Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Bloedirritant vind ik dat. Ik vraag me af hoe moeilijk het nou moet zijn om aan te geven dat je later vertrekt, zeker wanneer dat het gevolg is van een vertraagde inbound vlucht van het toestel. Het is niet alsof dat als een verrassing binnenkomt bij de planning...
    De laatste tijd kom je elke keer naar de gate gehuppeld om vervolgens te ervaren dat je nog minstens een half uur in de lounge had kunnen blijven zitten. Mis ik iets, of is er echt geen excuus te verzinnen voor dit soort karige reizigerservaringen?
     
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Afgelopen Zondag had ik hetzelfde op NCE. Zelfs op de site van de luchthaven stond "landed". Ik had dan weer het geluk dat ik vanuit het raam van de lounge perfect zicht had op de gate waar die KL zou aankomen.
    Er stond nog niets en de meute stond er al. Ik pakte nog maar een wijntje....
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het probleem is weer dat KLM pas communiceert met het outbound atation als het toestel vertrokken is uit Amsterdam en dan een nieuwe vertrektijd berekend.
    Dat is op zich wel logisch omdat je niet teveel berichten wilt sturen, maar als het toestel met vertrek 14.25 uit Amsterdam om 15.35 nog aan de gate staat en de aankomst al wel hebt vertraagd kan je dat vast ook bij vertrek aanpassen, het toestel komt immers later aan dan de geplande vertrektijd.

    De vervolgvlucht op Schiphol was ook vertraagd, daar deed men trouwens 1 uur vtv communiceren, daar was niet de late inbound van het toestel maar een tekort aan gatepersoneel de oorzaak.
    En de Schengen lounge van KLM om 20.30 is niks meer qua aanbod…
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik check tegenwoordig op flightradar, dan heb ik iig een idee of ik nog langer in de lounge moet blijven of niet.
     
    Menno vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Dat doe ik al jaren, ook omdat zeker met buitenlandse maatschappijen of met Cargo kisten er altijd wel wat vertraging is.
    Zo kan ik vooraf ook een inschatting maken of iets lukt, krap wordt of dat ik wat moet regelen.
    In Corona tijd was het dat aangaande wat relaxter.
     
  6. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Londen Heathrow terminal 3. Ik was er afgelopen zaterdag en wilde een lounge in. De nr. 1 lounge is voor o.a. KLM SP en business. Vloog bc en ben fb platinum.
    Geen beste lounge. Druk, zeer matig aanbod aan voedsel en drank. Snel weer vertrokken dus.
    Gelukkig zat er ook een Amex Centurion Lounge. Heerlijk. Prachtige bar. Niet druk. Prima eten, bijna op restaurant-niveau. Super vriendelijk personeel.
    Mocht je kunnen kiezen, AMEX doen. Geen wedstrijd, hands down de beste lounge.
     
    noppie, Bijzonderetickets, RobertFB en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Vanaf 27 juni is op terminal 3 de lounge voor KLM de Aspire lounge.
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het is alweer een tijdje geleden voor mij in London, om precies te zijn februari 2020, maar ik begrijp dat de eigen Skyteam lounge niet meer is?
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Nee, die Skyteam lounge was in Terminal 4. Dat was één van de betere lounges.
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Gister bij de Qatar Premium Lounge geweest op Changi (SIN).

    We vlogen Finnair Business Class en ondanks dat er maarliefst drie OneWorld partner lounges in T1 zijn, kregen we een uitnodiging voor de Marhaba Lounge. Uiteraard heb je wel gewoon toegang tot de Qatar Lounge en we hebben de Marhaba niet bezocht.

    Wat mij betreft is deze lounge een soort mini Al Safwa! Je hebt een dining gedeelte en het is (eigenlijk mede dankzij Finnair) erg rustig. De staff vertelde wel dat het voor de Qatar vlucht erg druk kan zijn, maar gedurende de rest van de dag een oase van rust.

    De lounge is alleen voor Business Class passagiers en niet voor elite status houders.

    Prachtige plek, erg vriendelijk personeel! A la carte dining met een prima F&B aanbod. Keuze uit Veuve Clicqout en/of Bollinger Rosé.

    Deze lounge is echt de moeite waard om te bezoeken als je OW vliegt vanuit SIN.

    We zijn daarna nog even in de Qantas Business Class lounge geweest: ook echt een prima lounge maar een flinke stap terug (wel beschikbaar voor status pax, dus dat kan een voordeel zijn).

    Denk eigenlijk dat het één de beste Business Class lounges waar ik geweest ben. En zeker de beste op SIN. Het is bijvoorbeeld beter dan de SQ J en SQ Gold lounge. Alleen The Private Room steekt er boven uit.
     
  11. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Mijn slechtste lounge heb ik op ARN gevonden. De "Menzies Aurora Lounge" in Terminal 2, voor mijn KLM vlucht. De vlucht was ook nog eens meer dan een uur vertraagd, dus meer tijd om hier door te brengen.

    Het eten was slecht en onsmakelijk. Zelfs als niet-vegetariër krijg je toch de bibbers bij zo'n schaal uitgedroogde worstjes en kipkluifjes?

    De inrichting was ook rommelig. Het drietallige personeel was ook matig. Ééntje zat dan wel in de keuken of achter de balie met een oortje in een filmpje te kijken, de andere was een nieuwe medewerkster aan het inwerken.

    Enige positieve punt is dat het ruim opgezet is, en je rustiger zit dan bij de gates van de (lelijke) terminal 2.

    IMG_2450.jpeg IMG_2451.jpeg IMG_2452.jpeg
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik vind het vervelend als je niet naar de wc kan in een lounge. Sowieso was ik altijd even mijn handen voor en na het eten en in bv de lounge waar KLM gebruik van maakt in Gothenburg kan je niet naar de wc.
     
    Menno vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Plaza Premium Lounge op Budapest Airport, prima kleine en nette lounge. Heerlijk rustig want iedereen met een priority pass word weg gestuurd.
    Attent personeel die regelmatig mn glas bijvult.
    Eten beperkt zich tot broodjes en wat kleine hapjes, maar er staan ook warmhoud bakken maar die waren leeg.
    Ik kwam binnen dmv mijn Amex platinum.
     
  14. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Zondag 17 juli gebruik willen maken van de Aspire Lounge op Bristol Airport (KLM lijkt daar de enige 'normale' maatschappij). Hij zou tot 15:30 open zijn (waarom, de vlucht gaat pas om 17:20?) maar was gewoon gesloten toen ik daar om 15:05 aankwam.

    Toen maar wat gegeten bij een frituur-toko; de smerige tafel zelf leeggeruimd; toiletten extreem goor met diepe plassen plakkende ...
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik zag op Flyertalk dat voor AF boekingen in november aankomst en vertrek weer van T4 zijn.
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Dat hoop ik maar, want de LHR lounge in terminal 3 is niet goed.

    Over 2 weken vlieg ik derhalve maar heen en terug van Stansted, lees, voor € 25,98 retour met Ryanair en gratis parkeren op Eindhoven Airport (Op de spottersplaats mag je 24 uur staan) dat ik de premium voor LHR of LCY er niet echt voor over heb, nu is het alleen te hopen dat het spoorwegpersoneel niet gaat staken, want dan heb ik wel een andere uitdaging.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  17. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Bedoel je die aan de spottersweg? Wel een stukje lopen naar de terminal denk ik?
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Het is 10-12 minuten lopen, en niet eens zo heel veel verder dan de andere kort parkeerplaatsen.
    Een andere optie is met het openbaar vervoer verder, maar dan loop ik liever met de laptoptas.
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Delta SkyClub Domestic (A7)
    Toegang met je Amex platinum (bij een domestic route), prima lounge met genoeg (gezond) aanbod aan eten. Starbucks koffie is ook prima te doen.
     
  20. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    462
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren op LAX de Delta Sky Ckub getest. Domestic first class ticket gaf geen toegang. Niet getreurd. Toegang met Amex plat voor vrouw en mij. Zeer goed opgezet, ruim, 2 volledige keukens met vers voedsel en zeer mooie bar met alle mogelijke drank en cocktails. Qua niveau vergelijkbaar met AF lounge in CDG.
     
    Tim82, ErwinLansing en noppie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina