BA First Class Award

Discussie in 'oneworld' gestart door platman, 18 nov 2017.

  1. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Hoi!

    Ik ben aan het kijken voor een BA First Class award ticket van Amsterdam naar Los Angeles.
    Op dit moment zijn er op mijn data (02-01-18 t/m 06-01-18) geen first award tickets beschikbaar, weten jullie of er op een later moment nog award tickets beschikbaar kunnen gaan komen?

    Ik zou echt graag first class willen omdat dit natuurlijk een prachtig product is in tegenstelling tot de business class van BA.
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Los Angeles en San Francisco zijn routes met hoge vraag naar premium producten. Op je heenreis zal vrijwel zeker geen beschikbaarheid meer komen, F is die dag al vrijwel volledig uitverkocht.

    Op de terugreis is wat meer beschikbaarheid, beschikbaarheid varieert per dag, dus een EF alert instellen handig. Maar zoals gezegd het blijft een route met hoge vraag, vooral rond de feestdagen zou ik er niet teveel op rekenen.

    BA First is inderdaad een mooi product, vaak concurrerend geprijsd ten opzichte van business class. Geen idee of je er al rekening mee hebt gehouden, maar je zult meer dan € 1000,00 aan toeslagen voor een retourtje kwijt zijn voor BA First.
     
    danfl44 en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Goed punt van de toeslagen; aangezien BA F regelmatig in de sale is vanuit landen in Scandinavie is het misschien een idee om die sloot mijlen of avios voor iets anders te gebruiken en een relatief goedkope retour te kopen waarmee je juist nog flink wat spaart.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Of scoor een goedkoop C ticket. De tarieven voor upgrades naar F zijn heel schappelijk en het verschil in tax is nihil.
     
  5. Global62

    Global62 Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    13
    LAX-LHR in de A380 F is zeker de moeite waard. Lijkt er op dat het nu geen mixed fleet route meer is dus de crew is wat minder glamourous, zeg maar van de oude stempel. In de Concorde room op LHR en de F lounge van Qantas op LAX is het goed toeven.
     

Deel Deze Pagina