Beste en slechtste luchthavens

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Mike, 21 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Dat is wel een service van Bangkok Airways (die het airport ook runt/runde).
     
  2. vdb1988

    vdb1988 Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    AMS blijft top ja! :D Verder zijn ZRH, ARN, DUB en CPH ook goed te doen.
    SVO kan heel druk zijn, maar laatst liep ik (op een zaterdag) binnen 10 min van de Aeroexpress naar de gate!
    Op YYZ had ik het geluk dat er een irish pub naast de gate zat waardoor ik nog fish&chips en een lekkere Guinness naar binnen kon werken:cool:

    In de categorie mindere luchthavens moet ik meteen denken aan CDG. Veel te ver lopen elke keer!

    Het toppunt vond ik wel ALG. Je wordt er serieus zo'n 20x gecontroleerd op identiteit, ruimbagage, handbagage, douane, boardingpass. Zelfs voordat je het vliegtuig in gaat mag je in de slurf nog even je handbagage laten zien. Helaas is het wel nodig in Algerije. We zitten daar alleen in beveiligde hotels(lees hotels waar geen bomauto tegen de gevel gezet kan worden) en worden opgehaald en weggebracht door chauffeurs van de overheid...:confused:
     
    Barend en flyerbe vinden dit leuk.
  3. Willy83

    Willy83 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Betere luchthavens: AMS, LCY(klein snelle checks), RTM(klein snelle checks), GYD was net een maand open toen ik er was, Business Class wordt hier echt nog gewaardeerd
    Mindere luchthavens: FRA, ADB, LYS
     
  4. Milanello

    Milanello Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Slechte ervaring met HNL. Kwam daar door vertraging 's avonds laat aan. Uitgestorven. Nergens internet, telefoons werkten niet, nergens taxi's, kon helemaal nergens heen. Na drie keer het vliegveld afgestruind te hebben zag ik uiteindelijk wat medewerkers die voor mij een hotel hebben gebeld. Zij kwamen mij gelukkig ophalen.

    SFO en AMS vind ik zelf tot nu toe bij de betere luchthavens horen.
     
  5. Geurling

    Geurling Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Manila is inderdaad wereldberoemd .Kan zomaar voorkomen dat de gehele airco uitvalt ...Nou wanneer je dan een paar uur
    moet wachten kan je beter maar meteen naar een dokter fietsen.
    Enige positieve is dat je - als verslaafde want ik rook mij te pletter - voor 50 pesos ** zo'n jongen die de plee's moet
    schoonhouden even de toegangsduur met zijn zwabber & emmer laat blokkeren zodat je snel even je longen kunt bijtanken
    want op roken staat - zoals overal ter wereld - zoiets als de doodstraf en in VIP/KLM lounge mag en kan je niet roken.
    Tis geen Schiphol : die rook-kooi daar is de beste vd wereld.

    **Met het vaste salaris van 350 peso per dag zijn die mensen altijd heul heul blij dat ze een dergelijke dienst
    kunnen verlenen.
     
    vdb1988 vindt dit leuk.
  6. Geurling

    Geurling Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Je hebt het over terminal 3 .Die is inderdaad nieuw en voor Philippijnse begrippen de top .KLM mag die nu ook gebruiken.
    Nadeel alleen is dat het een crime is om van terminal 3 naar bijv. 1 te reizen : zoiets als oorlog en bijzonder tijdrovend.

    De regering is nu bezig met een aanbesteding : plannen bestaan om alles maar te gaan slopen en een geheel nieuw
    vliegveld te bouwen.

    Verder in de Philippijnen zijn werkelijk alle vliegvelden een regelrechte ramp.Er is er geen een waar ik niet meerdere malen
    heb gezeten.Soms zijn het houten barakken en waan je je in 1923 voor Chr.
    Bijkomende grap : ik heb van de ...tig locale vluchten nog nooit eentje op tijd zien aankomen of vertrekken.
    Lollig !
     
  7. Geurling

    Geurling Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    ....even inhaken op US customs : ben daar nu een aantal malen geweest ( op verschillende vliegvelden aangekomen ) maar de
    behandeling is zo lomp dat het een wonder is dat ik niet minimaal 12 van die customs people heb "open-geschopt"
    Wat een honden : zonder ui 84202888-1024x696.jpg tzondering.
    Heb dus ook gezworen dat ik nooit meer naar de USA reis.
     
  8. Geurling

    Geurling Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Een lollig vliegveld waarover je weinig tot niets leest/hoort is BOLE ( Addis Abeba )
    Ik was er vorig jaar en het is een soort van glazen box bijeengehouden door enorme
    stalen spanten.
    Je ziet dit soort ontwerpen natuurlijk ook in andere landen maar wat het zo bijzonder maakt
    is het volgende :

    Ik kwam als 1e in die enorme hal aan .Twas een avondvlucht dus het was bijna middernacht.
    Dan loop je die grote bak binnen maar ...allemaal lege balie's .
    Geen levende ziel te bekennen. Een spookhal .

    Maar ik moest geld wisselen en liep toch maar naar de betreffende balie en....daar sliep
    'n Mevrouw.Simpel op de grond.Ze friemelde haar kleding weer een beetje in de plooi
    en het wisselen kon beginnen.

    Toen ik verder door die hal wandelde bleek dat er achter iedere desk mensen lagen
    te slapen.Alsof ze er woonden...
    Heb er veel foto's gemaakt maar die kan ik zo vlug niet vinden.

    =====
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Luchthaven_Bole_Internationaal
     
  9. dutch_122

    dutch_122 Blue Tier

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    99
    Trofeepunten:
    28
    Beste luchthaven:

    Onlangs HND geweest, nog nooit zo snel door security & paspoort controle gegaan minder 40 seconden, en vloeistoffen geen probleem in carry on & handbaggage. Zou deze luchthaven omschrijven als zeer passagier vriendelijk.

    Slechtste luchthaven: IAD / MIA / CCS
     
    Geurling vindt dit leuk.
  10. TallOne81

    TallOne81 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een keer een paar nacht uur doorgebracht op DXB. Was wel te merken dat het een overstap hub was. Ik had niks te doen dus liep ik voor de gein van de ene kant naar de andere kant en zag veel mensen op de grond achter de bankjes slapen omdat het waarschijnlijk nog wel even duurde voordat hun volgende vlucht vertrok.

    De meeste bankjes waren niet echt lekker om een dutje op te doen. Daarnaast was de wacht gedeelte ook matig met toiletten die niet echt schoon zijn. AMS is veeeeeeeeeel beter dan DXB. Maar Kuala Lumpur LCCT is pas budget :p Niet dat het me zoveel uitmaak. Ik ben best wel wat gewend.
     
  11. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Dan ben jij de afgelopen maanden nog niet in KL geweest... LCCT = Flipping amazing!!!! = KLIA2
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Is die eindelijk klaar? Laatste keer dat ik er was, begin 2013, was die nog volop in aanbouw.
     
  13. TallOne81

    TallOne81 Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Even gegoogled, klia2 ziet er inderdaad een stuk beter uit. Voorheen leek het gebouw meer op een hangar met stoelen. :D Had wel wat :p
     
  14. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Favorieten: Schiphol, Nice (eigenlijk meer vanwege de aanvlieg/vertrek routes :D ) en ik vond het vliegveld van Punta Cana wel gaaf met de rieten daken en het lopen naar je toestel.
    Edit: Oh London Stansted vind ik ook een prettig vliegveld. Hoge plafonds en een vrij moderne terminal.

    Minder:
    Johannesburg: ik vloog er vorige maand heen, maar deed vreselijk grauw aan en de bewegwijzering is zeer slecht. Ben meerdere malen verkeerd gelopen (en dan heb ik nog een goed richtingsgevoel)
    Parijs CDG: Al talloze malen een vlucht gemist (ook met ruime tijd ertussen), door trage busritten van terminal naar terminal. Wellicht dat het tegenwoordig anders is, maar ik mijd CDG liever.
     
  15. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Qua security is Paramaribo (PBM) echt verschrikkelijk. Voor een vlucht naar Curacao stonden we bij de check-in/drop off toen we er uit werden gevist door de Security. De koffer moest open (als enige in de hele hal). Koffer overhoop gehaald, hadden geen gekke dingen bij ons natuurlijk, dus toen gooiden ze het er op dat deodorant en gels verboden waren (we hebben het hier dus over een in te checken koffer). Toen we zeiden dat ze het er dan maar uit moesten halen hoefde het ineens allemaal niet meer. We moesten natuurlijk wel weer achteraan aansluiten.

    Maar de ergste vernedering is ons gelukkig bespaart gebleven: bij praktisch elke vlucht naar AMS worden er een aantal personen uitgepikt voor een 'drugstest'. Urine afstaan, en vervolgens wordt je verteld dat ze sporen van drugs hebben gevonden in je urine. De uitslag krijg je niet te zien natuurlijk. Dus ook al heb je niks gebruikt of bij je, je bent wel het haasje. Je krijgt de meest vernederende lichamelijke onderzoeken, waarbij ze dan dus niks vinden, maar je wordt wel vastgehouden. Je wordt vervolgens vastgehouden en ze zetten je onder druk te bekennen. Bij één geval wat ik destijds hoorde was het zelfs zo erg dat de KLM vlucht vertraagd was, maar dit niet verteld werd aan de 'verdachte'. Die was dus echt in de veronderstelling dat de vlucht gemist was. Zolang je niet bekent (en ze hebben geen bewijs) wordt je uiteindelijk altijd op je vlucht gezet, maar krijg je nog een stempel op je koffer mee dat je verdacht bent. Vervolgens kun je op Schiphol nog een keer mee met de douane die je achtergronden nog eens helemaal na gaat (tot bankafschriften aan toe).

    Heb echt een haat/liefde verhouding gekregen met Suriname. Schitterend land met heel veel vriendelijke mensen, maar 50% van de personen met enig gezag heeft van 'Hollandertje pesten' een hobby gemaakt, mede ingegeven door de strijd tussen NL en Bouterse. Zelf nog een nacht in een cel gezeten omdat ik in de haven waar ik toen aankwam ineens geen visum meer kon krijgen en er geen boot meer terug ging... Idiote ervaring.
     
    vdb1988 vindt dit leuk.
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    TOP = MSP
    FLOP= CDG
     
  17. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Beter laat dan nooit, maar aangezien ik nu 6 maandjes in Kaapstad verblijf...
    Ze hebben CPT inderdaad flink verbouwd voor het WK 2010. Ik weet niet hoe het er voorheen uit zag (eerste keer dat ik er kwam was vlak voor het WK en toen was de verbouwing nog gaande), maar zoals eerder gezegd is het aan de landside best oke. Airside is een ander verhaal... met name aan de internationale zijde is het nogal een dode/saaie bedoeling. Er gaan natuurlijk ook maar een handvol internationale vluchten per dag vanaf CPT. Mocht je een internationale vlucht hebben, dan zou ik aanraden om zo lang mogelijk landside te blijven.
    Aan de domestic zijde is het allemaal wat levendiger (qua mensen, maar ook qua horeca etc.), maar er gaan dan ook alleen al 45 (!!) vluchten per dag naar Johannesburg, dus dat is niet zo gek.

    Wat ik wel als tip wil meegeven aan iedereen die ooit naar CPT gaat via een internationale vlucht. Ga NIET achterin het toestel zitten, maar zorg voor een stoel vooraan (liefst Business/First natuurlijk ;) ). Tenzij je een sprintje wilt trekken... De paspoortcontrole gaat namelijk op zijn Afrikaans en als je als laatste aansluit, kun je een uur in de rij staan. You've been warned:D
     
    MaxJ91 en SvnKngs vinden dit leuk.
  18. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Inhakend op dat laatste... Hetzelfde kan ik aanbevelen voor DAR!
     
  19. V70

    V70 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    JNB/CPT is het inderdaad verstandig om haast te maken richting de paspoort controle, dat gaat op z'n Afrikaans. Laatste keer gelukkig Business Class gevlogen op JNB, dus we waren als eerste aan de beurt.

    Slechtste airport ooit: Rio de Janeiro, GIG, Terminal 1. Na de paspoort controle nog 1 winkeltje en 1 restaurant open.
     
  20. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Wow, dit is wel écht heel erg. ik ben Surinaams Hindoestaans en heb fam, vrienden en kennissen die AMS - PBM vliegen, maar dit heb ik nog nooit gehoord! Zelf voor het laatst 7 jaar geleden naar PBM gevlogen maar toen alleen de inefficiëntie van het mannen en vrouwen gescheiden fouilleren meegemaakt. Wat je aangeeft over 'Hollanders pesten' heb ik trouwens wel vaker gehoord, maar nooit zo erg al jij het beschrijft!
     

Deel Deze Pagina