Het leek me leuk om inspiratie op te doen en te leren wat iedereen voor goede deals weet te scoren. Een voorbeeldje; Vorige maand heb ik een ticket gekocht van Amsterdam via Nairobi naar Mahe. Hier heb ik uiteindelijk 158 euro voor betaald waarbij ik nog 50 euro bluebizz credits terugkrijg. Hiermee verdien ik 20+K miles zodat ik voor minder dan 2K miles een upgrade doe naar business. Wat zijn jullie pareltjes?
Vorig jaar, eco naar Florida. Geboekt voor ca 300,- en paar tientjes terug via Blue biz. Vertraging op de heenweg waardoor overnacht in atl, geregeld door DL. Voucher voor vertraging maakte dit tot een leuk pareltje
Error Fare met AirCanada/United, AMS-IAH-LIR-YUL-AMS, 220 euro. Vlucht AMS-IAH had 3+ uur vertraging, United sjoemelde met de vluchttijden via de app om de vergoeding te ontkomen, ook chaos bij gate met veel onduidelijkheid. Na twee maanden mailverkeer toch 600 euro vergoeding gekregen. Maakte het reizen wel betaalbaar in m'n studententijd
Beste deals zijn die waar je netto geld/miles/GUC's verdiend of niks betaald voor je upgrades. Oftwel de compensatie “Bumps” — Voluntary Denied Boarding op Delta. De beste; 600$ bump voor een binnenlandse vlucht niet later maar één uur eerder trollolol, nog steeds in FC. 450EUR trip upgraded met een GUC, 1e domestic vlucht na de TATL overbooked; volunteered en een voucher van 800$ rijker. Op de terugweg MSP-AMS overbooked, toegehapt bij 1800$ alles nog steeds in D1. Totale score 2400$ en 1 GUC terug in m'n wallet 1100$ bump en in plaats van een vlucht rechtstreeks terug naar AMS de Delta agent zover gekregen me via Hawaii met een thru fare (met een layover van 3 dagen in Hawaii ) terug te sturen naar AMS, all in FC/D1 En al die vluchten waarbij KLM een fout maakte en Delta 'nee' zei en je de SkyMiles of je GUC uiteindelijk in je wallet bleven en je voor niks voorin zat
Ook nog leuke, met overstap boeken ams-sin-kul. Paar dagen tevoren gebeld worden dat je overgeboekt bent naar de directe vlucht ams-kul met een voucher voor het ongemak al weer tijd geleden, was het bijna vergeten
Op een of andere manier krijg ik nooit overboekte vluchten.. heb je tips om vaker op overboekt te zitten? Hoorde dat voor sommige mensen het een verdienmodel is.
Die heb ik nooit. Ondanks dat ik dit forum nu twee jaar volg zit ik elke vlucht wederom cattle class met een ticket waar ik veuls te veel voor betaald heb. Maar even alle gekkigheid op een stokje. In een inmiddels redelijk ver verleden moest ik een tijd lang minimaal een keer per maand naar Cuba voor mijn werk. Eigenlijk werd altijd AF voor me geboekt. Bij het inchecken gaf ik altijd aan (nadat het mij een van de eerste keren werd gevraagd) dat ik eventueel bereid was om bij overboeking mijn stoel op te geven en een dag later terug te vliegen. Ik kreeg hiervoor € 75 per keer. Ik denk dat ik hier uiteindelijk rond de 1000 euro mee heb opgestreken en uiteindelijk altijd met de originele vlucht ben meegegaan.
De kans is zoiezo laag. Boek nooit bepaalde vluchtem omdat ik gebumped wil worden. Als eerste natuurlijk US airlines nemem. EU airlines volgen gewoon EU261. Middag vluchten en later. Als je een vroege vlucht pakt 's morgens is meestal alles nog ok, later op de dag heb je af en toe een soort van sneeuwbal effect, zie je vook bijvoorbeeld in LGA. Drukke dagen vliegen en niet op bijvoorbeeld een dinsdag. Zomervakantie doet het ook altijd goed. Bedragen die ze omriepen rond Superbowl ergens eind januari/begin februari in 2015 naar/van PHX waren ook aardig hoog.
340 eur mad-gua-mad in C (die ik nog moet vliegen ) of ams-pek-sgn-can-ams in Y voor 400 eur in kerstvakantie, vervolgens werd de ams-pek met CZ een timechange ver van te voren, heb CZ me toen laten omboeken naar ams-pvg-sgn-can-ams met ams-pvg KL metal CZ number op kerstavond. Toevallig was die vlucht toen overboekt en zat ik in C Of zoals WT al zei, 250 eur voor ams-fco-icn-fco-bru was ook leuk Of bru-mad-gig nyc-hel-dus voor 170 eur in Y hehe , gig-nyc toen met KL miles nog gekocht op DL metal
De upgrade was 22,5K op AMS-NBO bij een B-klasse ticket. Met de trip verdien ik 20.122 miles. Technisch gezien heb je gelijk en betaal ik dus 2.378 miles wat ik voor het gemak afrond naar 2K. Prima deal lijkt me. Eigenlijk wilde ik de terugweg op de KL747 upgraden maar die was niet meer beschikbaar. De KQ788 is ook niet heel vervelend voorin geloof ik. Ga met m’n broer en dit een verrassing voor hem, de eerste keer voorin in een widebody.
Ik haal het niet bij de mooie prijzen hier boven, maar de terugweg met kerst vorig jaar een foutje aan deur L1, dat net lang genoeg duurde om onze volgende vlucht naar huis te missen in AMS. Vier uur in de lounge hangen met gratis avondeten en €350 per persoon voor de hele familie, wat natuurlijk de Panda-fare minder aantrekkelijk maakte ;-) Ik zal toch vooral de Sake-fare herinneren. Niet alleen omdat dat een hele leuke familievakantie werd, maar vooral vanwege het feit dat die de WAF van "rare" tickets een stuk verlaagd heeft
Niet lang voor het faillissement van airberlin. Vlucht DUS-NUE werd geannuleerd, zo'n 2 uur voor vertrek. Zou in 1 dag op en neer gaan, dus had geen zin vlucht later alsnog te gaan. Aan de balie netjes geholpen, geld van het ticket stond binnen 48 uur terug op de rekening. 's Middags nog een claim ingediend en ook die werd verrassend snel gehonoreerd. 6 uur 's ochtends vertrokken, nog voor 11 uur terug op kantoor, €250,- netto verdiend (koffie en parkeren ook vergoed). Denk dat nog geen twee maanden bekend werd dat airberlin een overbruggingskrediet van de Duitse regering kreeg.