BAGTAG ervaringen?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door VinceG, 12 feb 2020.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Op de voorpagina een artikel over de electronische BAGTAG.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Wel interessant device! Zeker nu KLM het ook accepteert.
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Zag het ook voorbijkomen. Leuk stukje innovatie, maar een paar jaar geleden al geintroduceerd door een grote kofferboer, ik geloof Samsonite. Flop geworden omdat het niet breed ondersteund werd en het plastic onderdeel vaak kapot ging.

    Dit project kan wel slagen gezien veel maatschappijen het ondersteunen. Gezien het apparaatje niet ingebouwd wordt, ben ik benieuwd of ze heel blijven gezien de heren en dames van de afhandeling niet altijd fluwelen handschoentjes dragen. Als het apparaat kapot is, staat je koffer only the lonely ergens zonder dat iemand nog een idee heeft waar 'ie heen moet.
    Daarnaast.. onze zo geliefde 'priority labels' zijn nu felle kleuren en overdwars op het label geplakt, zodat de afhandelaars binnen no-time zien welke koffers ze eerst kunnen pakken. Dat wordt vanzelfsprekend minder zichtbaar, gezien deze apparaatjes maar vanaf één kant te bekijken zijn. 'Priority' staat doorgaans ook heel klein op het label zelf.

    Ik schaar het voorlopig nog even in de categorie 'keyless' hotelkamers openen via bluetooth op je telefoon. Overal beschikbaar en niemand gebruikt het, want een pasje is veel sneller en raakt niet leeg.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  3. wimt

    wimt Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Dit lijkt me niks. Ik heb toch regelmatig dat koffers beschadigd worden, maar het label hangt er nog aan dus grote kans dat de koffer samen met jou reist.

    Deze fancy labeltjes blijven vroeg of laat een keer haken, ding gaat eraf of kapot en niemand heeft meer enig idee waar de koffer heen had gemoeten.
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    IATA heeft vorig jaar een resolutie aangenomen om de komende drie jaren voor tenminste 80% v/d baggage RFID te gebruiken.
    Delta heeft het sinds 2016 en het werkt goed, je ziet elke stap realtime & een ander voordeel is dat je er geen extra apparaat & geld voor hoeft te betalen.

    Nu moeten die luchtvaartmaatschappijen het natuurlijk wel op een of andere manier zichtbaar maken voor hun pax, iets wat KLM bijvoorbeeld op dit moment nog niet doet.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2020
    JustinCase vindt dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Het is geen labeltje, maar een device dat je op je koffer bevestigd.

    Wel grappig. Op weg hierheen vanuit Thailand heb ik zo'n BAGTAG besteld. net mijn koffer op de band gevonden zonder bagage label.

    Overigens interesseert het "priority" label mij heel weinig. Het gebeurt vaker dat met prio label de bagage als laatste komt.

    Ik ga de bagtag uitproberen!
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  6. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Als deze dingen het makkelijker maken om je koffer te short-checken, dan zal ik er zeker gebruik van maken. Maar ik verwacht het niet ;).
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Haha, dan kun je nadat je Amex belast is, met één klik de nieuwe label krijgen. Die ene klik was er al, maar nu hoeven ze niet meer te bukken voor de printer en de label te plakken.
     
  8. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Het is me tot twee keer toe gelukt zonder de AMEX. Vanaf een outstation dan.
     
  9. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    rimowa heeft het, heb er paar koffers van, laatste series zat het standaard op.
    Wellicht als dit populair word, gaan ze rimowa ook ondersteunen! Dan wil ik het een keer proberen. Maar iets kopen om op mijn koffer te plakken, naast een electronisch label wat niet werkt... gaat me wat te ver!
     

Deel Deze Pagina