Autohuur Goldcar (Spanje)

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Jan van Putten, 8 sep 2014.

  1. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Over twee weken een lang weekend naar Barcelona. We landen op GRO (rara.. welke maatschappij ;))
    Nu is het de bedoeling om een auto te huren op GRO en dan richting Barcelona en de laatste dag vice versa.
    Blijkt goedkoper dan een bus en nu kan je zelf lekker toeren! Op internet vind ik auto's van Goldcar voor 20 euro voor een dag, geen geld lijkt me. Maar de ervaringen met Goldcar zijn nogal wisselend te noemen :). Iemand ervaring mee?
     
  2. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb zelf geen ervaring met Goldcar, maar vorige week waren wij op Gran Canaria en hebben we ook een auto gehuurd. Ik kwam ook uit bij de goedkope prijzen van Goldcar, maar na een kleine zoektocht hebben wij gehuurd bij Hertz omdat ik zeer slechte dingen over Goldcar gelezen heb. Er schijnen, bij de spotgoedkope prijzen waarmee ze adverteren nogal wat extra kosten te komen (verzekeringen en brandstofkosten bijvoorbeeld). Dit was bij Hertz niet het geval.

    Lees hier bijvoorbeeld: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=91&t=116174. Alleen op basis hiervan zou ik al afzien van een huur bij Goldcar.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2014
  3. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb gegeten en gedronken als ik dat lees. Die slaan we over!
     
  4. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
  5. STH1984

    STH1984 Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Goldcar, Firefly, etc: ik hoor en lees heel erg slechte dingen... Op mijn recente trip naar Barcelona heb ik dan ook een reservering bij Firefly gecancelled en een (iets) duurdere reservering bij Sixt gemaakt. Wat consistent is bij alle verhalen is dat er erg lange wachttijden (lees +- 2 uur wachten, soms in de brandende hitte) zijn om een auto op te halen, dat de benzine altijd vooraf moet worden afgerekend (je krijgt dat geld terug als je de tank niet leeg hebt gereden) en dat, ook als je de tank weer vol terugbrengt er kosten voor het aftanken worden berekend. De verzekering is vaak inclusief en met 0 eigen risico, maar ruit- en bandschade zijn uitgesloten. Wat ik vaak teruglees is dat er (onder een laag stof) ergens een putje te zien is (dat er waarschijnlijk al zat) en dat je daar dan de volle pond voor moet betalen. De vorige en volgende huurder waren / zijn ook de klos en hebben /zullen ook moeten betalen... Ik zeg: liever een iets hogere huurprijs betalen bij een gerenomeerd autoverhuurbedrijf (Hertz, Sixt, Avis, etc)...

    Ieder bedrijf heeft wel ontevreden klanten, maar deze bedrijven (Goldcar, Firefly) hebben eigenlijk alleen maar ontevreden klanten; ratings op review sites zijn veelzeggend en ook op Tripadvisor staat het vol met negatieve verhalen. Eigenlijk nog geen enkele goede (lees: minder slechte) review tegengekomen...
     
  6. Luda

    Luda Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    8
    Helaas hier ook erg slechte verhalen over gehoord, inclusief mijn zus. Ik heb veel ervaring met AVIS/BUDGET en HERTZ. Nooit een probleem mee gehad, tenzij je een auto total loss rijdt. Let ook op wat voor CC je hebt, soms zit hier een autohuur verzekering bij!
     
  7. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Nu in Spanje en ook bij hertz gehuurd. Doe altijd grote club (sixt etc) altijd wereldwijd goede ervaring. Heb van goldcar de alg. voorwaarden gelezen en je moet altijd volle tank fee betalen, ook al gooi je het vol. Kan je afkopen maar was ik veel meer kwijt dan in dit geval hertz. Oftewel lijkt goedkoop=duurkoop
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Het prijsverschil is een kleine 15-20 euro per dag in vergelijking tot een Hertz (of andere gerenommeerde partij).
    Als ik bovenstaande lees en de reviews op internet dan krijg je me een bak met ellende over je heen!. Dat is afkopen voor 15-20 euro per dag is dan niet duur :p

    Bedankt voor jullie reacties! ik ben er wel uit.. :)
     
  9. elfirseteee

    elfirseteee Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Goedkoop auto huren - https://economybookings.com Makkelijk zoeken, kiezen, reserveren en betalen. In vergelijking met andere websites goedkoopste prijzen!
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2023

Deel Deze Pagina