BC error ICN, HKG, TYO

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door ErikBenjamin, 9 dec 2016.

  1. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Toegezegd door AZ op 26-12, ontvangen op AMEX op 27-12.
     
  2. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Als je itinerary nog heel is, moet je nog een keer checken. Lees ik op FT dat ze weer bezig met annuleering
     
  3. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    Ja, gisteren mail gekregen van ebookers met het verzoek met spoed te bellen. Boodschap: vluchten zijn gecancelled, contact opnemen met Alitalia.

    Vriendelijke dame van Alitalia hangt verhaal op over dat ze gehackt zijn. Vluchten gecancelled en krijg refund. Mail van refund bevestiging is uurtje later binnen. Nu de centen nog.
     
  4. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    nog geen geld terug gestort. Gebeld met Amex NL en Chase Visa in de VS, en laat het aan hun over.

    Bevestingen via e-mail gehad, geld had moet terug zijn. Dus.. credit card dispute. Ik besteed geen tijd meer aan..
     
  5. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Gehackt zijn lijkt mij een slap excuus! Iemand in de organisatie heeft gewoon een fout gemaakt
     
  6. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Jammer van het slappe excuus maar ik heb het inmiddels ook bij AMEX liggen, alitalia belooft een hoop, ebookers.de ook maar ho maar met het geld terugstorten. Dan maar een geschil gestart....
     
  7. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Hoewel Ebookers mij vertelde met de refund van Alitalia bezig te zijn, zojuist toch zelf nog even Alitalia (NDL) gebeld. De medewerker heeft me netjes te woord gestaan en binnen 15 minuten was de volledige refund geregeld met een directe bevestiging per mail. Nu maar afwachten of het geld ook daadwerkelijk binnen een aantal dagen terug is......
     
  8. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    ik heb inmiddels de centen terug maar aangezien ik destijds in GBP voldaan heb wel wat verlies door de lagere koers nu.. balen.. voor mij nooit geen error fares meer.. was voor mij de 1e en meteen de laatste keer .. lesje geleerd.. :confused:
     
    solofarie vindt dit leuk.
  9. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Risico van het vak :).
     
    solofarie, Roog, Ottorockit en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik heb in USD geboekt :) zal vast ook wel een valuta verlies moeten accepteren :) Nu eerst maar eens hopen dat er uberhaupt wat retour komt van onze Italiaanse vrienden .. vandaag exact 4 weken geleden dat de refund is aangevraagd
     
  11. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Een van mijn ebooker tickets had ik ook ge-"refunded" door Alitalia NLD, binnen 2 werkdagen had ik het bedrag op m'n cc.
     
  12. pieter-sa

    pieter-sa Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Gistermorgen telefonisch contact gehad met Alitalia NL, vandaag is het bedrag (GBP) op mijn cc bijgeschreven! Helaas ook valuta verlies.
     
  13. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Had je de jouwe ook in december al laten cancellen en refunden?
     
  14. pieter-sa

    pieter-sa Newbie

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Ja in december telefonisch via Ebookers uk! Via twitter nogmaals verzoek voor refund. Toen had in de boekingskosten terug en moest nog weken wachten op refund van Alitalia. Maar dus via telefoon stukken sneller.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  15. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Netjes 2 dagen nadat ik Alitalia gesproken heb, staat het gehele bedrag op mijn CC.
     
  16. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Inmiddels 9 weken nadat Alitalia de refund geprocessed heeft nog steeds geen bijschrijving op mijn CC statement .. Welk nummer van Alitalia hebben jullie gebeld?
     
  17. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Ik had het volgende nummer in Nederland gebeld: 020 676 4479 (optie 1). Heb tijdens het telefoongesprek een bevestiging via de mail gevraagd van de terugstorting. Terwijl ik aan de lijn hing, kreeg ik de bevestiging direct in mijn mailbox. Drie dagen later stond het bedrag op mijn CC.
     
  18. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Net gebeld: blijkbaar iets fout gegaan (joh verassing) .. wordt in de loop van de dag teruggebeld (we wachten af) .. anders hangen we morgen weer aan de lijn!
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  19. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Nog iemand zn vluchten OK?
     
  20. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Klaar met de smoesjes van Alitalia over de redenen waarom ik het geld nog niet heb, vandaag een betwisting bij ICS(Visa) ingediend ... hopelijk is de refund nu aanstaande
     

Deel Deze Pagina