award ticket en miles sparen?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door LeonV, 29 mei 2015.

  1. LeonV

    LeonV Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Beste forumleden,

    Zojuist geregistreerd op dit forum wat ik al een tijdje op de zijlijn volg, dus eerst even voorstellen. Leon en een zakelijke frequent flyer (FB Gold) en sta op het punt voor het eerst een promo award of classic award te boeken.

    En daar heb ik een vraag over. Spaar je bij een promo award/classic award ook miles en qualifying flights als je vliegt? Ik kan hier zo gauw niets over vinden. Zoja, welke boekingsklasse(n) wordt er gebruikt?

    en moet ik nog uitkijken bij AirFrance voor het minitarief bij boeken van award ticket?

    alvast bedankt!
     
  2. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Allereerst welkom Leon!

    Bij awardtickets verdien je voor zover ik weet geen miles en QF''s en wordt het geboekt in klasse 'X'
     
  3. LeonV

    LeonV Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    ah dat zou jammer zijn en best gek. ik wil trouwens een award ticket boeken voor een intercontinentale vlucht. Klm heeft toch geen x fare op intercontinentale vluchten?
     
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Volledige tekst kun je hier (klik) vinden.
     
  5. LeonV

    LeonV Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    check. dank voor die link. Ik denk dat ik mn miles nog maar even bewaar aangezien ik dit jaar een poging wil doen om platinum te worden;)
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Je level miles(waarmee je status haalt) worden niet aangetast als je een award ticket boekt hiervoor worden "award" miles gebruikt. Je kan dus prima boeken en alsnog platinum worden.
     
  7. LeonV

    LeonV Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    ah yes thanks. ik bedoelde dat ik mn miles bewaar zodat genoeg QF kan halen dit jaar om platinum te worden. platinum halen op level miles redt ik never nooit, maar misschien wel op QF ;)
     
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Hahaha klein detail. Maar ik snap je nu.
     

Deel Deze Pagina