Best Western

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door texasbart, 18 sep 2014.

  1. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Niet lang na die post kreeg ik een upgrade in mijn vaste hotel in Paderborn. Een 2x zo grote kamer, en het was niet eens de suite. Toen ik week later een hele week moest blijven in hetzelfde hotel helemaal geen enkel voordeel gehad, niet eens een gratis drankje.
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Afgelopen nacht in BW Rotterdam Airport. Hotel zit echt pal naast de landingsbaan, loopafstand van terminal. Een prima hotel, al moet je je er ook niet teveel bij voorstellen. Prijs is redelijk voor omgeving Rotterdam.

    BW Rewards lijkt totaal niet te leven verder. Er werd met geen woord over gerept, geen enkel voordeel ofzo voor Diamond members (ik moet zeggen, ik vraag er niet om). Bij mijn vorige BW bezoek was dit ook al zo.

    Natuurlijk kunnen deze twee bezoeken uitzonderingen zijn, maar die indruk heb ik niet (afgaande op diverse forums). Toch wel apart, ze willen elites binnenhalen en bieden een status match aan. In de hotels doen ze vervolgens geen moeite om te zorgen dat mensen hun status willen behouden.
     
  3. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Verleden week in een Best Western Plus in Kassel verbleven. De status van Diamond Select werd niet genoemd, maar we kregen wel een kamer upgrade naar een junior suite (het hoogst haalbare in dat hotel). De kamer zelf was aardig, maar niet super. BW plus is duidelijk een stevig niveau onder b.v. Hilton, Marriott of Crown Plaza.

    Mijn Diamond Select status trouwens verkregen via InsideFlyer ;-) De artikelen met de status match en levenslange status voor zorgmedewerkers waren erg goed bruikbaar:
    Eerst gematched naar Diamond Select m.b.v. mijn Hilton Diamond en toen levenslang door op de zorgmedewerker link te klikken. Dit wordt namelijk niet geverifieerd.

    Overigens verwacht ik niet veel aan die status te hebben, BW doet er weinig mee en ik zal alleen in BWs verblijven als er echt geen andere alternatieven zijn.
     
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Heb je ooit bevestiging gekregen dat het ook echt "for life" is, of staat het ergens in je BW account? Zelf ook gedaan maar nooit meer iets van gehoord.

    Was het eigenlijk al weer vergeten tot je post, maar nu wel benieuwd.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  5. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb de diamond select status ook gekregen maar heb nergens iets gelezen over "for Life". Heb ik iets gemist?
     
  6. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik was laatst in BW Plaza Groningen. Upgrade niet mogelijk en dat hoorde ik alleen maar omdat ik er zelf naar vroeg.
     
  7. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Nee, niets van gehoord, maar in de app staat dat ik '0 more stays' en '0 more nights' 'to maintain Diamond Select Status'. Daar haal ik uit dat het "for life" wel zal kloppen.
     
  8. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Klinkt logisch ging ervan uit dat dit voor een bepaalde periode zou zijn maar mooi dat het doorloopt.
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  9. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Toch wel vreemd, als je als hotel keten je hoogste status weg geeft en "for life" maakt, zou je toch wel iets meer verwachten dan alleen een teller in de App die niet meer mee telt.

    Typisch BW, in andere woorden, verwacht er niet veel van.
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  10. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    IK heb dezelfde ervaring gehad vorige week. Ook in hetzelfde hotel een upgrade naar de Junior Suite. Met dank aan Inside Flyer
     
    Boudewijn vindt dit leuk.
  11. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    BW: Slaapplek, ontbijt, gratis parkeren tegen een budgetprijs... prima.
     
  12. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Ik had het over het programma BW rewards.

    Elk hotel is eigen bedrijf en kun je alleen individueel beoordelen.
     
  13. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    Momenteel kan je nog steeds gebruik maken van de status match. Wanneer je wordt gematched, is dit geldig tot 31 januari 2022.
     
  14. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    Nieuwe actie bij Best Western:

    Pak die welverdiende getaway in de meivakantie

    Vier de meivakantie in veelzijdig Nederland en ga er lekker op uit. Met ons Flexibel Tarief inclusief Diner en Ontbijt leggen onze onderstaande hotels u graag in de watten. Bij deze hotels kunt u overnachten zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over waar u kunt dineren en ontbijten. U kunt uw diner en ontbijt -geheel volgens de corona-richtlijnen- zelf ophalen en veilig op uw hotelkamer opeten.

    Mocht er iets tussen komen dan kunt u uw reservering nog altijd 24 uur voor aankomst annuleren of wijzigen, wel een fijne gedachte.
     
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik probeer snel diamond te worden ivm halvering criteria en dan statusmatchen. Het valt mij echter op dat ik steeds zelf achter de kwalificatienachten/miles moet gaan bij Best Western. Ik boek via de internationale site en toch worden ze niet vanzelf bijgeschreven. Gek genoeg krijg ik dan wel weer die travelcards vanzelf. Iemand ervaring mee? De laatste keer werd in Groningen ook gezegd dat arrangementen (ook via BW site) niet meetellen. Daar vind ik niets over. Weet iemand of dit klopt?
     
  16. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik vind Best western rewards een drama. Ik heb al de 5 giftcards en nergens willen ze ze hebben. " neen mevrouw die is alleen voor USA enzo, dit terwijl het ook op de NL site staat en dat ze verrekend worden naar euro.. Op een ander moment is de smoes dat je ze niet krijgt van een arrangement....
     
  17. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Toevallig slaap ik komende maanden vaker in een Best Western Hotel voor het werk.

    Tot deze week stond er op de website dat ik voor een volgend level zou kunnen bereiken via 5 Nachten, 5000 punten of 3 stays. Tot nu toe sta ik op 2 stays en 2 nachten en dacht met één volgende stay door te kunnen gaan voor Gold. Mooi snel verdiend. En dan zou ik Gold zijn voor een prive verblijf stuk later dit jaar.

    Afgelopen woensdag zag ik op de app ineens geen enkele teller meer aan staan. En online kreeg ik een blanco sheet. Eén email gestuurd en vandaag een nette mail gekregen. Daarin werd bevestigd dat je op de website geen teller meer zag omdat deze werd aangepast. En keurig werd verteld dat ik nog 3 nachten nodig heb voor een volgend niveau.

    Nu log ik in en zie ik dat de voorwaarden zijn aangepast. Je kunt niet meer op basis van punten en/of stays een volgend level bereiken. Alleen op basis van nachten. De tabel waarin de voorwaarden staan beschreven is ook aangepast. Is dit niet erg flauw om dat pas te doen als je al bijna 2 maanden in het nieuwe jaar bent of is dit normaal? In de app tellen ze overigens nog wel de stays en punten voor een volgend level. En in de beschrijving van de pagina waar de teller op de website staat, spreken ze ook nog van stays/punten.

    Reach Gold status with only 5 Night, 3 Qualifying Stays or 5,000 Points.

    As a member you will receive the following benefits:

    maar zou wel vriendelijk zijn dat ook aan te passen want je word zo op verkeerde been gezet :) Ik heb ze hier net wel opgewezen en dat ik deze miscommunicatie erg flauw vindt. Ook omdat in de app nog steeds de oude voorwaarden staan.

    Maar goed, ik heb ook prive een mooie Best Western Member Millenial deal kunnen pakken in Italië (tip: als je na 1980 bent geboren en meerdere nachten in een BW hotel verblijft, zoek dan eens op Millenial Deal. Niet elk hotel heeft deze maar het scheelt enorm qua reguliere prijs) dus het lidmaatschap bewijst wel zijn waarde. Het scheelde behoorlijk met de normale prijs voor niet-members.
     

Deel Deze Pagina