AMS - NRT/HND in BC: boeken met EK of toch AZ + KE ?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door ppt, 1 apr 2019.

  1. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Voor eind september / begin oktober plan ik een tripje naar Japan in business.
    Momenteel zijn er onder €2000 retour een paar opties:

    LOT (longhaul in 787)
    Alitalia icm. Korean Air (in 747)
    Emirates (in A380/777)

    In neig erg sterk naar Emirates, want als beginnende frequent flyer heb je dan mooi de A380 en de 777. Daarnaast lees ik op dit forum dat Korean nogal afstandelijk is qua service, plus boeking verloopt via Alitalia dus risico voor cancelling. Voordeel zou wel zijn dat het een sloot aan XP oplevert, en ik dan bijna van Flyingblue Silver naar Gold doorschiet.

    Wat zou jullie voorkeur hebben?
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zelf zou ik voor Emirates gaan en de miles crediteren naar Alaska Mileage Plan. Heb nog nooit Emirates gevlogen maar heb de indruk dat het soft product (met de bar bij de A380) toch wat een hogere fun factor heeft. De 777 zou ik zoveel mogelijk vermijden bij Emirates. En persoonlijk kan ik meer met de AS miles dan FB XP's en miles.

    Aan de andere kant: Korean is echt prima qua hard product op de 747. Je krijgt ook prima eten en drinken. De service is correct, maar weinig toeters en bellen. Sommige reizigers zullen dat misschien prefereren.

    Succes met de keuze!
     
    beuse242, ppt en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Thanks @jongesander !

    N.a.v. je advies nog eens goed naar het 777 product bij EK gekeken, deze zetten ze in op het traject DXB-HND. T.o.v. het upper deck van de A380 is dat toch een stukje minder, met name omdat de stoelen niet full flat zijn (en ik dat wel fijn vind bij een nachtvlucht).

    Zojuist voor een mooie prijs AMS-DXB-NRT kunnen boeken, alle legs in een A380 met window seats, was een gokje of dat zou lukken omdat je bij Emirates - hoe irritant - pas na het boeken je stoelen kunt selecteren.
    Crediteren bij Alaska, daar had ik al een account aangemaakt.
     
    Daan3, beuse242, DirkOnTour en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Toch goed voor een 37/K AS miles. Rekening houdend met een waarde van € 0,02 per mile een ROI van € 736,38. Ik zie dat het ticket rond de € 1800,00 kost. Prima deal!
     
    Daan3, Thijsk, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Zeker, dat dacht ik ook. Het kan natuurlijk altijd beter, maar zo ervaren ben ik nog niet :)

    Oja, en dit levert natuurlijk ook nog wat AMEX punten op die we kunnen omzetten naar Krisflyer wanneer er weer een leuke deal voorbij komt!
     
    beuse242 en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina