Beste en slechtste luchthavens

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Mike, 21 jul 2014.

  1. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Naast Schiphol natuurlijk:

    -Welke luchthaven rankt hoog op je lijstje en waarom?
    &
    - Welke luchthavens ben je 1x geweest en het liefst nooit meer?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Nooit meer LAX. Wat een zooitent.
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Hm...
    SEA is in sommige opzichten leuk, SFO ook, maar US Customs is een hel, zoals in bijna alle US airports...
    KTM ga ik graag vaak naar toe in verband met de locatie, maar de airport zelf is butt in het kwadraat...
    ZRH was ik onlangs en is in veel opzichten mooi, maar alles is zo duur vanwege de FX koers van de CHF...

    alles heeft wel z'n voors en z'n tegens...
     
  4. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    FCO, wat een drama om van een niet schengen-vlucht naar een schengen vlucht over te stappen, eerst een flink stuk wandelen tussen terminals en onderwijl aansluiten in wachtrijen waar ze bij de efteling jaloers op worden.
     
  5. Kristof

    Kristof Newbie

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Bij de betere vindt ik SIN, HKG en LHR.
    Allemaal in schril contrast met FIH (moet je eerst eens meemaken alvorens het te begrijpen waarom dit één vd slechte luchthavens is):mad:
     
    flyerbe vindt dit leuk.
  6. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    SIN oase van rust...
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Heb net even m'n log erbij gepakt en ik heb, afgezien van LAX, weinig 'drama's' bezocht. Natuurlijk waren ze niet allemaal schoolvoorbeelden van een topairport maar ze waren ruim voldoende voor een kort verblijf. Enige 'topper' die ik heb bezocht was KUL, maar het was toen zo laat dat alles al dicht was (Jungle boardwalk enzo) dat ik niet echt heb kunnen opnemen wat het te bieden had.
     
  8. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Caïro... alleen als t echt moet, aansluiting naar BKK-KUL met EgyptAir. Héle kleine lounge, wc personeel dat je geld probeert te krijgen ook al is het niet betaalbaar en blijven je zelfs achtervolgen door de gangen. Security personeel die onze voorraad aan kleine flesjes sterke drank probeerden af te nemen onder het motto "drank is niet toegelaten", we waren voorbereid en zelf de fine print afgedrukt :)
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Precies waarom ik waarschijnlijk nooit een ex-Caïro fare zal benutten. :)
     
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kreeg de vlucht als kado, dus kon geen nee zeggen ;)
     
  11. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik ben ooit met Egyptair naar Dubai gevlogen en vond ze op zich best wel ok... Cairo airport een ander verhaal... ben het met Lionell eens... niet echt een geweldige airport
     
  12. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Met welke airline heb je gevlogen?
    Ik heb een keer EgyptAir gevlogen (inmiddels al weer een paar jaar geleden), maar die landde op de nieuwe terminal. Lounge was ook prima in mijn herinnering...
     
  13. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    SIngapore en Hong Kong scoren het hoogst in Azië. Mooie airport vind ik ook Jakarta!
    Maar in Europa geldt dat voor Amsterdam en München.

    Slechtste airport ooit voor mij is Manila (ik ben er op dit moment) en dat geldt zeker voor de Thai Airways lounge: je kunt beter gewoon bij de gate gaan wachten!
     
    Mike vindt dit leuk.
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ja ik zou Schiphol bijna vergeten! Heb er nooit overgestapt maar het is echt een van de beste airports van de westerse wereld door de goede bewegwijzering, faciliteiten en afstanden. Jammer alleen van de hoge horeca prijzen.
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Hmm Jakarta heb ik wel bezocht maar ik vond het niet zo bijzonder. Zeker niet zo modern als KUL ofzo en de climatcontrol en properheid mochten ook wel beter. That said, ik heb niet echt de tijd kunnen nemen om de luchthaven te verkennen bij vertrek aangezien het de enige keer was dat ik echt moest haasten om mijn vlucht te halen! (veroorzaakt door de ontzettend langzame immigratie, dus ook dat kan beter)
     
  16. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    True...
    Wat betreft Jakarta bedoel ik eigenlijk meer het design: elke gate is gebouwd in de vorm van een (hoe zeg je dat...) Aziatisch prieel. Vandaar dat deze bij mij is blijven hangen. Maar als het puur over comfort gaat, zijn er inderdaad veeeeel betere airports...
     
  17. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    I love MNL het is zo slecht dat ik het bijna geweldig ga vinden... die gates geven me soms een soort voetbalstadion gevoel met die zitjes van plastic..

    Maar ze hebben ook nu toch (eindelijk) een nieuwere terminal? Voor domestic vluchten? Die is wel wat beter
     
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Als je het zo bekijkt is Koh Samui ook wel bijzonder. Vrijwel open air en van het vliegtuig naar de terminal en v.v. ga je per karretje à la SFO cable car!
     
  19. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ja, die hele slechte is terminal 1. En uitgerekend vanaf deze terminal vertrekken alle gerenommeerde internationale vluchten!
    Dan is er terminal 2 die al een stuk beter is: daar vertrekken alleen Philippine Airlines vluchten. En vanaf nieuwe terminals 3 en 4 vertrekken de low-cost airlines en binnenlandse vluchten.
    Er zijn overigens plannen voor een heel nieuw vliegveld met 4 start/landingsbanen dat medio 2025 klaar moet zijn en dat qua capaciteit zelfs Bangkok moet gaan overtreffen! (Zo las ik in het inflight magazine van Philippine Airlines)
     
  20. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Ergste moet wel zijn; LHR tijdens de avondspits! Ik vloog met KLM terug rond 20:00, maar dat is blijkbaar ook de tijd dat EK, EY, BG en AI terugvliegen oid. Verder vond ik JTR ook vreselijk. Eerst inchecken bij de balie, dan je koffer door de scan en dan pas jezelf door de Griekse KMar door een poortje geloodst worden. Vreselijk!

    Beste is dan; vertrouwde AMS, alles is zo lekker 'bekend' en alles staat er in duidelijke manier aangegeven. JFK was druk, maar wel overzichtelijk. Vond het wel apart dat je je tax free aankopen niet gelijk mee mocht nemen maar die bij de gate kreeg.
     
    Geurling vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina