Award flight AMS > AUS/SAT/IAH/DFW met tussenstop NYC, BOS of SF

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Barend, 8 aug 2017.

  1. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    De case:
    In oktober zou ik graag zowel een vriend als de Formule 1 in Texas bezoeken.
    • De Formule1 is op 20, 21 & 22 oktober in Austin.
    • De vriend woont in Frisco (Dallas).
      • De afstand tussen AUS/SAT/IAH/DFW is voor mij allemaal binnen auto/bus afstand, dat hoef ik niet perse te vliegen
    • En als het wellicht kan; zou ik graag een overstap van >20 uur maken in New York, Boston of San Francisco. Of dat op de heen- of terugreis is maakt mij niet uit.
    Miles:
    Ik heb 77000 FB miles te besteden.

    Het probleem:
    Ik heb met KLM FB gebeld, en ondanks dat het meisje erg behulpzaam was kon ze me niet goed helpen met deze case. De online award booking tools laat het niet toe om flexibel te zoeken op reizen met tussenstops.

    De vraag:
    Weten jullie of mijn wens mogelijk is door twee enkeltjes te boeken met overstap erin?
    Of moet ik er 3 enkeltjes van van maken? Dus AMS > JFK, JFK > AUS, AUS > AMS bijvoorbeeld?
    Is er ergens een online tool bij KLM die ik niet ken?
     
  2. JeroenZeg

    JeroenZeg Blue Tier

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Gave trip! :)

    Het probleem zit hem in het feit dat FB geen stopovers meer toestaat op Award Tickets. Ik probeerde het afgelopen week met een ticket van Fukuoka naar Bangkok, die stopt in Taipei. Daar wilde ik een dagje blijven, maar had in dat geval twee losse tickets moeten boeken en dus niet 20K maar 40K aan punten moeten aftikken. Dat is hier denk ik ook het geval. Hoewel je AMS - JFK - AUS - AMS zo te zien wel als retour kunt boeken (44K punten en €277 taxen).

    Als ik zo vrij mag zijn, zou ik deze zelf niet (volledig) op punten doen.

    Je zou retour op punten naar San Francisco of Boston (of NY dus via het schema wat je aangaf) kunnen vliegen rond de data die je aangeeft (ik heb even gekeken voor woensdag 18-10 heen en woensdag 25-10 terug) voor:

    - Retour vanaf Amsterdam naar SF - 50K punten plus +/- €170 aan taxen
    - Retour vanaf Amsterdam naar Boston - 50K punten plus +/- 207 aan taxen

    Mocht je van Dusseldorf kunnen vertrekken, boek je heen DUS - AMS - SFO en terug BOS - AMS (- DUS) voor €343. Dat is dus maar €170 (en zelfs maar €65 vergeleken met jouw route) meer dan wanneer je 50K punten zou inleveren. En dat is niet echt een lekkere wisselkoers. En je kan gelijk je stopovers plannen in zowel SF op de heenreis als Boston op de terugreis.

    Enkeltjes in de US kosten 12,5K punten plus een paar euro aan taxen. Als je dan toch wat op punten wilt doen, kan je twee enkeltjes boeken (SF - Austin & Dallas - Boston), hoewel de reistijden met FB Awardtickets wel enorm lang zijn. Directe enkeltjes kosten €65-70 en spaart een hoop tijd.

    Zomaar wat ideeën hoor, succes met puzzelen!
     
    DirkOnTour, Sandor en Daeni vinden dit leuk.
  3. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Thanks Jeroen. Ik had gehoopt een lange overstap (< 24 uur) te kunnen vinden, aangezien die stop-overs inderdaad niet meer mogen, maar dat blijkt erg lastig.

    Ik ga eens zoeken naar een goedkoop ticket vanaf DUS of OSL zonder punten te gebruiken, wellicht kan ik dan mijn punten gebruiken om de reis in business class te maken. De KLM aanbiedingen zijn vrij schaars vandaag, gisteren waren ze er nog volop.. Zul je altijd zien.

    Ik ga eens verder puzzelen!
     

Deel Deze Pagina