Bangkok via Xiamen (Sky-team)

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door William, 4 mei 2019.

  1. William

    William Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie een aanbieding AMS-XMN-BKK business class 1465 euro in november.
    Voor deze trip krijg je 102XP.

    Heen en terug 2,5 uur overstap. Lees overal dat je uur nodig hebt voor je weer kan inchecken 2x paspoort controles transit formulier, bagage controle en daarna kan je pas weer inchecken en naar lounge toe.
    Heb je als business class voorrang daar in Xiamen bij ? Xiamen Airlines vlieg je met Boeing 787 en 737. Stoelen kan je die reserveren vooraf selecteren?

    Zie verslagen uit 2016. Heeft iemand nog recentere ervaringen hoe het er aan toe gaat in Xiamen met transit procedure luchthaven en of je vooraf stoel kan selecteren?
     
    Roberto vindt dit leuk.
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Hi William,

    In december via Xiamen gevlogen. Had een overstap van 2 uur welke meer dan ruim genoeg was. Stoel reserveren ging ook gewoon. Bagage controle heb ik niet gehad, werd gewoon doorgelabeld naar eindbestemming.

    Ik zeg, makkelijk te doen :)
     
    William vindt dit leuk.
  3. Merel67

    Merel67 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb hier ook naar gekeken, maar dan voor singapore.
    Ik heb een fictieve boeking gemaakt, je kunt dan de stoelen bekijken.
    Alleen voor Singapore heb ik elke keer 1 segment waar ik alleen economy kan selecteren.
    Geen idee of dat ook voor Bangkok is, maar wel even goed opletten dus.
     
    William vindt dit leuk.
  4. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Er is geen sky priority voor paspoort en security check in Xiamen (dwz, laatste keer dat ik er was), voor business bij de security laatste keer wel, helemaal links.
    Er is wel Sky Priority desk, dus opnieuw inchecken gaat zeer vlot.
     
  5. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Oh, en als je de vlucht kiest met meer dan 6 uur overstap, krijg je gratis een hotelkamer om je tijd te besteden. Voor Elite plus en Business krijg je kamer voor jezelf, voor anderen moet je evt de kamer delen met een ander. maar voor opfrissen, ff slapen is het best.
    Ik heb dit wel een keer gedaan ipv de lounge (die toen nog niet zo bijzonder was, lounge is nu beter)
    Moest toen wel zelf de taxi naar het hotel betalen, maar dat was voor ongeveer een tientje heen en weer. Zie je ook nog wat van Xiamen ;-)
     
    Daeni en FlyingFonz vinden dit leuk.
  6. jeroen100

    jeroen100 Blue Tier

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    ... Serieus? Hoe werkt dat dan?: Hier is uw kamersleutel mijnheer X, het kan zijn dat er iemand op de wc zit of dat er iemand ligt te slapen, maar dat klopt hoor...
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2019
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  7. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Tja, dat weet ik ook niet, chinezen tikken anders hè.....
    Ik deelde toen met iemand een taxi die geen status had en zij kwam inderdaad in een kamer die bezet was door een ander......;-)

    Maar ik dus niet, al probeerde het hotel mij wel een gedeelde kamer te geven (en natuurlijk een volledige kamer te berekenen aan Xiamen Airlines) dus toen beetje gebromd dat ik dat echt niet accepteerde als (toen) Gold en toen kreeg ik wel de kamer voor mij alleen natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina