Avis

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. flyair

    flyair Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik boek tegenwoordig via avis.com. Scheelt 10-20 EUR per keer. Wel omslachtig dat je eerst je Avis customer nummer in moet geven, dan je auto kan kiezen en dan pas je FB wizard in kan geven. Als je beide direct ingeeft "vergeten" ze de FB korting mee te nemen.
     
    Warren vindt dit leuk.
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Probeer ook eens de Avis app.

    Ik heb een profiel aangemaakt bij Avis, gematcht naar President's Club op basis van Flying Blue Platinum (voor de time being, want in de US hebben we al een ander preferred programma). FB nummer in je account zetten, dan worden miles automatisch doorlopend bijgeschreven, meestal rond de 500 per huur. Je doet daarmee wel afstand van het sparen van punten/voordelen bij Avis (of/of dus). Vervolgens boek ik via de Avis app, vaak nog goedkoper dan Avis website, met AWD F983000 voor FB Platinum. Ik woon in het buitenland, maar in Nederland huur ik daarmee op Schiphol auto's voor rond de 18 euro per dag. Alle verzekeringen sla ik af ivm Amex Platinum.
    Op Schiphol huur ik de goedkoopste auto en meestal krijg ik een Peugeot of Kia stationwagen mee - je hoeft niet langs de balie op Schiphol Plaza maar kunt direct naar de parkeergarage. In de VS idem.

    Heb ook Hertz en Sixt geprobeerd, maar in mijn geval waren de voordelen bij Avis vele malen groter en prijstechnisch ook interessanter. Ik huur meestal in Nederland / West-Europa en de VS en Caribbean.
     
    Sandor, Daeni, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.852
    Leuk Bevonden:
    3.262
    Trofeepunten:
    508
    Kleine opmerking bij bovenstaande post: ondanks dat ik voor mijn autohuur bij Avis Flying Blue miles heb gekozen ipv Avis punten, heb ik toch een gratis weekendhuur voucher gekregen. Dat is eigenlijk onderdeel van Avis' eigen loyaliteitsprogramma, maar mooi meegenomen!

    upload_2019-3-15_16-6-55.png
     
    Warren vindt dit leuk.
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Als je President's Club status hebt krijg je alle voordelen van Avis en daarnaast ook gewoon FB mijlen. Dus ook een gratis weekend.
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Al paar keer goede ervaringen gehad met Avis sinds status Presidents Club. Alle keren mooie upgrade en door de Amex Platinum geen verzekeringen af hoeven sluiten. Bovendien via FB vaak leuke miles acties indien niet duurder. Alle puntjes tellen tenslotte ;)
     
  8. zaanam

    zaanam Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    nou, geprobeerd via dat e-mailadres wat hier ergens in het topic staat, maar het wordt hem niet via die route. gebeld met avis hier in NL maar daar kreeg ik of een incompetente medewerker die niks snapte van status matchen of ze doen het gewoon niet. jammer want huur toevallig vanaf volgende week 3 weken een auto bij Avis in Zuid-Afrika...

    Thank you for your inquiry.



    Avis status match is available for Avis Preferred profiles in US and Canada. For status match availability on your profile, please contact Avis customer service in your country of residence.



    Thank you for considering Avis your rental car provider.

    Thank you,


    Kris Williams

    Preferred / Fastbreak

    Phone - 757-687-2401

    Fax – 757-687-2045

    Avis Budget Group, Inc.
    300 Centre Pointe Drive, Virginia Beach VA 23462
     
  9. Robby43

    Robby43 Blue Tier

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    33
    Mijn Avis-account is niet gekoppeld aan mijn FB, maar aan mijn SAS-Eurobonus account. Dat wil nogal eens wat meer opbrengen dan de standaard 500 miles; in Feb nog 2000 miles gehad voor 3 dagen huur. Ik heb AVIS preferred door een status match vanuit Hertz.

    Hertz zat gekoppeld aan mijn FB AMEX Platinum, maar gezien ik de kaart gecanceld heb zal ik ook mijn status kwijt raken (denk ik).

    In het verleden heb ik wel nog eens goede zaken gedaan door auto's huren. Elke dag een andere verhuurder = elke dag min. 500 miles. Je moet dan wel niet te ver van de bron vandaan zitten
     
  10. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Avis heeft regelmatig dat soort promoties, ook voor FB miles.
     
  11. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Dit weekend voor het eerst gebruik gemaakt van mijn Presidents Club kaart.
    Het betreft het huurstation in Gothenborg, Zweden.
    Wat een GENOT, naar de balie lopen . sleutel halen, en weg. Terugbrengen idem dito.
    En een hele mooie upgrade van een kleine Kia naar een Volvo V90 met alles erop en eraan. 3 dagen huur voor e 124,00 geen extra verzekeringen uiteraard ivm FB Platinum.

    Met dank aan de tips op het forum. Heb hier gebruik van kunnen maken door mijn FB Platinum te laten matchen met Avis.

    Al die voordelen maken het reizen zoveel prettiger :)
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2019
    Johan10, Daan3, JustinCase en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    President Circle is toch Hertz?
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ja, bij Avis heet het President's Club. Lijkt erg op elkaar. ;)
     
  14. TechGlide

    TechGlide Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Hallo allemaal,

    Heb ook in het begin van dit jaar een status match ingediend met AMEX Platinum en FB Gold. Hier ging een maand en 2 reminders overheen en toen ook toegelaten tot President Circle!

    Verzoek verstuurd naar Profile.Update (at) avisbudget.com. Deze werd geforward naar
    Database.Zone2 (at) abg.com, dat is blijkbaar de query database van Europe.

    Zeer goede ervaring ook met onze reis naar Kreta. Van Opel Astra (cat D) geüpgraded naar gloednieuwe Audi Q2 (cat G). Extra verzekereingen ook niet afgenomen ivm AMEX Platinum. Vriendelijk personeel en perfecte service.
     
    JustinCase, bedeve, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Hahn

    Hahn Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor de tip. Hier is een status match ook gelukt. Ik heb hem laten matchen met Hertz Presidents Circle status en kreeg bij Avis nu ook de Presidents Club status. Even kopie van je kaart mee sturen die je bij Hertz kunt downloaden.

    Weet iemand hoe lang zo.n gematchte status geldig blijft?
     
  16. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben precies na een jaar van PC status naar " Plus " gedowngrade.
    Als je alert bent op de vervaldate kun je de Hertz, National en Avis status wel rondpompen
     
  17. flyair

    flyair Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    13
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  18. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
  19. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ben aan het kijken voor huurauto in Malaga 3 mei t/m 11 mei. Klopt het dat via Avis site zo'n 2x zo duur is als via Rentalcars.com?
     
  20. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Op avis.com en dan ophalen en brengen bij: Renfe Centro Comercial Vialia, Malaga, Spain-(AG2) kom ik op 247,95 euro all in. VW golf als auto. Seat ibiza afhalen op airport kost me voor die periode 184,95. Ik weet niet wat je bij rentalcars hebt gevonden?
     

Deel Deze Pagina