Beste en slechtste Lounge

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door TimoW, 16 dec 2014.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De first class lounge op Xiamen is voor Chinese begrippen prima. Alle voorzieningen aanwezig. Een beperkt aanbod westers eten en bocht maar het harde product is prima.
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Ik ga in februari via Helsinki naar Düsseldorf vanaf jfk, las dat finnair lounge een Finse sauna heeft *-*
     
  3. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Dat zag ik ook inderdaad! Ik zit in oktober op zo'n A350-vlucht van Finnair, maar helaas intra-Schengen en kan hem dus niet proberen :(
     
  4. Maan

    Maan Guest

    Aww, ja ik vertrek dus ook vanaf Schengen dus dat wordt moeilijk voor mij maar is het proberen waard :p heb 4 uur de tijd

    By the way als AB gold kreeg ik economy comfort van ze, dus ik weet niet of je economy vliegt maar je kan dus gratis naar comfort
     
  5. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    Zou het zeker proberen! Ken hun policy niet... Iberia is bijvoorbeeld extreem streng bij de Dalí en Velasquez lounge. Ook al kom je aan in T4S, je mag niet in de Velasquez als je vanuit T4 vertrekt :(. Hoop niet voor je dat AY diezelfde policy heeft...
     
  6. vdb1988

    vdb1988 Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ukraine Air Lounge op Kiev Borispol (KBP)

    Grote ruime lounge met leren banken en stoelen. Hoog plafond, hoge ramen.
    Uitzicht op start- en landingsbanen.
    Verschillende kranten, incl vakantiekrant Telegraaf.

    Eten weinig keus. Wél lekkere koffie :D

    Prima om een uurtje in door te brengen!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. Maan

    Maan Guest

    ANA heeft op haneda domestic terminal een aparte check in voor business en star G members. Na deze check in wordt je direct doorgeleid naar aparte security en daarna naar de lounge. Lounge is zeer groot. Goede WiFi, ze hebben douches en printers. Genoeg aanbod aan drank, zowe alcoholisch als niet alcoholisch. Aanbod van eten is slecht, alleen wat nootjes. All in all een goede lounge voor domestic flights.
     
  8. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    copenhagen KLM lounge. bizar slecht, te klein, overcrowded in de lounge drukker dan op de airport. typisch een geval van binnenlopen, om je heen kijken en weer weg wezen! Net als Warsaw trouwens.
     
  9. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    De absoluut slechtste lounge die ik heb ervaren was op TXL; ik had (toentertijd) met PriorityPass toegang tot een lounge daar en de beste vergelijking die ik kan maken is die met een wachtruimte in de lobby van een gemiddeld groot kantoorpand... Een paar bankjes en een tafel met een paar stoelen. Slechte koffie, sap uit pak (huismerk) en wat chocoladereepjes...

    In contrast was ik een paar maanden geleden aangenaam verrast door de Qantas lounge in HKG, waar KLM/AirFrance gebruik van maakt. Grote, ruim opgezette lounge, veel en goede zitmogelijkheden, uitstekende moderne en schone douches, bovengemiddeld goed eten en een prima bar.
     
  10. fbruno

    fbruno Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Wat lounges van 2015:

    Europa

    BRU Brussels Airlines the loft: zeer goed voor een Schengenlounge. Ze hebben broodjes, warme quiche, warme luikse wafels, chocolademouse, een hele saladbar en ook wat Belgische bieren. Douches beschikbaar en een slaapruimte. Een keer was er zelfs een live muziekgroep aan het optreden in de lounge.

    BRU Diamond A: Mindere Schengenlounge. Wel croissants en wat Belgische bieren, klein.
    BRU Diamond B: Deze is veel beter dan de A lounge, veel ruimte, 's morgens croissants en 's avonds warm eten, er is een douche.
    BRU SAS: niet erg druk, maar de Brussels Airlines loft net ernaast is veel beter
    BRU British Airways: ruim, saladebuffet.
    DUS Hugo Junkers: Beetje standaard, wel warme schnitzeltjes
    DUS Exclusive Warteraum Air Berlin: Dit is eigelijk geen lounge, maar een wachtruimte voor AB/EY Elites. Gratis frisdranken en koffie. Niet bemand, maar je moet je frequent flyer kaart swipen en het poortje gaat open.
    LHR CCR: Uitgebreid restaurant en veel keuze qua alcoholische dranken. Verder wat klein en een beetje overhyped. Wel een uitzonderlijke ervaring natuurlijk. Badkamers vallen wel erg tegen.
    LHR T5 South: Zeer ruim, champagne on request, croissants, saladebuffet.
    LHR T5 North: vrij druk, zelfde aanbod als GC north. Enige voordeel is misschien dat de douches in de lounge zijn.
    LHR T5 conc. B: Veel plaats en niet druk, beste GC lounge op de luchthaven. Hier vroegen ze wel mijn identiteitskaart om te checken of ik wel 18 was voor alcoholische dranken haha.
    LHR T3 BA: Zelfde aanbod als de lounges in T5, wat rustiger
    LHR T3 Cathay C: Noodle bar, zeer leuke lounge omdat je hier ook binnen kunt met een Europese vlucht vanaf T3
    LHR Admirals Club: Beter aanbod dan een standaard Admirals Club, maar vond hem erg tegenvallen vergelijken met de BA/CX lounge in LHR
    MAD Dali: haagen darz ijsjes, veel keuze qua eten, wijnproeven met de wijnen van IB Business Class, slaapruimtes, ruim.
    DUB Execlounge: Beetje een standaard Europese lounge, er staat wel een bordje dat je maar 2 alcoholische dranken mag drinken ofzo, maar wordt niet echt enforced.
    LIS blue: valt erg tegen, klein en weinig keuze
    FCO Le Anfore: zeer vuile toiletten, weinig keuze, wel wat snacks.
    ARN Menzies: valt erg tegen, amper eten
    CPH aviator: valt ook erg tegen
    TXL Air France: Beter qua ontbijt dan de BA lounge ernaast, maar minder mooi
    TXL British Airways: ruimer dan de AF lounge, betere booze
    TXL airportclub: absoluut zowat de slechtste lounge in Europa.
    OPO ANA: Weinig keuze en slechte wifi, wel wat alcoholische dranken
    LUX: mooie lounge met een redelijk aanbod qua eten, een beetje een standaard Schengen lounge.

    Azië/UAE
    HKG The Wing F: Fantastische ervaring, zelfbedienings champagne bar (Veuve, Deutz of Moët), uitgebreid restaurant en cabana's. Qua bar doet de BA CCR het wel beter
    HKG The Wing C: noodle bar en veel ruimte. Goed business center waar ik een groot deel van mijn eindwerk heb gemaakt.
    HKG Qantas: Zeer grote, en moderne lounge. Redelijk aanbod qua eten, maar minder dan in the wing F natuurlijk.
    HKG cabin: langwerpige lounge met een redelijke voedselkeuze
    HKG Plaza Premium landside: warm eten, maar alcohol is betalend
    BKK Qantas: weinig aanbod, wel mooi ingericht
    BKK Cathay: er zijn er normaal 2, maar eentje was in verbouwing, en degene die open was had amper aanbod en was ook zeer druk. Tegenvaller
    CGK: standaard Aziatische lounge
    ICN Asiana Business: Zeer mooi ingerichte lounge, veel keuze qua eten en mooi uitzicht op het vliegveld
    ICN Korean Air: Lelijk ingericht (lijkt meer op een schoolkantine)maar wel een redelijke keuze qua eten.
    PUS Korean Air: standaard kleine lounge, warme noedels, maar verder niet veel keuze
    NRT IASS EXEC: landside, aanbod valt heel erg tegen, zeer druk, onvriendelijk personeel
    HND JAL F: mooie lounge, goed aanbod qua dranken, maar vond het eten wat tegenvallen
    HND JAL Sakura: goed aanbod voor een C lounge
    HND Cathay: Nieuwe lounge van Cathay, mooier ingericht dan hun standaard marmeren lounges, er is ook een noodle bar, maar was er nogal vroeg dus heb niet echt van de faciliteiten kunnen genieten. Zeer vriendelijk personeel
    CGK Premier: standaard aziatische lounge met een klein buffetje. Aanbod qua dranken is wel erg slecht.
    AUH Etihad Premium: Ruime maar drukke lounge, mooi buffet, bar, gratis massages als je in Business/First vliegt. Mooi ingericht
    AUH Al Reem: Pas vernieuwd, ziet er moderner uit dan de Al Dhabi lounge maar het aanbod is wat minder
    AUH Al Dhabi: Ziet er wat verouderd en versleten uit, maar wel een mooi aanbod qua eten en drank.

    Amerika
    Admirals Club LAX: mooi uitzicht op het vliegveld, verder standaard aanbod
    Admirals Club DFW A: Zeer goede en ruime douches, fitnessruimte, rustige lounge
    Admirals Club DFW D: wat drukker omdat bij D de internationale vluchten vertrekken, maar mooi uitzicht op de tarmac
    Admirals Club ORD main: Zeer grote lounge, verder wat standaard
    Admirals Club ORD American Eagle gates: kleinere versie, niet echt verschillend
    Admirals Club AUS: zeer vriendelijk personeel, en omdat ik met de BA vlucht naar LHR vloog waren alle snacks en dranken van de bar gratis, wat een Admirals Club een zeer leuke lounge maakt :D
    SFO Cathay Pacific: Noodle bar, maar deze is alleen open voor het vertrek van de CX vlucht. Aanbod valt verder tegen.
    HNL JAL Sakura: gratis alcohol en noodle's, valt verder tegen, wifi is traag

    Het is wel leuk dat je bij alle Admirals Clubs als oneworld elite 2drankvouchers krijgt waarmee je cocktails of mixed drinks kunt bestellen. Wil je er meer kun je gewoon naar een andere Admirals Club op dezelfde luchthaven gaan, waar je dan nieuwe vouchers krijgt.

    Afrika
    JNB bidvest: redelijke lounge voor een binnenlandse terminal, lijkt een beetje op een standaard Europese Schengen lounge
    CPT bidvest: ongeveer hetzelfde als in JNB



    Beste lounges:
    1: CX The Wing F HKG
    2: BA CCR LHR
    3: EY Premium AUH
    4: JL F TYO
    5: QF HKG

    Beste intra Europese lounges:
    1: SN the loft BRU
    2: BA Galleries LHR
    3: IB Dali MAD
     
    Skywalker88, Valentijn, bkraan en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Alle domestic first/business/vip of hoe ze ook heten in China zijn waardeloos. Geen eten, geen wifi, geen booze en de gemiddelde hotelkamer in China is groter dan de lounge.
     
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    LIN ben ik met je eens, idd zwaar waardeloos
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    KLM/AF lounge BKK is prima
    BC lounge waar je als KLM toegang hebt op DPS is slecht, druk, weinig eten bijna niets te drinken
    WAW heeft een nieuwe lounge voor Skyteam, perfect
     
  14. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Hebben jullie nog tips voor welke SkyTeam Lounge op JFK te bezoeken? Zie op loungebuddy dat ik toegang heb tot Airfrance, Korean Air en Alitalia lounges (intercontinentaal is JFK terminal 1 toch?) maar weet niet welke het 'beste' is aangezien ratings identiek zijn in de app.
     
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    In Dubai mocht ik alleen KLM lounge in en niet die van Air France, misschien dat ze op JFK je ook alleen de AF in laten wanneer je met KLM vliegt
     
  16. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik kom geregeld op CPH in de Apartment lounge en daar heb ik het nog nooit druk meegemaakt. De Aviator lounge dat kan wel druk zijn. Vorige maand was ik in de nieuwe lounge op WAW en daar waren nog 4 andere personen aanwezig. Prima aanbod van eten en drinken.
     
  17. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Delta Skyclub in T4, goede lounge!
     
  18. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Had hem graag willen checken, als de *** TSA mijn FB status had gehonoreerd en me in de SkyPriority lane had gelaten ipv een uur in de gewone rij had laten staan...
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hoe zit het eigenlijk als je "per ongeluk" in een slechte lounge zit, en er meerdere zijn waar je normaal gesproken toegang tot hebt (o.b.v. status of business/first)? Of natuurlijk omdat de één bepaalde faciliteiten heeft (bijv. een douche) maar de andere lounge op ander gebied weer beter is.
    Kun je in dit geval zonder problemen de lounge verlaten en naar de volgende lounge? Of kun je per vlucht "één keer" toegang krijgen?
     
  20. Valentijn

    Valentijn Blue Tier

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    560
    Trofeepunten:
    123
    In de meeste gevallen kun je zonder problemen 'loungehoppen' en alle lounges in waar je in mag bezoeken. Ik heb bij Skyteam geen ervaring met loungehoppen, maar ik kan bij StarAlliance en OneWorld zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad om verschillende lounges (soms wel 5 achter elkaar) te bezoeken met 1 boarding pass. Sommige lounges stempelen je boarding pass voor 're entry' in dezelfde of een andere lounge (in Hongkong doen ze dat).

    Soms snappen de mensen bij de lounge niet zo goed wat je komt doen en verwijzen ze je door naar een andere lounge ('maar luchtvaartmaatschapij X heeft hier gewoon een eigen lounge!') als je dan uitlegt dat je deze lounge ook graag wilt zien, is dat meestal geen probleem.

    Het wordt lastiger als je maar recht hebt op 1 lounge (of een 'eigen' lounge of een third party lounge), dan moet je daar gewoon blijven.

    Het enige 'twijfelgevalletje' dat ik kan bedenken, is Berlijn Tegel. Als je met Airberlin vliegt, word je uitgenodigd voor de KLM/Air France lounge terwijl erboven een BA Galleries lounge zit. Tot de BA Galleries lounge heb je toegang op basis van een Airberlin business ticket of je Oneworld-status, maar Airberlin wil je graag naar de KLM lounge hebben om één of andere reden. Je komt ze allebei zonder problemen binnen, maar als je vervolgens naar de andere gaat, doen ze lastig. Als je naar de ene lounge met een papieren boarding pass en naar de andere met een digitale gaat, zien ze niet dat je al in de andere geweest bent en kan je wel zo doorlopen ;). Nou zijn het allebei vrij verschrikkelijke lounges, dus je moet er sowieso niet teveel tijd doorbrengen ;).
     
    jongesander vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina