Autohuur Warsaw Chopin Airport

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Nasil, 6 jul 2019.

  1. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb 2x eerder bij Hertz gehuurd op Warsaw Chopin Airport voor hetzelfde weekend in dezelfde maand, maar de 'kale' huurprijs voor 4 dagen in november is nu in dezelfde periode als ik anders huurde, zo'n 100 tot 125 euro duurder. Ik heb dan geen supercover of extra bestuurder erbij. Ik ben dus weer eens verder gaan kijken en kwam uiteindelijk na mijn loyaliteitsprogramma's bekeken te hebben (accorhotels classic, flying blue Ivory, honors silver) uit bij zowel KLM Car trawler en rentalcars. Ik zag heel veel goedkope prijzen via lokale bedrijven die ik niet ken (en slechte reviews hebben). Rentalcars is met Europcar met diverse categorieën (Compact en Stationwagen) het meest gunstige qua prijs: 98,26 voor stationwagen, 99,34 voor compact. Dit is exclusief afkoop eigen risico (zgn supercover) en exclusief extra bestuurder. Bij Enterprise zit deze erbij inbegrepen maar is de stationwagen zowel via KLM Car Trawler als Rentalcars 139 euro.

    Nur vroeg ik me af - ik boek normaal rechtstreeks - rentalcars biedt een volledige afkoop van eigen risico aan. Dit regel ik normaal via de verhuurmaatschappij zelf maar rentalcars is gunstiger geprijsd. Zit hier nog een addertje onder het gras? Ik begreep dat een verhuurmaatschappij soms een hogere borg op je creditcard plaatst en dat ten koste kan gaan van wat je verder nog kan besteden tijdens je trip omdat je niet via hen dat hebt geregeld. Met twee creditcards en een 4daagse trip hoeft dat voor mij geen probleem te zijn.

    Ik heb vaker via rentalcars gehuurd maar laatste jaren vooral rechtstreeks bij verhuurder.

    En mocht iemand nog tips en goede ervaringen hebben met een betrouwbare verhuurder op Chopin Airport, dan hou ik mij aanbevolen :)
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2019
  2. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    ik huur alleen maar rechtstreeks, als er een issue is kunnen ze niet naar elkaar wijzen maar moeten ze het gewoon oplossen
     
  3. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb een paar keer in Katowice een auto gehuurd bij Sixt. Goed bevallen en was super goedkoop, zo'n €9 per dag. Maar die prijzen zijn ook ineens een stuk hoger...
     
  4. Hahn

    Hahn Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Probeer het anders eens via autoslash.com

    Ik heb daar zelf erg goede ervaringen mee.
     
    Nasil vindt dit leuk.
  5. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Probeer greenmotion, goedkoop en goede service
     
  6. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Daar hoor ik van Poolse kennissen juist hele negatieve verhalen over..

    Dat doe ik de laatste jaren dus ook maar het prijsverschil is dusdanig dat ik dus overweeg weer eens niet rechtstreeks te boeken.

    Ik krijg nu net de tip door eens Sunnycars te bekijken. Dus ga hen ook meenemen in mijn overweging.
     
  7. SanderDekker

    SanderDekker Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    18
    Heb ook op Katowice bij Sixt gehuurd en dat beviel ook erg goed.
     
    TheoS vindt dit leuk.
  8. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    We hebben uiteindelijk via Rentalcars geboekt bij EuropCar. Van te voren stond er in de voucher dat we 1049 euro aan borg zouden moeten laten blokkeren op de CC. Ter plaatste was het slechts 373,37 wat we moesten betalen aan borg. Onze categorie was er niet en we kregen een betere categorie en automaat mee. Er werd uitgelegd hoe het werkt met verzekeringen en dat we al volledig verzekerd waren via Rentalcars en wat we moesten doen in geval van schade.

    Helaas hebben we in de parkeergarage bij het afleveren een schade veroorzaakt. Echt heel knullig. auto was stuk langer dan het vak en er zat zo'n leuke vangrail aan de achterkant tegen de muur. Icm donker was dat niet te zien. Weten we voor de volgende keer.

    We hebben de rekening van EuropCar ontvangen en we gaan de boel nu regelen met Rentalcars. Zal hier tzt update plaatsen zodat mensen met eenzelfde vraag er wat aan hebben :)
     
  9. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Balen van de schade in de laatste minuut!
    Maar goed om deze ervaringen te lezen! Was die 1049 euro misschien 1049 Poolse Zloty's?
     
  10. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Nee, stond een ander equivalent ten tijde van boeken in de voorwaarden. Dacht dat eerst ook maar dan klopt het bedrag in euro's ook niet.

    EuropCar had het zwaar. Toen we de auto kwamen halen, was er iemand die auto kwam terug brengen met een flinke deur in de zijkant en werkelijk al het lak was aan die zijde eraf gegaan.
     
  11. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Rentalcars is bagger. Soms zit alles in het bedrag, soms betaal je grote hoeveelheden extra taxes. Omdat dat de eerste keer niet zo was heb ik minder goed gekeken de tweede keer. Totaal bedrag $800 ipv $500 ofzo.

    Vorige keer gehuurd via Sunny Cars, dat is wel een goede ervaring en nog eens goedkoper ook én je bent via een Europees bedrijf verzekerd en weet 100% wat je gaat betalen, vooral buiten de EU in een onbekend land is dit erg fijn. Dikke aanrader! Reviews online zijn ook over het algemeen zeer goed.
     
  12. Nasil

    Nasil Blue Tier

    Berichten:
    191
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Hier de beloofde update! We hebben gisterenavond een claim ingediend bij Rentalcars via hun Volledige Bescherming voor de schade. Nu al bericht dat het volledige bedrag wordt terugbetaald. EuropCar had ook nog eens een abnormaal hoge wisselkoers maar zelfs dat krijgen we volledig terug :)

    Wat wel handig is, is om te zorgen dat je weet wat je moet inleveren bij Rentalcars om een beroep te kunnen doen op de verzekering. Dit staat allemaal in de voorwaarden en ik denk dat door ons huiswerk goed te hebben gedaan, het zeker heeft geholpen in de snelle afhandeling van de claim.

    Ik hoor ook goede verhalen over Sunny Cars maar zou graag voor definitief boeken, willen weten waar ik huur.
     
    TheoS vindt dit leuk.
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Sunnycars kan ik idd positief over zijn in geval van schade.
     
  14. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Sunnycars vele goede ervaringen mee. Greenmotion allerlei verborgen kosten en 2 negatieve ervaringen mee. Zou ik zeker mijden. Hoor ik overigens van meer collega's.
     

Deel Deze Pagina