Apple Wallet, wat moet je er mee?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door exeliser, 16 feb 2017.

?

Zijn wallet services op je telefoon de toekomst?

  1. Ja!

    6 stem(men)
    85,7%
  2. Nee!

    1 stem(men)
    14,3%
  3. Nog niet!

    0 stem(men)
    0,0%
  1. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ha IF!
    Alles goed? Ik heb een vraag. Je krijgt dus van Airlines, hotels en events soms een Apple Wallet Pass voor in je telefoon. Ik heb alleen de ervaring dat dit zo ontzettend slecht werkt bij vooral loyalty cards. Kijk voor boardingpassen is alleen even kijken of alles klopt en is het overzichtelijk, maar voor FF cards totaal niet. Ik ben zelfs een keer bij de Sky Priority en daarna bij de security staande gehouden omdat ze in de veronderstelling waren dat een FF card op je telefoon niet bestond. Nadat ik hem had verwijderd en opnieuw erin had gezet via de AF app was het toch geen probleem maar alsnog. Wat is jullie ervaring ermee en hoevaak gebruiken jullie het eigenlijk. Is het nog wel van deze tijd om met een portomonee te lopen of moet alles straks op je mobiel? [​IMG]
     
    Nvgfocus vindt dit leuk.
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Tickets vind ik handig, als vervanging van pasjes werkt het niet voldoende m.i.
     
  3. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst aan iemand een pasje heb moeten laten zien.
    De loyalty informatie staat in de reservering, zowel voor hotel als vlucht. Als je bv. ST+ bent komt dat (knock on wood) ook op je boarding pass en is je pasje laten zien niet meer nodig.
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Aparte wallet apps zijn imo al weer achterhaald. Meeste kaarten/loyalty data zijn tegenwoordig ook digitaal beschikbaar in de app/reservering van het bedrijf zelf. Je FF card, je Sky Club membership etcetera.

    Regelmatig hierzo:
    Privium lounge @AMS: altijd en je hebt een fysieke kaart nodig
    KLM lounges 25 en 52 @AMS: mag altijd m'n card laten zien wanneer ik niet met een ST vlucht vlieg
    3rd party lounges zoals de Premier lounge @LBA of een Aspire lounge @BHX wanneer je met AF-KLM vliegt.
    AF-KLM vluchten vanuit CPH en GVA; bijna garantie dat er geen Skypriority op je BP gaat staan.
    Heb vaak ook het probleem dat het personeel vaak alleen de FB gold en Platinum kaarten kent en geen idee van heeft dat er ook hogere/andere levels & FF programma's zijn en ze je daarom willen weigeren.
     
  5. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Even off-topic: ik dacht dat voorwaarde voor toegang tot de lounge was dat je dezelfde dag met een KLM of ST vlucht reist. Is dit nu veranderd?
     
    SanHor vindt dit leuk.
  6. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Als Plat member mag je de lounge altijd in.
     
    exeliser vindt dit leuk.
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    <---is een Delta Diamond, daar zit ook een complementair SkyClub membership bij, zodoende heb je ook altijd toegang tot KLM, Air France, and Virgin Australia lounges.
     
  8. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Naar mijn ervaring niet hoor?
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Zelf gebruik ik wallet voornamelijk voor een boardingpass. Ook bijv voor tickets van Pathe of iets dergelijks is het handig dit spaart papier. Als ik zelf kijk naar mijn pasjes verzameling is het grootste deel digitaal zoals hierboven wel duidelijk is.
     
  10. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Ik gebruik 'm altijd (indien beschikbaar) voor boardingpass. Die staan dan ook altijd bovenaan. Dat vind ik ook in minpunt van de wallet: items die er langer instaan staan dus onderaan en dan is het lang zoeken/scrollen als je alles bewaard.

    Lees hierboven een aantal keren terug dat mensen hun FF pas nooit hoeven te laten zien. Voor Skyteam is dat inderdaad zo, het SkyPriority concept werkt daarin perfect. Echter, mijn ervaring met StarAlliance (Gold) is dat ik het pasje vrijwel altijd moet laten zien als ik met een airline vlieg anders dan het ff-programma waar ik aan deelneem. Je status staat dan simpelweg niet op je boardingpass.
    Bij de lounge wordt er altijd naar gevraagd, bij de gate hou ik 'm uit voorzorg al klaar.
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Je weet dat je de volgorde van je Wallet kaarten zelf kan aanpassen?
     
    Daan vindt dit leuk.
  12. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Nee, maar nu wel :D
     
    TheFlyingDutchboy vindt dit leuk.
  13. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Voorheen bewaarde ik ook veel boarding passes, nu wis ik ze zodra de punten in mijn account zijn bijgeschreven. Scheelde een hoop zoekwerk.
     

Deel Deze Pagina