AMS - ARN in Economy Comfort + Schiphol VIP Centre.

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door platman, 3 apr 2017.

  1. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Het is zaterdag ochtend, 1 April om 06:00. We stappen in Leiden in de auto om te vertrekken richting Schiphol.
    Na ongeveer 15-20 minuten rijden komen we aan bij de slagboom van het VIP Centre van Schiphol, na aangegeven te hebben dat we voor het VIP Centre komen kunnen we doorrijden naar de parkeerplaats. Eenmaal aangekomen staan er 2 dames van het VIP Centre binnen voor ons klaar die ons welkom heten en onze paspoorten in ontvangst nemen om de check-in procedure voor ons af te handelen. Vervolgens gaan we met de lift naar boven waar zich het echte VIP Centre bevindt.

    Eenmaal boven aangekomen staat ook daar weer een dame op ons te wachten die ons hartelijk welkom heet en aangaf het goed vondt ons weer te zien. Hierop werden wij begeleidt naar de kamer waarvan wij van te voren al hadden aangegeven dat daar onze voorkeur naar uit ging. Nadat wij naar onze ruimte waren begeleidt verliet de dame de ruimte.

    Kort daarna kwam er een dame van het bar gedeelte, zij vroeg ons of wij zouden willen ontbijten waarna zij terug kwam met 2 dienbladen met daarop: "Een glaasje yoghurt, schaaltje fruit, boter, jam en 2 glaasjes jus d'orange". Nadat we klaar waren met het ontbijt was er eventueel nog een mogelijkheid tot een broodje met scrambled eggs of liever meteen door aan de koffie. Nadat we nu echt klaar waren met het ontbijt was het tijd even air side te gaan kijken, ondanks dat onze vlucht een Schengen vlucht was (naar Arlanda) mochten we toch in het non-schengen gedeelte rondlopen. Via een binnen door route kwamen we uit bij een private security waarbij de bagage door de scanner gingen en wij door de body scan (het was niet nodig laptops, ipad's etc. uit de koffers te halen), eenmaal hier doorheen kwamen we uit in het non-schengen gedeelte.

    Eenmaal weer in de lounge werden we 10 minuten voor vertrek opgehaald door een dame van de KLM die werkte bij het VIP Centre. Zij vertelde ons dat de auto klaar stond om ons naar het vliegtuig te brengen, we moesten weer opnieuw door de security maar aangezien dit een private security betreft is er dus geen reden tot wachten. Daarna liepen we zo naar buiten waar een mooie Audi A8 klaar stond om ons naar het platform te brengen. Het was een ritje van nog geen 5 minuten totdat we aankwamen bij ons vliegtuig, even tijd voor een kort fotootje en toen gingen we aan boord via de trap aan de buitenkant.

    Geen noodzaak tot het scannen van onze boarding passen want door de dame van de KLM was dit al afgehandeld, zoals door haar aangegeven zouden we 'last one on the plane' zijn. Bij het binnentreden van de kist namen we afscheid van haar waarna de deur dicht ging en we klaar waren voor vertrek.

    Tijdens de vlucht kwamen we er achter dat op de iPad van de purser ook te zien is dat wij als VIP's aan boord waren gekomen dus het personeel van de vlucht was hiervan op de hoogte, tijdens de drank service nog een kort gesprekje met de purser (aangezien we beiden Platinum zijn, ik bij Delta en mijn collega bij KLM).

    Aankomst

    Eenmaal aangekomen in Arlanda verlieten we direct de luchthaven om met de Arlanda Express naar het centrum van Stockholm te reizen (20 minuten zonder tussenstops). De prijs was 150 SEK voor jongeren (tot 25 jaar) wat gelijk staat met ongeveer 16 euro. Aangekomen op Stockholm Centraal Station was het nog zo'n 10/15 minuten lopen naar ons hotel, het "At Six" hotel in Stockholm.

    Hotel

    Bij aankomst kregen we als Elite member van het iPrefer programma direct een kamer upgrade aangeboden naar een mooiere kamer met prachtig uitzicht over Stockholm, hier zeggen wij uiteraard geen nee tegen ;-)
    Het hotel was pas 1,5 week open dus alles zag er nog prachtig uit, het hotel was heel vriendelijk en sprak goed Engels. Als Elite member ontvang je ook altijd een welcome amenity in de iPrefer hotels, in het geval van het At Six hotel was dit een flesje wijn, maar aangezien wij nog minderjarig waren was dit toch een probleempje. Door het hotel prima opgelost, eenmaal aangekomen op de kamer stonden daar 2 bordjes grapefruit met een persoonlijk kaartje erbij.

    Als wij naar de lobby gingen voor een vraag kregen wij telkens dezelfde medewerker die ons te woord stond, reden was dat dit wel zo makkelijk was aldus het hotel, perfect dus!

    De kamer was prachtig, mooie regen douche, lekker bed, grote tv en niet te vergeten een prachtig uitzicht over Stockholm. Het restaurant hotel vonden wij persoonlijk een beetje tegenvallen, aangezien het hotel wel in het hogere segment valt zijn de prijzen voor het eten aan de hoge kant en ik vond de smaak matig. Maar ook in het restaurant was het personeel uiterst vriendelijk.

    Tevens beschikt het hotel ook over een gym faciliteit, deze was op het moment van ons bezoek nog in aanbouw. Om toch te kunnen sporten kon er gebruik worden gemaakt van de gym van het hotel van de buren, deze kon bereikt worden via een route door de kelder waarbij er iemand van het hotel personeel mee liep.

    Conclusie:

    Al met al een prima zakelijke trip gehad, het VIP Centre was al een hele ervaring op zich.
    Het hotel was perfect en zeker voor herhaling vatbaar.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lionell, Rutger, FlyingFonz en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Innersoul

    Innersoul Blue Tier

    Berichten:
    308
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Leuke review en klinkt als een bijzondere ervaring!
    Ik neem aan dat je door een 'security scan' bent gegaan want een body scan geeft info over iemands gezondheid ipv of hij/zij spullen bij zich heeft die niet zijn toegestaan ;)
     
  3. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Een bijzondere ervaring was het zeker! Oeps, foutje!
     
  4. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Ik zit toch vol met vraagtekens na dit verslag, en niet zozeer vanwege de beschreven ervaringen... ;-)
     
    exeliser, Sandor en cannondalecaad vinden dit leuk.
  5. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    ik ook..
     
  6. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Vertel! Wat wil je weten?
    (Mag ook via een prive bericht)
     
    exeliser vindt dit leuk.
  7. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Kort samengevat is het iets van "Hoezo reizen twee jongemannen van niet-alcoholgerechtigde leeftijd op zaterdagochtend voor business naar Stockholm, gebruikmakende van het VIP centre én hoe krijgen zij het voor elkaar om bij alle 3 de luchtvaartallianties én twee vooraanstaande hotelketens de allerhoogste status te hebben???"

    En hoe fr*@kin veel moet je reizen om dat vast te houden!?
     
    exeliser, cannondalecaad en Wes vinden dit leuk.
  8. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Dat snap ik. De token heb ik gekregen van een klant, ze weten dat ik van vliegen houdt en kom dan ook vaak hun kant op.

    De reden dat wij op zaterdag ochtend vliegen voor werk is omdat ik doordeweeks (helaas) nog gewoon naar school ga. In mijn tijd na school en in de weekenden werk ik dan als developer (waaronder voor bedrijven in bet buitenland)

    De statussen in mijn signature zijn niet de statussen die ik op dit moment ook nog allemaal heb, maar voordel de statussen die ik ooit heb behaald.

    Hoop dat je zo wat meer duidelijkheid hebt
     
    Lionell, FlyingFonz en SvnKngs vinden dit leuk.
  9. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb het iets anders gedaan. Ik heb via het UA Premier companion program mijn Global Services en via de status match van "Young Flying Blue" Platinum Elite gekregen. Hilton heb ik ook vorig jaar gematched.
     
    FlyingFonz en SvnKngs vinden dit leuk.
  10. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Jammer dat de waarheid dan weer een tikkeltje saaier is dan wat ik allemaal aan het verzinnen was... ;-)
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Sorry :p
     

Deel Deze Pagina