AMEX openen in het buitenland

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 10 dec 2019.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Volgens mij is dit ook het geval bij NL Platinum nu.
     
  2. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist approved voor een Blue Cash Preferred in de US.

    Was tamelijk simpel: Tijdens de application met mijn Nederlandse account ingelogd (hier is een knopje voor) en al m'n gegevens stonden er al in. Daarna even gebeld om mijn adres hier te verifiëren... instant approval. Over paar dagen ligt 'ie hier in de bus.

    Voor de verificatie is een US bankrekening vereist. Bij o.a. Wells Fargo kun je deze gewoon openen met alleen je Nederlandse paspoort. Ik heb het adres van mijn AirBnB voor alles gebruikt. Je zou ook een utility bill kunnen photoshoppen but your milage may vary.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2021
    coenvh en Daeni vinden dit leuk.
  3. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Vergeet niet dat:
    1. Je aan een FX zit van 2.7%, dat is fors. Kaart is dus enkel aantrekkelijk als je uitgaves in dollars wilt doen
    2. Je AirBNB dus allerlei mail krijgt, veel banken (en creditkaart bedrijven) weigeren pasjes etc naar een adres buiten de US te sturen.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  4. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb de kaart eigenlijk alleen om MR over te zetten. Misschien op termijn upgraden naar een Gold/Platinum.

    AirBnB is in een groot appartementengebouw met een paar honderd andere woningen - dus dat zal niet zo'n groot probleem zijn.
     
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Als je afspraken hebt met de eigenaar van die AirBnB dat hij jouw post opvangt en doorstuurt is er niets aan de hand. Ik heb er een hard hoofd in dat Amex de kaart daadwerkelijk naar jouw NL-adres wilt versturen en verwacht dat de kaart dus ook bij het AirBnB adres aankomt.
     
  6. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Je gaat lekker hè? Eerst je PCR certificaat vervalsen en nu valse adressen opgeven...

    Wat vind je hier nu zelf van?
     
    HansdeJongh, Goldfly, danfl44 en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Inmiddels weten we dat dit jochie niks geeft om ethiek en regels. Ik denk dat zijn pubertijd gewoon wat langer duurt dan gemiddeld... wie weet komt het nog goed en treedt er alsnog enige vorm van wasdom in.
     
    Goldfly, danfl44, FlyingDutchman87 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Helaas is niet iedereen de de 14e zoon van God zoals jij :D

    Als de jongen dat wilt doen en heeft er afspraken mee dan is er toch niets aan de hand? We weten immers ook niet hoelang hij er zit. Ik huur weleens airbnbs voor meer dan een maand en als ik er dan tijdelijk praktisch woon dan wil ik voor die tijd ook mijn spullen daar binnen krijgen.

    Verder stuurt Amex wereldwijd de passen en kan je dus als je op reis bent binnen 24 uur overal ter wereld je kaart ontvangen. Daarnaast kan je ter behoeve van billing address issues ook een extra adres van bijvoorbeeld je hotel of AirBnB toevoegen aan je kaart.
     
    MoonJ en coenvh vinden dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Natuurlijk mag iedereen dergelijke keuzes gewoon zelf maken. Er is alleen iets wat ik ik niet begrijp. Als je dan onder je eigen naam actief bent op een forum, dan is het niet zo handig om herhaaldelijk toe te geven dat je fraude en valsheid in geschrifte pleegt.

    Een toekomstige zakenpartner / financieel dienstverlener / verzekeraar / etc. zal bij een eenvoudig onderzoek voor een transactie op "Jesse", "fraude" , "valsheid in geschrifte", etc. zoeken en gelijk één of zelfs meerdere forumposts vinden waarmee hij aangeeft deze handelingen te verrichten. Daarmee is nog niets bewezen, maar het geeft geen goed beeld. Ik verwacht dat er voldoende partijen zijn geen zaken willen doen met iemand die zo'n moraliteit heeft.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2023
    Goldfly, Ruut, Thijsk en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Wat een ongelofelijke onzin allemaal. Denken jullie hier een punt te maken met een paar verwijten en persoonlijke aanvallen? Vraag eerst is naar de context voordat je je oordeel klaar hebt.

    Wat betreft het adres: Hier staan wel meer mensen financieel ingeschreven. Het betreft een long/short stay complex, je kunt als huurder gebruik maken van de gegevens. Dacht je niet dat de front desk anders even zou aankloppen?

    Verder zoek ik mijn online presence zelf wel uit, dank je wel.
     
  11. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Stoere vent ben jij zeg. Waar haal je het lef vandaan?
     
    coenvh vindt dit leuk.
  12. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ok, jij je zin. Vertel eens wat over “de context”, waaruit blijkt dat je een betrokken en verantwoordelijke burger bent en geen opportunistische fraudeur. Vertel het ons.
     
    Godenzoon14, Goldfly, Didier13 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Als je wilt weten wat de heer doet in het leven, moet je even dit kijken.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2023
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Saai...
     
  15. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik lees "Utility bill photoshoppen", en eerder: "PCR test vervalsen". Klinkt als totaal zuiver en verschrikkelijk legaal, je krijgt waarschijnlijk ere-membership van AMEX als ze dit zo lezen. Bij deze vraag ik naar de context die dit totaal logisch en redelijk maakt.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  16. platman

    platman Newbie

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    18
    Achja, ieder z'n ding toch? Als hij een PCR test en een utility bill wil photoshoppen is dat toch zijn eigen verantwoordelijkheid? Hoeven wij hier niet met z'n alle de moraalridders te gaan uithangen :p

    Either way back on-topic, zelf ook eens de US kaart geprobeerd via Global Transfer maar afgewezen.
     
    coenvh, Ruut en Sandeo vinden dit leuk.
  17. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Niet met je eens. We hebben het hier gewoon over strafbare feiten, en niet het creatief buigen van de regels, of een onschuldige truuk om wat meer punten te scoren. Dit soort acties, en zeker de onverschilligheid tov van de meer dan terechte kritiek hierop moeten we niet willen hebben op dit forum.
     
    Godenzoon14, Thijsk, Krabnov en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Er is een verschil tussen creatief een kaart aanvragen en potentieel een half vliegtuig te besmetten omdat je onwetend corona draagt want je bent te skeer om een test te doen.
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. flytheworld

    flytheworld Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Een vraag over het overzetten van de MR punten naar de buitenlandse kaart, kan dit alleen eenmalig na de aanvraag van de buitenlandse kaart, of kan dit vaker gedaan worden? Bijvoorbeeld ieder jaar?
     
  20. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    1x per jaar zo ver ik weet
     

Deel Deze Pagina