Daar zijn we weer.. nog aan het bijkomen van de ellendige vlucht afgelopen januari naar Bali met KLM zijn we inmiddels weer aan het kijken naar de volgende. Begin 2025 willen we graag weer richting Azie, bestemming staat nog open... Thailand, Vietnam, Indonesie, Maleisie.. iets in die richting. Wat is globaal de beste periode om te boeken ? Welke tools moet ik gebruiken voor het zoeken van geschikte tickets ? ik loop nu vast op het feit dat we geen vaste periode hebben waarin we weg willen en ook de bestemming nog niet vast staat. Ik heb nog geen tool kunnen vinden waar ik kan zoeken op een bepaalde periode met een open bestemming. Boeken met miles is ook nog een optie.. ik heb er 130K. Alle tips zijn weer van harte welkom, dit keer zal ik niet eigenwijs zijn en de tips ook volgen haha.
Google flights kan dit gewoon. Vul in bestemming Zuidoost-Azië en datum flexibel, met flexibele datum kan je momenteel tot oktober checken, maar dat geeft je wellicht wel een beetje richting qua prijs en bestemming. Hier een voorbeeld er van.
Veel mensen reizen met Air Asia voor vluchten binnen Azië. Kosten van bagage zijn afhankelijk van het type smartphone waarmee je boekt. Wie een iPhone heeft, betaalt het meest. https://www.malaymail.com/news/mala...e-between-devices-and-no-one-knows-why/112895
Als je meerdere landen wil doen zou ik een multi city retour boeken. (Bijvoorbeeld heen naar Bangkok en terug vanaf Kuala Lumpur). In 1e instantie is dat duurder meestal maar aan het eind van de rit scheelt dat weinig meer en je kan een veel efficiëntere reisplanning maken.
dat zou inderdaad een goede zijn, echter worden het duikvakanties en reizen we dus met 2 volledige duikuitrustingen. Afgelopen januari vlogen we met ruim 80kg bagage naar Bali. Wel een verlengde tussenstop waardoor de bagage gelukkig direct door ging naar Bali en ik op KUL alleen mn handbagage had.