Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Die verplichte niet medische maskers zijn vooral bedoeld om fijnstof tegen te houden. Met virusbescherming en het beschermen van anderen heeft het weinig te maken. Al helemaal doordat de maskers bij veel mensen het eeuwige leven hebben. Het is een soort excuus om geen 1,5 meter te handhaven in een vliegtuig.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2021
    Ruut vindt dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Hoe zag je dat anders praktisch voor je in een vliegtuig? :) Dat je gewoon stoel 10A boekt en ook betaalt voor 10B/C en 9ABC en 11ABC, om 8ABC en 12ABC (ook in je 1.5m) te laten betalen door de passagiers aan het andere uiteinde van de 1.5m?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    In ieder geval de middenstoel vrij, zoals ze bij Delta deden. En niet als sardientjes in een blik in een bus naar het vliegtuig. De boarding areas en de rijen bij het inchecken en de security daar word ook geen moeite gedaan om afstand te creëren lijkt het.
    Met die mondmaskers worden we hooguit beschermt tegen de fijnstof uitstoot van de vliegtuig motoren, als we van de “sardientjes in blik” bus naar het vliegtuig wandelen.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2021
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ruut, Bosbewoner en DirkOnTour vinden dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ook in Frankrijk neemt het aantal reizigers toe, bij al mijn bezoeken vond ik trouwens dat ze wel heel vaak kwamen, kom ik terug is mijn bestek weg..

    En dat ze af en toe een vliegtuig bij de E-gate parkeren die daarna een non-schengen vlucht, dat kan natiuurlijk, op Schiphol lost men dat meestal op door de D-gates te gebruiken, maar ik heb ook wel bij de C-pier aangedokt uit Istanbul, om vervolgens een tour over Schiphol mogen maken met de bus om vervolgens door paspoortcontroke en transfer security bij de gate ernaast mijn vervolgvlucht te pakken…
     
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Dat gebeurt op veel vliegvelden. Gisteren kwam ik aan op LHR T5C en mijn vlucht ging vanaf T5B, dus kun je eerst helemaal naar T5 om daar door de security te gaan en vervolgens weer helemaal terug naar T5B.
    Wel bijzonder om in Club europe te vliegen met een dreamliner van LHR naar AMS :D
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Zat afgelopen zondag in de Lounge in Madrid-Barajas, leuk uitzicht heb je daar op de landende vliegtuigen. Vind dat sowieso altijd wel leuk dat je wat te zien hebt en je naar buiten kunt kijken. :)
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2021
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Zit hier nu ook, die cupjes voor je wijn, hoe bedenken ze het. Hele rits uitgestald met voorverpakte nootjes moet ik het de komende 3 uur mee doen.
    Gelukkig hebben ze wel Corona (bier).
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  9. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Das niet best. Mijn vluchten uit BCN parkeerde op F en dan echt dicht bij de lounge.
     
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik vlieg al sinds 2003 een paar keer per jaar op ALC maar Ik was zondag eindelijk ook eens in die ALC lounge geweest.
    Inderdaad relaxed zitten. Heel veel ruimte. Er zat een man of tien. Precies diezelfde 10 die ik zag in de Sky priority lane van mijn KL vlucht.

    Wel achter een lint en plexiglas de koffie, hapjes en sterke drank afhalen. Soms stonden we alle 10 achter dat lint en raakte de beste man helemaal in de stress. Heen en weer rennen naar dat keukentje enz. Ik weet niet wat er gebeurd met die man als het een keer druk is...
     
    bedeve en Carel1 vinden dit leuk.
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Dat is jammer! Toen ik er was stonden er wisselend 2-3 mensen achter het plexiglas en vanuit de keuken werd door iemand anders nog bevoorraad. Snel gaat het sowieso niet met dat “wij geven je het eten” concept.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  12. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Paar weken terug vanwege een annulering van de AF vlucht maar liefst 15 uur mogen doorbrengen op DXB, Terminal 1. Maar iedereen met toegang tot de Skyteam lounge zou ik willen adviseren om ook eens aan de overkant te kijken in de Ahlan Business Class Lounge (zie foto’s). Van de 3 lounges daar (Skyteam, Marhabba en Ahlan) is de Ahlan de beste optie. Skyteam lounge aanbod was erg matig.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 8 feb 2022
    Urbanjazz, lloydje33, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik zou bij 15 uur annulering toch maar even kijken of ik de lounge weer uit kan en in een hotel kan of op de bestemming rondlopen. Of was het niet bekend dat de vertraging zo lang ging duren?
    Zelfs als je het niet vergoed krijgt accomodatie, dan krijg je toch wel iets van een EU compensatie dat je het uit eigen zak kunt betalen?
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  14. Ludwig

    Ludwig Blue Tier

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    33
    Ik drie weken geleden ook weer. Op de Copa vlucht uit AUA is de maaltijd al langer afgeschaft. Niet alleen is er in de lounge op nootjes na niets te eten, ze verbieden het meenemen van eten en drinken (wat me er vorige keer niet van heeft weerhouden een pizza naar binnen te smokkelen). Deze laatste keer besloot ik me maar over te geven aan de nootjes en werd verrast met dit, regelrecht uit het zakje:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Urbanjazz vindt dit leuk.
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.117
    Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Kan het niet goed zien, wat is het?
     
  16. Ludwig

    Ludwig Blue Tier

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    33
    Geen idee, ik lustte het in ieder geval niet :confused:
     
    Vliegende_Keep, Urbanjazz en Ruut vinden dit leuk.
  17. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Snap je reactie, maar dat zou betekenen dat wij opnieuw voor 8 personen een PCR test moesten doen bij het verlaten van de terminal. En bij het inchecken zouden wij dan een nieuwe pcr test moeten overleggen. Hadden we niet zoveel zin in en het was ook lastig om dat last minute te regelen. Dus in de lounge blijven was beste optie. Vertraging van 15 uur was meteen duidelijk na annulering, er waren geen alternatieven.
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.736
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Dat is inderdaad tegenwoordig wel een overweging.
    Het is voor mij ook wel wat makkelijk praten, mijn bestemmingen zijn vooral binnen Europa, of Kiev en Istanbul, en juist die laatste 2 hebben allemaal zeer eenvoudige betaalbare en op de luchthaven aanwezige opties voor testen en weet ik de weg. (Al heb ik die de laatste tijd niet nodig, want rechtstreeks naar Amsterdam wel, maar met een overstap naar Düsseldorf dus niet, maar dat is een andere discussie).

    Toch zou ik 15 uur blijven hangen lang vinden, moest gisteren 5 uur doen op Amsterdam, en verspreid over de Non-Schengen en Schengen lounges en wat werk wat ik nog kon doen viel het wel mee, nog 10 uur erbij zie ik niet zitten.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    De Virgin Atlantic Lounge op JFK terminal 4.
    Ruim. Schoon. Redelijk rustig (zonder kinderen). EXCELLENTE service. Zeer ruime keuze aan drankjes zowel alcoholische als non-alcoholische.
    Medewerkers komen bestelling opnemen, je kunt ook via QR bestellen.
    Aanrader!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MoonJ, Ambtenaruh, Vliegende_Keep en 8 anderen vinden dit leuk.
  20. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Na 2 jaar afgelopen weekend weer een keer naar Ibiza op en neer; Cap des Falco (ook toegang met PP) lounge op IBZ. Kleine lounge met gelimiteerde aanbod aan eten & drinken - Het is puur een plek om een uurtje te hangen. Interieur is al jaren hetzelfde en begint z'n leeftijd te zien. Desondanks is het een prima plek om voor de vlucht even wat te snacken / drinken - Personeel is vriendelijk, ruimte is schoon en weinig "troep" - Toiletten zijn schoon en netjes. Personeel loopt vaak rond om lege glazen/borden op te ruimen. Daarnaast heb je een mooi overzicht op het platform en de landingsbaan, zeker als er geland wordt vanuit het oosten is het genieten. Totaal niet te vergelijken met de grotere lounges maar het is gewoon een prima plek om even te "chillen" :).

    Lounge zit een beetje weggestopt maar zodra je door security bent: 2x rechts en je loopt er tegenaan ;-).
     
    michiel1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina