Avis

Discussie in 'Overige programma's' gestart door SVDH, 16 jul 2014.

  1. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Check, thanks allebei!
     
  2. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Zeker, ik boek altijd via die site. Levert standaard veel korting, extra miles en vanaf (uit mn hoofd) Gold standaard een upgrade op.

    Onlangs na 5x huren Preferred Plus member geworden. Volgende week huren we een auto bij AVIS welke ik ophaal bij een treinstation. Ik ben heel benieuwd of men daar voorziet in de voordelen. Op de luchthavens zijn ze er meestal wel mee bekend.

    Pas wel op, Preferred is maar voor enkele landen. In Curacao erkende men het laatst niet.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Heb nu een paar keer bij Avis en Hertz gehuurd, moet zeggen dat Avis de status via FB Platinum wel iets serieuzer neemt dan Hertz. Je bent automatisch Avis President's Club en meestal staat de auto direct klaar, geen gezeur om extra verzekeringen aan te smeren zoals vaak bij Hertz en zonder uitzondering geupgraded, binnen of buiten de categorie. Had bijv. een cabrio gehuurd in California en er was maar 1 categorie met cabrio's, maar kreeg wel een Ford Mustang V8 5.0L mee, hele serieuze auto.:)

    FB punten worden bij Avis vaak ook netjes bijgeschreven, behalve in één geval in Taiwan, waarbij ik via avis-flyingblue.com had gereserveerd en er 6000 bonus miles zouden komen - dat heeft bijna een half jaar en vele telefoontjes naar Avis gekost.

    Heb wel ontdekt dat reserveren via de avis-flyingblue.com site veel beperkingen heeft: tarieven zijn niet zonder uitzondering hoger dan via avis.com met de Flying Blue AWD-code, dus vaak reserveer ik gewoon via avis.com en vul ik de FB-code in, dan gelden dezelfde voorwaarden. Hier een voorbeeldje van avis-flyingblue.com voor een auto in Europa:

    upload_2018-7-20_10-6-47.png
    En dan via avis.com met de AWD-code van Flying Blue:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Goed te weten, bedankt voor de tip. Ik huurde altijd via avis-flyingblue.com, maar zal eens via avis.com proberen.
     
  5. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Wat is de Flying Blue AWD-code?
     
  6. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Deze codes schijnen te werken (zelf nog niet geprobeerd):

    Explorer: F982700
    Silver: F982800
    Gold: F982900
    Platinum: F983000
     
    VinceG vindt dit leuk.
  7. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Leuke ervaringsbeschrijving Arjen05 .
    Je vergelijking van Avis met Hertz , President ś Club tov President ś Circle begrijp ik echter niet.
    Je noemt het in relatie tot een huur in California.
    Daar, en elders in de USA ,moet je bij Avis nog steeds langs een balie.
    Wordt je nog steeds een auto toegewezen waarbij de up-grade jou blij maakt.
    Bij Hertz laat je de balie links liggen en kies je zelf de gewenste auto.

    Hertz is zeer snel met het bijschrijven van de verdiende FB .
    Is er iets te zeggen over de tarieven / verschillen tussen de Hertz Amex FB Plat CDP en die van Avis ?
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Heb net gereserveerd via avis.com. Het verschil dat mij direct opviel is dat via FB site je geen extra insurance kan toevoegen en dat die via avis.com al direct toegevoegd wordt.
    Ik laat de diefstal verzekering altijd achterwege, dus kan nu de prijzen nog niet echt vergelijken. Op het 1e gezicht is avis.com idd goedkoper.

    Ik huur meestal in AMS en daar is het verschil tussen Hertz en Avis toch een procent of 10. Bij beide loop je direct door naar de garage, dus wat dat betreft geen verschil.
     
  9. vaanie

    vaanie Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Opzich heb ik goede ervaringen met het huren bij Avis. Heb daar de vorige keer ook de upgrade voucher gebruikt van Flying Blue (Klik hier). Kan ik die bij een volgende huur gewoon weer inleveren? Het staat wat dubbelzinnig in de voorwaarden.
     
  10. malmostoso

    malmostoso Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb ook een betere ervaring met Avis dan Hertz, maar aangezien ik via een statusmatch PC status heb, zal ik Hertz nog een keer proberen.
     
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Als het een ultimate choice (UC) location is het zeker de moeite waard, vaak 30+ auto's en er zitten regelmatig wat leuke modellen tussen. Je mag als PC ook een auto bij gold kiezen (iets meer KM's maar daar zitten af en toe ook heel leuke (pret) auto's tussen).
    Als je tevreden bent/betere ervaringen hebt met Avis en er is geen UC available dan misschien gewoon bij Avis blijven huren?
     
  12. malmostoso

    malmostoso Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik huur misschien 2x per jaar en de gratis 2e bestuurder is wel belangrijk voor mij. Als de status match voorbij is dan ga ik zeker weer naar avis kijken.

    Bedankt voor de tips!
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Hier nog een extreem voorbeeld. Boek via avis-flyingblue.com een auto voor 3 dagen voor Bonaire voor 214 USD

    upload_2018-7-25_20-24-18.png

    En via avis.com met de flying blue awd voor minder dan de helft van de prijs een twee keer zo grote auto:

    upload_2018-7-25_20-24-51.png
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. Henk_Fly

    Henk_Fly Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Welke AWD heb je gebruikt als ik vragen mag?
     
  15. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    jongesander vindt dit leuk.
  16. Henk_Fly

    Henk_Fly Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ja klopt, daar was ik al geweest. Echter is de korting niet zo groot dus ik dacht misschien heeft iemand anders een andere AWD gebruikt.
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik gebruik de standaard FB Platinum AWD code die hierboven paar keer genoemd is inderdaad. Hier nog een pareltje van avis.nl. Autootje voor 4 dagen in Nederland, niks speciaals dus.

    AWD FB Plat toegepast, maar daarnaast (ik browse in incognitomodus, ben niet ingelogd op avis.nl), kom ik in aanmerking voor speciale korting:
    upload_2018-8-23_15-40-29.png

    Laat ik die knop eens indrukken! Voilà, de speciale korting is nu toegepast:
    upload_2018-8-23_15-41-24.png

    Oftewel, altijd even goed checken wat je reserveert.
     
    VinceG vindt dit leuk.
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik maak sinds kort gebruik van avis.com. Dat scheelt tientallen euro's met .nl en ook nog wat met de speciale FB pagina.

    Het is daar wel lastig om zowel Wizard number en FB Plat AWD in te geven. Ik reserveer meestal met wizard number en wijzig daarna de reservering door AWD toe te voegen.
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    En wat vul je dan in bij 'country of residence' zodra daarom gevraagd wordt? Als ik daar Nederland invul dan krijg ik gewoon weer Nederlandse tarieven..
     
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik vul Polen in omdat ik daar woon. En de tarieven zijn ook beter dan op avis.pl.
     
    arjen05 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina