AMS-MAD-PMI-BCN-AMS

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door MilesHunter, 27 dec 2016.

  1. MilesHunter

    MilesHunter Blue Tier

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    311
    Trofeepunten:
    63
    Wanneer: 18-22 December
    Route: AMS-MAD-PMI-BCN-AMS
    Airline: KLM/AirEuropa
    Klasse: Economy (Comfort)
    Miles: FB

    Reis voltooid en we zijn nu beiden FB Silver :cool:. Dacht dat dat pas per 1 januari zou ingaan maar dat is dus al meteen zodra je je 15 QFs gehaald hebt. Hebben er nu 16.

    Ook de Pointshound punten staan er netjes bij na een paar dagen al. Hotel was wel even in verwarring ivm onze aparte boekingen maar is allemaal goedgekomen :).

    We zaten in EC (upgrade voor 7 euries vanuit E) vlak achter EBC en die EBC bij KLM stelt echt niet veel voor. Dezelfde stoelen waarbij de middelste stoel van de 3 niet gebruikt wordt. Zowel op heen- als terugreis was die nagenoeg leeg. Kreeg nog een check-in upgrade aangeboden voor 136 Euro maar dat hebben we beide keren niet gedaan. Dat vinden we het op deze afstanden niet waard.

    De vliegtuigen van AirEuropa oogden beiden nieuw en de stoelen waren ook beter dan die van de KLM. Dat viel ons reuze mee. Weer op PMI was helaas minder met veel regen. Maar een verblijf in hotel Posada Terra Santa maakt veel goed!

    In 2017 gaan we voor goud, om te beginnen met een AMEX card. Goed begin is het halve werk he :D
     
    Ready2Board, Goffe de Boer, Eloy en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Leuk verslag!

    Het mooie aan het Flying Blue programma (en SkyMiles trouwens ook) is dat ze roll over miles en segmenten geven indien je een status hebt behaald. Zouden andere programma's als je het mij vraagt ook mogen doen, het is veel eerlijker. Dan heb je eigenlijk vrij snel status binnen Flying Blue als je veel segmenten vliegt.

    Wat betreft die EBC vind ik dat ze een echte business class moeten installeren in de vliegtuigen. Geen idee waarom Europese carriers dat niet doen. Als ze willen concurreren met de ME3 carriers moeten ze dit echt veranderen. Nu heb je niet eens de mogelijkheid om een echt Business Class product te kiezen en de vluchten kunnen soms toch echt lang duren.
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Flying Blue kent geen roll over segmenten; slechts roll over miles. Voor Skymiles zou ik het niet durven zeggen.
     
  4. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Je hebt gelijk. Da's dan weer jammer. Ik heb alleen status gehad met SkyMiles en daar zijn segmenten eigenlijk niet interessant. Ik heb het even opgezocht en SkyMiles kent ook geen roll over segmenten. Weer wat geleerd;).
     

Deel Deze Pagina