Beste booking/errorfare/redemption

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Flying doc, 4 okt 2018.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Het leek me leuk om inspiratie op te doen en te leren wat iedereen voor goede deals weet te scoren.

    Een voorbeeldje;
    Vorige maand heb ik een ticket gekocht van Amsterdam via Nairobi naar Mahe. Hier heb ik uiteindelijk 158 euro voor betaald waarbij ik nog 50 euro bluebizz credits terugkrijg. Hiermee verdien ik 20+K miles zodat ik voor minder dan 2K miles een upgrade doe naar business.

    Wat zijn jullie pareltjes?
     
    FlyingFonz, lloydje33, AlterEgo en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Vorig jaar, eco naar Florida.
    Geboekt voor ca 300,- en paar tientjes terug via Blue biz. Vertraging op de heenweg waardoor overnacht in atl, geregeld door DL. Voucher voor vertraging maakte dit tot een leuk pareltje :D
     
    Grouchy, beuse242, danfl44 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Jurian

    Jurian Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Error Fare met AirCanada/United, AMS-IAH-LIR-YUL-AMS, 220 euro. Vlucht AMS-IAH had 3+ uur vertraging, United sjoemelde met de vluchttijden via de app om de vergoeding te ontkomen, ook chaos bij gate met veel onduidelijkheid. Na twee maanden mailverkeer toch 600 euro vergoeding gekregen. Maakte het reizen wel betaalbaar in m'n studententijd :)
     
    RobinF, Grouchy, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Beste deals zijn die waar je netto geld/miles/GUC's verdiend of niks betaald voor je upgrades.
    Oftwel de compensatie “Bumps” — Voluntary Denied Boarding op Delta. De beste;
    600$ bump voor een binnenlandse vlucht niet later maar één uur eerder trollolol, nog steeds in FC.

    450EUR trip upgraded met een GUC, 1e domestic vlucht na de TATL overbooked; volunteered en een voucher van 800$ rijker. Op de terugweg MSP-AMS overbooked, toegehapt bij 1800$ alles nog steeds in D1. Totale score 2400$ en 1 GUC terug in m'n wallet :)

    1100$ bump en in plaats van een vlucht rechtstreeks terug naar AMS de Delta agent zover gekregen me via Hawaii met een thru fare (met een layover van 3 dagen in Hawaii :D ) terug te sturen naar AMS, all in FC/D1

    En al die vluchten waarbij KLM een fout maakte en Delta 'nee' zei en je de SkyMiles of je GUC uiteindelijk in je wallet bleven en je voor niks voorin zat :p
     
    Thijsk, lloydje33, Tim82 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ook nog leuke, met overstap boeken ams-sin-kul. Paar dagen tevoren gebeld worden dat je overgeboekt bent naar de directe vlucht ams-kul met een voucher voor het ongemak :p al weer tijd geleden, was het bijna vergeten
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  6. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Op een of andere manier krijg ik nooit overboekte vluchten.. heb je tips om vaker op overboekt te zitten? Hoorde dat voor sommige mensen het een verdienmodel is.
     
  7. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Die heb ik nooit. Ondanks dat ik dit forum nu twee jaar volg zit ik elke vlucht wederom cattle class met een ticket waar ik veuls te veel voor betaald heb. :oops:

    Maar even alle gekkigheid op een stokje. In een inmiddels redelijk ver verleden moest ik een tijd lang minimaal een keer per maand naar Cuba voor mijn werk. Eigenlijk werd altijd AF voor me geboekt. Bij het inchecken gaf ik altijd aan (nadat het mij een van de eerste keren werd gevraagd) dat ik eventueel bereid was om bij overboeking mijn stoel op te geven en een dag later terug te vliegen. Ik kreeg hiervoor € 75 per keer. Ik denk dat ik hier uiteindelijk rond de 1000 euro mee heb opgestreken en uiteindelijk altijd met de originele vlucht ben meegegaan.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    De kans is zoiezo laag. Boek nooit bepaalde vluchtem omdat ik gebumped wil worden.
    Als eerste natuurlijk US airlines nemem. EU airlines volgen gewoon EU261.
    Middag vluchten en later. Als je een vroege vlucht pakt 's morgens is meestal alles nog ok, later op de dag heb je af en toe een soort van sneeuwbal effect, zie je vook bijvoorbeeld in LGA.
    Drukke dagen vliegen en niet op bijvoorbeeld een dinsdag. Zomervakantie doet het ook altijd goed. Bedragen die ze omriepen rond Superbowl ergens eind januari/begin februari in 2015 naar/van PHX waren ook aardig hoog.
     
    FlyingFonz en Tim82 vinden dit leuk.
  9. Maan

    Maan Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    340 eur mad-gua-mad in C (die ik nog moet vliegen :D)
    of
    ams-pek-sgn-can-ams in Y voor 400 eur in kerstvakantie, vervolgens werd de ams-pek met CZ een timechange ver van te voren, heb CZ me toen laten omboeken naar ams-pvg-sgn-can-ams met ams-pvg KL metal CZ number op kerstavond. Toevallig was die vlucht toen overboekt en zat ik in C :D

    Of zoals WT al zei, 250 eur voor ams-fco-icn-fco-bru was ook leuk

    Of bru-mad-gig nyc-hel-dus voor 170 eur in Y hehe , gig-nyc toen met KL miles nog gekocht op DL metal
     
    lloydje33, Tim82 en Grouchy vinden dit leuk.
  10. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Hoe kun je in godsnaam voor minder dan 2K miles upgraden naar BC?
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    De upgrade was 22,5K op AMS-NBO bij een B-klasse ticket. Met de trip verdien ik 20.122 miles. Technisch gezien heb je gelijk en betaal ik dus 2.378 miles wat ik voor het gemak afrond naar 2K. Prima deal lijkt me. Eigenlijk wilde ik de terugweg op de KL747 upgraden maar die was niet meer beschikbaar. De KQ788 is ook niet heel vervelend voorin geloof ik. Ga met m’n broer en dit een verrassing voor hem, de eerste keer voorin in een widebody.
     
    lloydje33 en danfl44 vinden dit leuk.
  12. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ik haal het niet bij de mooie prijzen hier boven, maar de terugweg met kerst vorig jaar een foutje aan deur L1, dat net lang genoeg duurde om onze volgende vlucht naar huis te missen in AMS. Vier uur in de lounge hangen met gratis avondeten en €350 per persoon voor de hele familie, wat natuurlijk de Panda-fare minder aantrekkelijk maakte ;-)
    Ik zal toch vooral de Sake-fare herinneren. Niet alleen omdat dat een hele leuke familievakantie werd, maar vooral vanwege het feit dat die de WAF van "rare" tickets een stuk verlaagd heeft :D
     
    JDE, Carel1, danfl44 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Niet lang voor het faillissement van airberlin. Vlucht DUS-NUE werd geannuleerd, zo'n 2 uur voor vertrek. Zou in 1 dag op en neer gaan, dus had geen zin vlucht later alsnog te gaan. Aan de balie netjes geholpen, geld van het ticket stond binnen 48 uur terug op de rekening. 's Middags nog een claim ingediend en ook die werd verrassend snel gehonoreerd.
    6 uur 's ochtends vertrokken, nog voor 11 uur terug op kantoor, €250,- netto verdiend (koffie en parkeren ook vergoed).

    Denk dat nog geen twee maanden bekend werd dat airberlin een overbruggingskrediet van de Duitse regering kreeg.
     
    Daan3, Flying doc en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina