Avis

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als je dan nu een screenshot van de Sixt Platinum gebruikt en naar AVIS stuurt zou je weer terug naar President moeten gaan :)
     
    ppt en westi vinden dit leuk.
  2. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook statusmatch geslaagd van Sixt Plat naar AVIS President. Duurde een paar dagen.

    Bewandelde route:

    - Statusmatch HHonors Gold naar National: National Executive Elite
    - Statusmatch National naar Sixt: Sixt Platinum
    - Statusmatch Sixt naar AVIS: AVIS President’s Circle

    Handig voor statusmatch is oa. http://www.statusmatcher.com/ waar je kunt zien of een match tussen verschillende partijen makkelijk te maken is, en wat het oplevert. Soms kun je een hogere status bemachtigen door een statusmatch te doen, in mijn geval levert AMEX Plat slechts AVIS Preferred op. Met deze tussenstappen gelijk hoogste status.
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2021
    Jelle en MilesHunter vinden dit leuk.
  3. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Deze route heb ik ook gevolgd, maar dan ook nog statusmatch naar Hertz President's Circle.
    Hier ook groot fan van statusmatcher.com. Daarom wacht ik bv. nog even op Accor ALL Platinum (nog twee nachtjes), zodat ik daarmee Radisson Rewards Platinum kan matchen (in plaats van Gold via AmEx Plat). En ook in het verleden veel gebruikt voor "gratis" upgrades naar hogere status.
     
    ppt vindt dit leuk.
  4. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand wat de situatie is als je tussen boeken en ophalen een status omhoog gaat? Ik heb nu met de Amex Gold een auto gehuurd op ons vakantie adres maar heb dankzij de goede aanbieding van Amex een Plat onderweg. Mocht ik nog een upgrade mee kunnen pakken dan zou dat wel leuk zijn.
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Volgens mij is de status bij Avis bepalend voor de upgrade. De soort creditcard is volgens mij alleen maar bepalend hoeveel % korting je krijgt.

    Mijn ervaring met upgrades is dat het heel afhankelijk is van waar je huurt. in AMS krijg ik altijd (nou bijna dan, 1x niet) een aantal categorien hoger mee. Op andere locaties in Europa zijn ze daar wat strikter in en houden ze de 1 of 2 categorien aan.
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2021
  6. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Je bedoelt de status bij Avis neem ik aan? Op dit moment is dat alleen met basis preferred maar met de Platinum card zou ik in principe een upgrade moeten kunne krijgen als ik het zo lees.
     
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ja sorry, idd status bij Avis (hierboven gecorrigeerd).

    Je kan volgens mij bij de Amex platinum card ook de Avis preferred status krijgen en daarmee heb je dan recht op een upgrade.
    Maar als ik het me goed herinner moet je die status aanvragen bij Avis en dat duurt even, dus of je dat gaat halen met je reservering is de vraag.
    Voordeel van de platinum Amex is wel dat je huurauto verzekerd is, dat scheelt je echt veel.
     
  8. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Hoe vraag je die upgrade trouwens, gewoon je status aankondigen aan de balie en vragen of ze nog wat beters hebben staan?
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik vraag er nooit om, ze bieden actief een hogere klasse aan. Ze zien dat ik preferred ben (op die ene keer na, toen heb ik erom gevraagd) en mijn Amex staat in het systeem. Ik loop dus (op de meeste locaties) ook niet naar de balie, maar direct naar de garage.
     
  10. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ah. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog nooit gebruik van heb kunnen maken, hopelijk is de Plat op tijd binnen om alles in werking te zetten voor de 22e.
     
  11. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    De Amex ( FB ) Platinum card geeft je geen extra status bij Avis.
    Preferred is het instapniveau van het Avis programma.
    Plus en President ' s Club zijn de vervolgstappen.
    Je Amex Platinum geeft bij Hertz Gold Rewards de Five Star status ; da's een niveau hoger dan je bij Avis krijgt.
    En bij reizen naar de VS levert het een wereld van gemak op.
    Maar ....
    Status Match geeft je nieuwe mogelijkheden...
    Je begint bijvoorbeeld bij National Car met een executive status via onderstaande link.
    Het is een Amex link .
    Haal bij gebruik wel de Amex contract code er uit : Amex verhoogt de huurprijs .!
    https://legacy.nationalcar.com/en_U...lment.html/keyWord=AMEXPLAT.html?locale=en_US


    Nu je Executive bent bij National ga je matchen met Avis.
    Dan krijg je daar de President ś Club status ; Geeft je verzekerde upgrade !
    Krijg je bij Hertz Gold Rewards de President's Circle-status.
    Daś nog veel leuker !
    Zo ; nu heb je 3 verhuurders waar je de balie links kunt laten liggen/staan .
    Waarbij in de VS National en Hertz natuurlijk de hoofdrol spelen omdat je daar langs de rijen kunt en helemaal zelf kunt kiezen ..
    Besteed er eens een half uurtje aan en je volgende autohuur is veel leuker
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2021
  12. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Voor Hoelang krijg je deze status? Voor een jaartje dan als je status match doet?
     
  13. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Tsja ; ik noem er drie .
    Bij Avis is het 6 maanden.
    Bij National en Hertz aanvraagmoment plus volgend kalender jaar.
    Maar door de gevolgen van het lab testje in China zijn al die voorwaarden opgerekt.
     
  14. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Aangemeld bij Emerald, nog even wachten tot de plat is en dan beginnen we het traject.
     
  15. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Zo bij Emerald status verkregen, match aangevraagd bij Avis, zou binnen 5 werkdagen antwoord moeten hebben.
     
    bedeve vindt dit leuk.
  16. Airbl0k

    Airbl0k Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Wat bedoel je met ‘AMEX contract code eruit’? De creditcard uit je payment options verwijderen?

    Daarnaast, via Avis status match ga je van National Emerald Club Executive naar Avis Preferred Plus, niet naar President’s Club. Of gooien ze je een status omhoog tijdens de status match? Anders kom je nooit op President’s Circle uit bij Hertz…:confused:

    Ik heb nu executive bij National en een auto huren voor LAX in april/mei voor 28 dagen wordt niet veel goedkoper eigenlijk. Prijzen zijn echt bizar nu, €2100 voor een Dodge Challenger, maar een midsize is niet veel goedkoper.

    min ff status matchen met AVIS en Hertz! :)
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2021
  17. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Inmiddels zou het wel eens zo kunnen zijn dat als je lang op 1 plek in de VS blijft het huren van een auto niet meer rendabel is. Als je 100$ huur plus 40$ parkeerkosten (bij je hotel) per dag moet betalen kun je ook overal met een uber naar toe
     
    Airbl0k vindt dit leuk.
  18. Airbl0k

    Airbl0k Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Het is ook echt bedoeld voor rondreizen, niet om in (grote) steden de auto te parkeren bij je hotel. En binnen de stad te verplaatsen.

    Openbaar vervoer zal dan ook zeker niet het beste alternatief zijn met de greyhound van NP naar NP reizen is niet echt handig geloof ik..
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2021
  19. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Tis geen Sjinees ; tis Nederlands.
    Als je een National booking gaat maken krijg je de gebruikte contractcode te zien.
    Via de Amex link executive geworden ; dan wordt je tarief via de Amex contractcode berekent.
    Die contractcode flikker je r uit ; Daar is geen woord sjinees bij !

    Auto huren vanaf LAX ?
    Zorg voor je Hertz status.
    open eens de .nl .fr en .co.uk Hertz sites.
    Ga eens kijken welke in jouw situatie de beste prijs geeft.
    Kies niet voor "LAX " als afhaalplek maar kies eerst voor Los Angeles City Locations. ( dat zijn er 18 )
    En daarin of voor Los Angeles - LAX Marriott Hotel of Los Angeles - Los Angeles - LAX Hilton Hotel.
    Beide locaties vlak bij LAX .
    Elke 20 minuten in no time met hotelshuttle te bereiken.
    Niet de volledige Gold service , maar wel een heel ander prijspeil dan de officiele " LAX " vestiging dichtbij
     
  20. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Dat geld trouwens ook voor het nemen van een Uber oid van het vliegveld. Even op een hotelshuttle stappen en het tarief gaat vaak flink omlaag omdat je niet van een luchthaven vertrekt.
     
    Airbl0k vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina