Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Qua lounge normaliter de SATS Premier lounge , maar specifiek voor de douche zou ik naar de Transit Ambassador lounge gaan in T3. Die heeft veel meer douches beschikbaar namelijk.
     
    TheFlyingDutchboy vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Manila Terminal 1:
    PAGGS Lounge, een biertje gedronken wat direct doodsloeg, lounge vond ik er ook een beetje smoezelig uitzien. Ben na dat ene biertje ook meteen weg gegaan.

    Marhaba Lounge, kleine lounge met zeer behulpzaam personeel en prima eten.
    Het personeel hielp met inschenken van drankjes en ging ook geregeld met flessen wijn rond.
    Vond het drinktempo ook behoorlijk hoog, snap wel waarom, want zag iedereen uit de lounge vervolgens in de rij staan bij een Saudi vlucht, waar iedereen lekker aan de sapjes en dadelsmoothie kon... ;)
     
    Urbanjazz en charry vinden dit leuk.
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Lissabon ANA Lounge (niet gerelateerd aan Al Nippon Airways)

    De KLM kantine van Lissabon. Je komt binnen via een gigantische deur. Lounge om 10:15u overvol helaas. Er staan heel veel grote losse stoelen waar dus maar 1 persoon in past waardoor het hutje mutje vol is. Ook is het voor de helft erg donker voor het … tv gedeelte (?) waar op de muren sportwedstrijden worden geprojecteerd. Koffie en wijn wordt door 1 persoon achter een bar geschonken waardoor er een flinke rij staat. Personeel wel vriendelijk (net als overal in Lissabon trouwens). Als je een plek weet te bemachtigen ook een mooi uitzicht op de vliegtuigen.
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het is tot 11.30 inderdaad druk, hen ook wel eens gehad dat er een wachtrij was.
    Door werkzaamheden vroeg in de ochtend heb ik altijd honger en de broodjes smaken mij altijd wel goed.

    Ik vond gisterenavond de KLM Non Schengen lounge rond 19.15 teleurstellend in aanbod, niet dat het op andere dagen rond dit tijdstip beter is maar in de middag is het aanbod toch wel beter.
     
    LordH, arjen05 en FlyingBlob vinden dit leuk.
  5. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Miami, maart 2023:

    Platinum en Business Class passagiers worden verwezen naar de LATAM Lounge. Een ruime lounge met veel zitgelegenheid en (erg!) goed eten. Zeer smakelijke cheesecake, verse schalen fruit en ook de warme gerechten waren goed (quinoa/chicken/groenten/tortellini). Zelfs een machine voor vers sinaasappelsap! Vriendelijk personeel en een douche aanwezig (zonder slot, alleen een schuifje 'occupied' of 'available :D). Lounge is wat sfeerloos ingericht.
    70094486873__1450ECD6-82DD-43A7-AB40-28AC3C44638D.jpeg IMG_2620.jpeg IMG_2621.jpeg IMG_2625.jpeg

    Andere Pax (Gold?) worden waarschijnlijk verwezen naar de Delta Sky Club. Een hele kleine lounge met minder eten. Ik ben daar ook even binnengestapt en vond het een veel minder mooie lounge dan de LATAM. Ook het eten zag er onappetijtelijk uit.
    IMG_2641.jpeg IMG_2639.jpeg
     
    MichaelNight, charry, noppie en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    De andere lounges zijn overigens niet veel beter hoor. Lissabon airport is sowieso druk druk druk.
    Maar die ANA lounge is wel naargeestig door dat donkere plein. En volgens mij kijkt er niemand TV.
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    In tegenstelling tot wat de app zegt is er op DPS wel degelijk een Priority Pass lounge in de internationale terminal: de Concordia lounge.
     
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Ik weet het ff niet meer helemaal zeker maar volgens mij heb ik daar een bordje zien hangen dat ze geen PP accepteren..
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Integendeel. Er staat juist een bordje ‘Priority Pass members welcome’. Kwam ook binnen. :)
    Verder geen topper hoor; categorie gratis frisje en iets comfortabeler zitten.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Is dat die lounge trappetje omhoog en aan een soort balkonnetje de ingang zeg maar?
    Dan is dat vrij recent geweest?
     
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Dat is goed nieuws. De laatste twee keer was deze lounge er al , maar nog niet toegankelijk voor Priority Pass houders. Alleen cash.

    En gratis frisdrank is alweer een verbetering ten opzichte van de domestic Concordia lounge.
     
  12. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Nice, ja het is natuurlijk een momentopname maar ik vond het niet super en vooral een beetje te donker. Met name de toiletten.
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Vlieg binnenkort met TK vanaf DUS (C gates). Ben van plan om gebruik te maken van DUSgetaway (B gates).

    Nu weet ik dat je vrij eenvoudig van B naar C kunt lopen, maar ik ben vergeten hoe lang dit wandelen is. Weet iemand dit nog?

    Mijn indruk is dat de Hugo Junckers lounge beter is dan de OpenSky lounge. Iemand die dit kan bevestigen? Beide alweer een tijdje geleden.
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het is tussen de b en c gates exact 3 minuten lopen.
    Maar de Hugo Junkers lounge zit op de bovenste verdieping dus reken 5 minuten van lounge tot paspoortcontrole.
    Want met het laatste moet je wel rekening houden, er is een paspoortcontrole en hoewel ik geen ‘Indiase toestanden’ heb gezien kan dat natuurlijk wel 10-15 minuten duren.

    Ik vind de Hugo Junkers lounge qua catering achteruit gaan, bepaalde items zoals frankfurters bij het ontbijt helemaal niet meer en yoghurt uit een grote bak in plaats van een bekertje. En er is ook geen mosterd, ketchio of mayonaise meer.
    Ook de koude stenen, of mogelijk dat het eieren moeten voorstellen heb ik ook nooit begreoen.

    Wel is het over het algemeen boven rustig zitten. En dat is fijn als je wat moet wetken, boven is de catering helemaal minimaal maar dar is wat mij betreft prima, dan komen er geen extra gasten
     
    lloydje33, Bijzonderetickets en VinceG vinden dit leuk.
  15. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Berlijn’s ‘Tempelhof’ Lounge.

    Leuk dat deze lounge vernoemd is naar het historische vliegveld in het hart van West Berlijn, waar ik gisteren nog over de landingsbaan heb kunnen lopen. Het is een flink eind lopen van de (rommelige) vertrekhal. Het zit naast gate A20, wat gelukkig wel dicht bij de vertrek gate naar Amsterdam is. Het is een vrij grote lounge, maar niet zo groot als de KLM kantine in Amsterdam terwijl er toch heel veel Airlines gebruik van maken, waaronder dus AFKL. Het uitzicht over de startbaan is prachtig, alsof je in de verkeerstoren zit, maar de indeling van de lounge is verder, net als de luchthaven, rommelig. Je zou dit accepteren als je vanaf een oude luchthaven zou vertrekken welke ieder hoekje en gaatje had moeten (her)gebruiken om het alsmaar groeiende aantal passagiers te kunnnen herbergen. Niet bij een (soort van) gloednieuwe luchthaven welke nog niet eens 3 jaar geleden is geopend. Je ziet nu al dat er wandelgangen aan de lounge zijn toegevoegd als extra zitruimte.

    Het eten is wat summier maar verder erg smakelijk, er is genoeg Duitse bubbelwijn (geschonken in Lufthansa glazen) en andere versnaperingen beschikbaar; als je maar goed genoeg om je heen kijkt. Zo staat het koffiezetapparaat naast de borrelnootjes (?) in een wat obscuur hoekje. Het personeel is vriendelijk en doet goed haar best om de boel aan te vullen. De tafels zijn helaas niet super schoon en ook hebben veel glazen en bestek vlekken of soms zelfs nog etensresten er op zitten, bah!

    Helaas zijn er weinig stopcontacten beschikbaar waardoor je niet alle elektronica kunt opladen. Er staat wel een oplaadstation maar ik voel me nooit helemaal op mijn gemak mijn apparaten op te laden terwijl ik er zelf vele meters vandaan zit.

    Al met al een prettige lounge met een waanzinnig uitzicht die niet heel logisch is ingericht, maar wel een goede locatie heeft, mits je van de A gates vertrekt.
     
    VinceG en ErwinLansing vinden dit leuk.
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Vandaag vloog ik met A3 vanaf ATH en dacht even van hun lounge gebruik te maken. Forget it, er kon geen muis meer bij. Ben maar ergens anders wat gaan drinken. Zo slecht geregeld.
     
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik ben in de lounge op OTP geweest. Na de berichten hier had ik me schrap gezet, maar het viel me wel mee. Het is inderdaad een te kleine ruimte voor 's lands grootste hub en inderdaad mag er wat vaker worden opgeruimd. Toch heb ik er een uurtje lekker gezeten en een Roemeens biertje gedronken, en eentje mee naar huis genomen :cool:
     
    MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik zit er vaak. Ik heb er ooit eens 11,5 uur mogen vertoeven maar dat was wel wat veel van het goede...
     
    Javadest vindt dit leuk.
  19. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Vandaag BC met QR van BKK naar DOH, als Platinum. Ben eigenlijk gewend om een uitnodiging voor de 'Miracle' lounges te krijgen maar die vind ik nooit zo top. De cathay pacific lounges daarentegen vind ik top, dus ging ik (nadat ik ook een uitnodiging had gekregen voor de Qatar Lounge. Vind de Cathay lounge, eigenlijk zoals overal ter wereld, heel plezierig en lekker eten (vooral de Pad Thai). Een uur voor boarding toch maar eens de QR lounge opgezocht en wat was ik aangenaam verrast! Heel ruim, prachtig restaurant met a la carte eten en ook een mooi buffet. Ruime keuze aan lekkere cocktails en top menu's (met hele lekkere sushi). Ik heb denk ik mijn nieuwe lievelingslounge gevonden :)
     
  20. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Helsinki - Aspire lounge. Je hebt toegang met PP (maar ook KL/AF). Er zit een Aspire lounge bij gate 27. Maar ook een bij Gate 13, die was “nieuw”. Dus daar maar toe gelopen. Had tijd genoeg want de security check was snel en efficient. Aspire lounge 13 was toch iets verder dan gedacht. Lounge 13 is alleen niks bijzonders, weinig eten. Heb de tomatensoep geprobeerd en het was ok. Geen lounge om voor om te lopen. Beter zelf ergens een broodje kopen. Echt schoon was het ook niet, veel etensresten op de vloer.
     

Deel Deze Pagina