BC error ICN, HKG, TYO

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door ErikBenjamin, 9 dec 2016.

  1. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Zeg maar dag met het handje.
    Ipv volledige annulatie, hebben ze er een zooitje van gemaakt.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  2. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    63
    Mijn travels voor Jan en Feb zijn nog 'untouched' maar ik koester weinig hoop meer dat ze doorgaan :confused:
     
  3. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Net weer iemand van az gesproken, die sprak van een heuze hack van de ebookers website. Hier nog altijd geen succes voor een reissue van het ticket
     
  4. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Vandaag nog wat heen en weer gebeld met Ebookers en AZ. Krijg voor beide boekingen een refund en ze kon me zelfs een confirmation sturen via het systeem :)

    Aangezien de refund tot 12 weken kon duren heb ik AMEX gebeld voor een betwisting. Dan staat hij sowieso niet op de volgende maandafrekening.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2016
    Lionell vindt dit leuk.
  5. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    ik heb ook via e.de geboekt, maar ze zeggen dat ik moet bellen, dus gebeld, maar AZ was zelf niet open, en ik moest terug bellen als AZ open was.

    Dit snap ik niet... waaroom mogen expedia het gewoon voor mij annuleeren?

    Tips? hoe heb jij het gedaan?
     
  6. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb het ook gehad, dat op de site van OTA, was die untouched, maar als je gaat naar de saudi airlines site met jouw ticket number, dan zie je idd dat het niet klopt.
     
  7. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    63
    Ik vlieg niet met Saudi. Ik check mijn boeking confirmatie dagelijks bij de OTA en de betrokken air lines. Ook bij Alitalia zelf. Op alle sites is de boeking/PNR nog in tact/dezelfde. Inloggen met ticketnummer geeft de foutmelding dat ik nu nog niet kan inchecken. Maar nogmaals, ik zal binnenkort wel aan de beurt zijn...:( .. ik ga trouwens niet zelf pro actief cancellen, ik wacht rustig af tot er iets veranderd..
     
  8. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb overigens net een Tweet naar Ebookers gestuurd om mijn bookingsfee gerefund te krijgen. Ik werd na 5 minuten gebeld door een Indiaans nummer om te bevestigen dat het allemaal geregeld is. Nette service moet ik zeggen!
     
  9. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Vanmorgen ook met expedia.com gebeld voor de boekingsfee + een travel insurance (die ik onbewust door het boeken op mijn mobieltje vanaf de kerstmarkt) erbij had genomen (a 90 USD), gerefund te krijgen.. was allemaal binnen kwartiertje geregeld....
     
  10. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Hier gaat de soap verder... ANA ticket staat nog altijd in het systeem zoals geboekt. Ebookers weerlegt alle verantwoording en geeft geen refund voor het ticket daar het door AZ belast is. AZ laat niks van zich horen.

    Nu maar alles via de geschillenafdeling van AMEX laten lopen en daar verzekerd gekregen dat het geld terug komt.
     
  11. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    Na mijn mail naar de klantenservice van Expedia NL zijn mijn boekingskosten ook gerestitueerd. Uiteindelijk toch wel nette service. Het volledige bedrag terug na aardig wat gedoe:eek:
     
  12. Roog

    Roog Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren ook een privé-tweet naar ebookers gestuurd waarna ik binnen een kwartier al reactie kreeg. Refund bookingfee is onderweg en ebookers heeft verzoek aan Alitalia gedaan de rest van het bedrag te refunden. We wachten rustig af....
     
  13. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Welk adres gebruiken jullie om met Expedia te mailen? Is dat [email protected] ? Daar krijg ik namelijk geen reactie op ...
     
  14. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
  15. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Het is alleen, de Saudi site, heeft meer informatie, zelves als het geen Saudi ticket is... het geeft ook aan de status van de ticket, en dat is waar je eigenlijk zie als er iets aangepast is, met status 'exchanged' bij de coupon.
     
    MilesHunter vindt dit leuk.
  16. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    63
    hoi Heidi, bedankt voor je toelichting! Nu voel ik me dus een echte newbie :oops: dat wist ik helemaal niet.. ik heb meteen de Saudi site geraadpleegd. Ik heb de 4 e-tickets gecontroleerd en bij de coupon status staat bij alle tickets: 'airport control'. Ook geen idee wat dat betekent trouwens..
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2017
  17. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb het volledige bedrag terug gekregen van Alitalia en Ebookers. Alleen de commisie van +/- 20 euro over de transacties ben ik kwijt aan AMEX.

    Neem aan dat dit 'part of the game' is en een deel van deze game uiteindelijk dus rechtsteeks in de zakken van AMEX verdwijnt. Toch nog 1 partij die hier blij mee is :D
     
    Skywalker88 vindt dit leuk.
  18. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    63
    tja, iemand moet er aan verdienen he ;)

    heb je trouwens uit eigen beweging refund gevraagd of gewacht tot ze de vluchten hadden aangepast?
     
  19. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Vluchten waren aangepast en daarna gebeld voor een refund met Alitalia. Daarna een Tweet naar Ebookers gestuurd voor refund van de bookingsfree.
     
  20. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Welke datum heeft Alitalia je refund doorgevoerd?
     

Deel Deze Pagina