Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een paar weken geleden ook de Merhaba lounge bezocht in Dubai, ik heb niks gemerkt van enige drukte, ik vloog met Turkish Airlines (Business Class), ze hadden een deel van de Merhaba lounge gereserveerd voor Turkish Airlines passagiers. Het was er lekker rustig, precies zoals ik een lounge graag zie.
     
    RickJansen en Ruut vinden dit leuk.
  2. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    1.206
    Trofeepunten:
    203
    Gisteren weer de Centurion Lounge op ATL bezocht, nu in de avond. Kwaliteit van het eten was minder dan de vorige keer tijdens ontbijt. Ook het bijvullen van de buffetten ging traag en diverse gerechten waren al koud geworden. De canolli’s waren wel erg lekker.

    IMG_7080.jpeg IMG_7081.jpeg
     
  3. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Ik was afgelopen week in de United Lounge (Premier) op Newark Liberty nabij gate C123 (C Terminal). Ik was aangenaam verrast. Het gebeurt niet vaak dat een lounge lekker rustig is. Ik ben er twee keer geweest, vanwege een paar transfers.

    Ik heb ook de andere United lounge nabij gate C74 even bezocht, daar was het aanmerkelijk drukker.

    Wat me opviel is dat United lounges relatief veel zitplaatsen voor individuele reizigers hebben, wat naar mijn idee doorgaans de grootste groep van bezoekers is.

    Het eten was overigens niet bijzonder, maar dat het er lekker rustig was, kon ik bijzonder waarderen. Vaak zijn lounges zo overbevolkt (en met name in de VS), dat het rustiger is buiten de lounge.

    Ik was ook onder de indruk van de United app en de real time informatie die ik kreeg over mijn vlucht, of mijn bagage aan boord (voor één van de vluchten was mijn bagage zelfs op een eerdere vlucht geplaatst), welke stoelen er nog vrij waren tot op het moment dat de deuren dicht gingen.

    Ik moet ook zeggen dat ik aangenaam verrast was door op Newark te vliegen. Ik heb eerder (voor de pandemie) wel eens op Newark gevlogen, maar heb er geen actieve herinnering van. Normaal vlieg ik op JFK, wat altijd chaos is. Maar Newark is daarentegen een stuk aangenamer. Security check daar ben je zo doorheen (met Premier) vergeleken met JFK. Met de trein ben je in een 45 minute in Manhattan (Penn Station) en er gaan ook bussen vanaf Bryant Park (30 minuten). Taxi is natuurlijk ook een optie, maar dan loop je het risico vast te staan in de file.

    Na deze ervaring ga ik vaker op Newark vliegen (met United), met name als ik Manhattan moet zijn. Voor Brooklyn als eindbestemming is JFK weer handiger.

    Ik ben benieuwd of jullie soorgelijke ervaringen hebben, of juist Newark / United als een ramp ervaren hebben.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.725
    Leuk Bevonden:
    1.953
    Trofeepunten:
    648
    Dubai Terminal 1 Concourse D:

    Marhaba Lounge:
    Ook in Concourse D niet mijn favoriet. Smoezelig sanitair. In de ochtend niet druk (geen spitsuur), maar dat zorgde er wel voor dat de schoonmaakploeg overal aan de slag was. Aparte ruimte voor Turkish Airlines passagiers. Redelijk uitgebreid buffet maar geen gebruik van gemaakt.

    SkyTeam lounge:
    Moderne inrichting. Catering identiek aan de Marhaba lounge (zelfde uitbater). In de ochtend waren wij de enige passagiers. Toegankelijk met Priority Pass met uitzondering van de late avond als alle SkyTeam vluchten vertrekken.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    517
    Trofeepunten:
    123
    Dit weekend liefst zes vluchten met AZ gehad en dus ook de Lounges kunnen proberen.

    Amsterdam: KLM Crown Lounge. Tja, al genoeg over gezegd. Irritant dat de lounge pas om 4:45 uur 's ochtends open gaat terwijl je bij AZ al om 4:05 uur je koffer kan afgeven. De bekleding van de bruine stoelen is dan wel vervangen, de vulling aan de binnenkant niet! Je zakt er nog steeds in weg. Als je dan toch bezig bent... Er zijn wel nieuwe tafels met stoelen geplaatst bij de bar, maar die zijn minder praktisch als je alleen reist.
    IMG_5555.jpeg

    Milaan: ITA Lounge. Mooie, moderne lounge. Niet veel zitplaatsen voor de grootste airline op de luchthaven. Tegenvaller was het aanbod qua eten. Het smaakte lekker maar het was niet uitgebreid. Ook geen koffie of thee zelf te krijgen, alleen flesjes water. Alles moet via de bar. Niet erg vanuit service oogpunt, maar wel onhandig als er nog 4 mensen voor je staan en maar 1 persoon serveert. Uitzicht maakt daarentegen een heleboel goed. Ik zat met mijn neus tegen het raam geplakt en het blijft gaaf dat de vliegtuigen altijd landen en stijgen vanuit dezelfde richting en ze dus altijd goed zichtbaar zijn.
    IMG_5831.jpeg
    Ober er zit een vliegtuig in mijn wijn

    Rome: ITA Lounge. Erg mooie inrichting. Geen vleugje Alitalia (meer) te herkennen. Fris en modern. Mooie zithoeken met genoeg privacy en mooie lampen in de vorm van een vliegtuig raam (tafeltje kan je naar je toe draaien). Ook genoeg 'normale' zitplekken. Helaas qua catering hetzelfde 'probleem' als in Milaan. Weinig opties qua eten en geen self service qua drinken. Zelfs nergens een waterpunt, behalve natuurlijk de kraan in het toilet. Dat is wel een verbeterpunt.
    IMG_5827.jpeg

    Florence: VIP Club. De lounge voor (vrijwel) alle Airlines die op FLR vliegen. Weinig tot geen daglicht en het is een beetje ingericht als de wachtkamer van een dokterspraktijk. Het is er schoon en netjes maar sfeerloos en de borden waren van karton en het bestek van plastic. Niet echt milieuvriendelijk. Drinken kon je wel zelf pakken en er was ook genoeg wijn en zelfs een selfservice biertap. Geen gebruik van gemaakt om 10:30 's ochtends.
    IMG_5805.jpeg
     
    Ruut, Bijzonderetickets, michiel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.725
    Leuk Bevonden:
    1.953
    Trofeepunten:
    648
    De Turkish Airlines Business Class lounge op IST; staat bekend om de goede catering en dat moet ik ze nageven. Hoge kwaliteit gerechten die vers bereid worden. Maar wat een drukte! Continu. Erg lastig om een fatsoenlijke zitplek te vinden en voor rust kom je hier dus niet.
    Bij bepaalde food stations sta je met 30 man in de rij als er weer een lichting klaar is.
    Voor de rest ook vrij weinig faciliteiten. Qua dranken ook beperkt (schijnt een Pepsi/Coca Cola boycot te zijn).
     
    Morris vindt dit leuk.
  7. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    713
    Leuk Bevonden:
    1.501
    Trofeepunten:
    478
    Denk dat jij die in T1 bezocht hebt, ik vloog met EK en dan is merhaba in Terminal 2/3 geloof ik.
     
  8. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    De Turkish Airlines lounge in Istanbul is een goede uitzondering vergeleken het voedsel dat je doorgaans in andere lounges geserveerd krijgt. De Manti (station) is mijn favoriet. Daar staan inderdaad vaak rijen, maar van 30 man heb ik nog nooit meegemaakt.

    En ik ben het met je eens, het lounge is sinds de pandemie een beetje te druk geworden. Ze zouden nog een derde of vierde lounge erbij moeten bouwen.

    En bedankt voor het ophelderen van het cola mysterie. Ik vraag me al een tijdje af waarom er geen Coca Cola maar verkrijgbaar is, maar ik begrijp nu dat dit merk geboycot wordt, weet je toevallig waarom? Gelukkig hebben ze nog wel Efes...
     
  9. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.744
    Leuk Bevonden:
    2.547
    Trofeepunten:
    428
    Omdat de VS Israël support.
     
    Morris vindt dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.380
    Leuk Bevonden:
    3.316
    Trofeepunten:
    483
    VIP Centre Schiphol: echt een mooie ervaring. Niet te vergelijken met de meeste lounges. Restaurant kwaliteit eten, attent personeel. Hoogtepunt uiteraard de rit over het platform naar het toestel. Aanrader!

    Star Alliance Lounge CDG (T1, non Schengen): nieuwe lounge (geopend in 2023). Fraaie lounge. De meeste lounges op CDG zijn vaak behoorlijk druk, inclusief de AF lounges. Hier was het lekker rustig. De catering (ontbijt tijdens mijn bezoek) zag er prima uit. Een mooi buiten terras. Uitstekend uitzicht over het platform. Een reguliere bar en een wijnbar. Overal stopcontacten.
    Opmerkelijk genoeg geen First Class gedeelte, terwijl de Schengen lounge dit wel heeft.

    EVA Air Lounge Taipei: lounge is in de ochtend compleet afgeladen. Het is zoeken naar een plek om te zitten. Verder is het weinig bijzonders. Geen view. Het aanbod aan eten en drinken is wel okey.

    Garuda Indonesia Domestic Lounge T3 Jakarta: had niet zulke hoge verwachtingen. Desondanks een prima lounge. Het was niet al te druk in de lounge en er was een redelijk aanbod aan eten en drinken. Voor de liefhebbers: geen alcohol. Er stond een fraaie koffiemachine bij een soort barista hoek. Deze was helaas onbemand. Jura machine maakte gelukkig ook aardige koffie. Wifi was slecht: een paar keer moeten verhuizen om het te kunnen gebruiken.

    Singapore Airlines Silverkris First Class Lounge London Heathrow: momenteel gesloten voor verbouwing trouwens. Recente bezoek voor de verbouwing was goed. Niet al te druk en ook hier fraai uitzicht op het platform. Een a la carte dining gedeelte met uitstekende catering. Ook een behoorlijk uitgebreid buffet, veel verse sappen, smoothies, etc. Ruim aanbod aan wijnen en champagne (Laurent Perrier).

    Concordia Premier Lounge Surabaya, International: dit was niet best. Vrij oud allemaal. Kon in de hele lounge 1 stopcontact vinden. Het was warm en ram, maar dan ook ramvol. Zowel SQ als CX pax maken gebruik van deze lounge, maar toegang leek veel ruimer te zijn dan alleen premium/status pax. In ieder geval was er geen enkele zitplek meer te vinden.

    Concordia Lounge Surabaya, Domestic: ook deze lounge is niet al te best. Je lijkt echt terug in de tijd te gaan als je deze lounge bezoekt. Enige pluspunt is dat het niet echt druk is in deze lounge. Verder weinig reden om hier lang te vertoeven.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.823
    Leuk Bevonden:
    2.031
    Trofeepunten:
    358
    De Skyteam lounge in Istanbul was gesloten vandaag.
    Gezien er brand is geweest bij de ingang begrijp ik dat.
    Binnen in de lounge, gezien vanaf de IGA lounge ernaast valt de schade mee, maar ik schat in dat bij de ingang nog wel wat moet gebeuren.

    Voordeel is wel dat ik de IGA lounge eens kan proberen, die is wel heel groot geworden en de foodstations worden bestormd als er iets klaar is…
     
  12. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    666
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Vorige week kennisgemaakt met de VIENNA Lounge horende bij hetzelfde vliegveld... Erg mooi! Denk dat de 4,7/5 rating op Google veelzeggend is.

    Uitzicht, kwaliteit en keuze aan eten en drinken, comfort van en mogelijkheden tot zitgelegenheid, niet te druk. Alleen iets meer stopcontacten zou fijn zijn rond de zitgelegenheid bij het buffet zou fijn zijn. Maar dit is gewoon een hele goede lounge, beter dan die van Austrian.
     
  13. flyhenk

    flyhenk Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Vorige maand terug gevlogen vanuit CPT. De KLM/Air France lounge op CPT is gesloten. We kregen nu een voucher te besteden bij de restaurants/shops
     
  14. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Vraagje: is zo'n Priority Pass de moeite waard?

    De reden waarom ik het vraag. Gisteren vloog ik naar Istanbul, en kon zodoende voor het eerst de nieuwe Aspire Lounge (#41) bezoeken – het interieur ziet er een stuk beter uit, maar ik vond het er nog steeds (te) druk. Er stond ook een flinke rij bij de receptie – die voor zowel Aspire en OneWorld de toegangscontrole doet?

    Wat mij opviel is dat passagiers met een Priority Pass allemaal werden weggestuurd en op een wachtlijst werden gezet. Dat is me ook wel eens bij andere gedeelde lounges opgevallen, dat toegang met een Priority Pass afhankelijk is van beschikbare capaciteit.

    Ikzelf heb zo'n Priority Pass niet nodig, ik heb bij alle grote allianties (SkyTeam, OneWorld, Star Alliance) gold, elite status of hoger, en vlieg doorgaans business class.

    Mijn echtgenote heeft een nieuwe baan waar ze regelmatig voor moet reizen. Ze overweegt nu zo'n Priority Pass aan te schaffen – om de periode te overbruggen voordat ze elite status heeft. Maar heeft zo'n pas zin als je wegens drukte niet eens de lounge in komt?

    Wat zijn jullie ervaringen zoal met Priority Pass? Loop je regelmatig tegen een "nee" aan?
     
  15. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Eerste keer VIP lounge op Hato Curacao.

    Weinig indruk gemaakt, lege koelkast voor frisdrank, postmix apparaat was kapot, het eten zag er dermate slecht uit qua kwaliteit dat we het hebben laten staan. Toen even later de deur naar de keuken openging wisten we zeker dat we hier niets zouden eten...
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.177
    Leuk Bevonden:
    1.018
    Trofeepunten:
    223
    In NL nog niet gebruikt maar in het buitenland vind ik het wel handig. Nog nooit een weigering gekregen...

    Wellicht is de Amex Platinum voor haar een idee? Dan heb je in NL Privium en voor de rest van de wereld PP...
     
    Morris vindt dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.380
    Leuk Bevonden:
    3.316
    Trofeepunten:
    483
    Ik vind Priority Pass de moeite waard, maar ben wel blij dat ik er in AMS nooit een beroep op hoef te doen. Dat is overigens ook het geval op andere grote luchthavens zoals LHR en FRA.

    Wat in AMS speelt is dat er non-Schengen slechts één lounge is voor Star Alliance passagiers (status én premium pax) die ook nog eens beperkt is qua omvang.

    In Azië heb je prima Priority Pass lounges. Zowel BKK, SIN en ook KUL heeft daar prettige lounges waar vaak voldoende ruimte is.
     
    Morris vindt dit leuk.
  18. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Dank! Dat verklaart een hoop!
     
  19. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de reactie. We hebben ook naar Amex Platinum gekeken, maar ze heeft al Privium. Naar aanleiding van je tip heb ik ook nog even naar het Flying Blue Amex aanbod gekeken en zie nu dat ik met Flying Blue American Express Platinum mijn Platinum status kan delen, dat ik ook nog optie. Maargoed dat is wel weer 55 Euro per maand voor een kaart die ik verder weinig zal gebruiken. Ik denk dat we voor het eenvoudigste abonnement van Priority Pass gaan (89 Euro p.j. 30 euro per bezoek). Even kijken of het iets is, zo niet dan annuleren we het gewoon weer.
     
  20. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor je reactie, we gaan op de proef het basic (of "standard" heet het geloof ik) abonnement nemen om te kijken of het bevalt.

    Ik vind het overigens jammer dat er geen Star Alliance lounge beschikbaar is in het non-Schengen deel. Ik vind de Star Alliance lounge in het Schengen gebied aangenaam.

    Zo'n gedeelde lounge van een hele zwik airlines met betaalde toegang zijn in mijn ervaring altijd overbevolkt. Het is altijd een gedoe om een plek te vinden, en waar het rustig is. Vaak is het rustiger buiten de lounge, dan binnen... het is een beetje de omgekeerde wereld, en daarmee schiet zo'n drukke lounge zijn doel voorbij (het reizen aangenaam maken, en dat je ergens rustig kunt werken).
     

Deel Deze Pagina