krijgt (gratis ontbijt, veel upgrades). Met jouw nachtenpatroon moet je binnen een jaar wel gold zijn.
    Voor zover ik weet was het zelfs mogelijk om een "status match" aan te vragen bij Hilton obv je FB status.

    Een andere optie is om bij Meliá of Ríu je nachten te boeken, deze zijn vooral aanwezig in de Spaanstalige landen.

    Uiteraard kan Marriott ook altijd, hoewel dat programma pas vanaf platinum (50 nachten per jaar) interessant wordt, plus hebben die de afgelopen tijd behoorlijk aan devaluaties gedaan.
     
  3. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Wellicht een optie ook om een Amex Platinum erbij te nemen (non Flying Blue). Hiermee krijg je Privium Plus a €215/jaar, een gravelvoucher a €150 per jaar en Hilton Gold, Marriott Gold, Melia Gold (ook in Zuid Amerika goed vertegenwoordigd), Radisson Gold en Shangri-La Jade status mee.

    Mocht je al Privium hebben bespaar je die kosten al uit. Zo ben je al iets flexibeler qua loyalty naar een bepaalde keten en spaar je sowieso al meer punten bij de ketens waar je verblijft door middel van de status.

    En met een gewone Amex Platinum spaar je Membership Rewards die om te zetten zijn naar meerdere programma's (zelfs Flying Blue als je daar nog wat miles tekort komt).
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  4. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Hilton. Status match via Flying Blue. Geld niet verspillen aan creditcard, ga je toch niet gebruiken als je zakelijk reist. werkgever om Privium vragen/declareren.
    Melia en Riu zijn niet consistent aanwezig.

    Alternatief is via Hotels.com boeken (10 nachten boeken is 1 nacht gratis) en slapen waar je wilt.
    Leuk die status bij hotels, maar gratis ontbijt boeit niet als je zakelijk reist, op vakantie slaap je liever een keer in Boutique hotels (dus punten gebruik je niet) & upgrades krijg je toch vaak als güerito in Latijns Amerika :)

    Veel plezier! Leukste regio om zaken te doen (niet makkelijkste)!
     
    MVA20 vindt dit leuk.
  5. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Dank allen! Hilton Honors it is :) Ga morgen even mailen voor aanvraag statusmatch.
     
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Is maar de vraag of een privé kaart in dit soort situaties niets oplevert aan waarde!

    Veel bedrijven (ook de corporates) hebben dat je zelf declareert, al dan niet met een corporate credit card. Het kwam mij wel eens voor dat ik bij het in/uitschenken naar de verkeerde kaart greep en daarmee betaalde... ik schoot het bedrag dan zelf voor, maar scoorde ook de puntjes :rolleyes:.

    Als het bedrijf er geen bezwaar tegen heeft dat je een eigen CC gebruikt, dat zij op de salaris stroom maandelijks verrekenen, kan je in het geval van Jeroenzeg extreem snel en veel punten scoren meer een Amex Plat!
    150 nachten x €125 = 18,750 Membership rewards!
    En dan hebben we het boeken van vluchten en expenses nog niet eens meegenomen :cool:
     
  7. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Mocht je geen match krijgen naar Hilton diamond en je bent daadwerkelijk van plan zoveel nachten te blijven is het ook de moeite waard even te kijken naar een status challenge waarbij je met 8 nachten de diamond status krijgt.

    Hier een link om te matchen https://onemileatatime.com/hilton-status-challenge/

    Die zonder match komen soms hier en daar langs of even googlen.
     

Deel Deze Pagina