AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

  1. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Fish Cheeks (NYC)
    - Beoordeling: 9
    - Opmerkingen: top restaurant, super bediening en niet al te duur.
     
    Bjorn en Urbanjazz vinden dit leuk.
  2. JJHAmsBos

    JJHAmsBos Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    - Kaart: Gold
    - Restaurant: Cantine Caron
    - Beoordeling: 7,5
    - Opmerkingen: Lekker gegeten, maar hun locatie in Amsterdam, De Pijp is toch een stuk beter (knus, beter ontvangst). Helaas staat die niet op de lijst. Kwalitatief gewoon goed eten bij Caron, wij hadden het 3-gangen diner. De ribeye was goed en had een lekker sausje.
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    275
    Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    - Kaart: Gold
    - Restaurant: Pastis
    - Beoordeling: 8,5
    - Opmerkingen: Opnieuw bij Pastis in Den Haag gegeten en opnieuw hetzelfde hoofd- en nagerecht gehad. Alsof ze mijn review hier hadden gelezen. Betere balans, betere smaak en mooiere presentatie. Van een 8- naar een 8,5. Zelfs op een maandagavond zat het restaurant vol, dus zeker aanrader.
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  4. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Le Pristine (Antwerpen)
    - Beoordeling: 8+
    - Opmerkingen: Het restaurant is top, ambiance is heel indrukwekkend. Eten ook erg goed, maar de bediening was ondermaats (veelal stagiaires) en het was wel erg aan de prijs (€150pp voor een 3 gangen menu met enkele glazen wijn, wel 3 aperitieven)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. rmarin

    rmarin Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    - Kaart: Gold
    - Restaurant: Hotel de Goudfazant (Amsterdam)
    - Beoordeling: 8.0
    - Notes: Eten was eigenlijk best goed (9.0 score). Goed gepresenteerd, vriendelijk personeel (gratis glas bubbels op Valentijnsdag). Ik kreeg vissoep en poulet-noir, een lekker toetje. Ik kan me niet herinneren wat mijn wederhelft heeft besteld.
    Ik geef een 8.0 omdat ik belachelijk vind dat we 1 uur moesten wachten om het voorgerecht te krijgen vanaf het moment dat we onze tafel kregen, en nog 50 minuten voor het hoofdgerecht. Dessert nog 30 minuten. Sommige mensen houden misschien van de traagheid enz., Maar wij verachten het.

    Bezocht op 14 februari, tegoed terugbetaald (50 EUR) door Amex op 17 februari.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Ron Gastrobar (Sophialaan)
    - Beoordeling: 8
    - Opmerkingen: Opnieuw erg goed en lekker gegeten. Zowel keuken als bediening had alles onder controle ondanks een vol restaurant. Ambiance is fijn en warm. De ribeye en beef wellington waren heerlijk. Aanrader dus!
     
    noppie en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. ASM

    ASM Newbie

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    13
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Vinkeles
    - Beoordeling: 9
    - Opmerkingen: Chef's menu (wagyu supplement) met bijpassend wijnarrangement was weer een feestje. Sfeervolle ruimte met slechts 9 tafeltjes en super personeel.
     
    VinceG, Bjorn, noppie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. FlyingDoctor

    FlyingDoctor Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    13
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Fred
    - Beoordeling: 8
    - Opmerkingen: Fantastisch eten en presentatie. Met name de Wagyu Roulette met kaviaar was een knaller. Overige gerechten waaronder langoustine, zeebaars en tarbot ook uitstekend. Personeel en bediening was goed, al kakte de service na 23:00 wel in.
     
    VinceG, Bjorn en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Kaart: Platinum
    Restaurant: Maris Piper, Amsterdam
    Beoordeling: 8.5
    Opmerkingen: Sfeervolle ambiance, zeker in de (soort van) serre. Met twee personen en allebei een platinum kaart met dinertegoed wel moeite moeten doen om het bedrag uit te geven. Een enorm luxeprobleem, maar ondanks oesters, kaviaar, champagne en cocktails als extra kwamen we met moeite aan de €290. Vriendelijke bediening, porties wat klein maar wel erg smaakvol, bijgerechten prima.
     
    Bjorn, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  10. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Kaart: Platinum
    Restaurant: Mamazzitta, Cancún, Mexico
    Beoordeling: 9
    Opmerkingen: Mooi locatie in een complex van restaurants op houten steigers over de baai, dus uitzicht zit al goed. Mexicaanse kaart en smaakte goed. Niet goedkoop, maar voor Cancun ook niet duur. Als ik toch iets negatiefs moet neem, dan hoefde het optreden van de zangeres voor mij weer niet, zeker niet muziek zo hoog, dat het lastig was voor een business diner, maar dat was maar een kwartiertje en normale muziek was wel op normaal niveau. Tegoed netjes een paar dagen bijgeschreven.
     
    Robinho en Ruut vinden dit leuk.
  11. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    - Kaart: Gold
    - Restaurant: Palmette Den Haag
    - Beoordeling: 9
    - Opmerkingen: Heerlijk en goed gegeten op een A-locatie! Zaten binnen, complimenten aan het personeel. Voelt aan wanneer ze weer kunnen vragen voor drinken, geven mooi advies voor passende wijn bij gerechten. Mooi opgemaakte borden en kwaliteit was goed. €39,90 voor 3 gangen diner. €49,90 voor 4 gangen diner.
     
    Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Le Pristine (Antwerpen)
    - Beoordeling: 8,5
    - Opmerkingen: Op de patio gezeten, rustiger dan het restaurant. Lunchmenu (75, pp.) genomen en alles was goed verzorgd. 9,50 voor een niet al te goede koffie is echt te veel.
     
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Reminder voor iedereen met een Gold card, de eerste helft van je jaarlijkse € 100,- tegoed verloopt deze maand. Heb je tussen januari en juni nog geen gebruik gemaakt van je tegoed, doe dit nog even. Zonde om €50,- te laten liggen.
     
    Dan1, Ruut, Godenzoon14 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Tijdje geleden was ik bij de Harbour Club in Amsterdam Zuid. Tot mijn verrassing gold het dinertegoed daar klaarblijkelijk ook. Op de lijst van AMEX staat alleen Amsterdam Oost, maar toch 150 euro credit gekregen. Restaurant overigens prima, maar het was dat ik er met een gezelschap was. Ik zou er zelf, gezien prijs/kwaliteit, niet uit eigen beweging naartoe gaan...
     
  15. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Een aantal referrals aan vrienden gesleten en zodoende ook kunnen profiteren van meerdere keren dinertegoed

    Kaart:
    Allen Platinum

    Restaurant: Ravintola Vinkkeli, Helsinki
    Beoordeling: 8.5
    Opmerkingen: Stijlvol ingericht. Iets stijfjes, maar dat vind ik wel vaker van mensen in Finland en iedereen is wel gewoon vriendelijk. Zeer fraaie menukaart met veelal luxe varianten van Finse klassiekers, veel gebruikt van lokale producten. Goed geprijsd wisselend dagmenu (€62, vier gangen) waarbij de enthousiaste sommelier prachtige wijnen kiest.

    Restaurant: One White street, New York.
    Beoordeling: 7.5
    Opmerkingen: Leuke plek in Tribeca, huiselijk sfeer. Mooi terras. Grappig dat als je boven zit dat je zelfs door de keuken heen loopt. Prima eten, maar niet extreem bijzonder. Wel is het zelfs voor New York wat prijzig. Personeel heeft verbazingwekkend veel kennis over de wijnen.


    Restaurant: Bob Bob Ricard Soho, Londen
    Beoordeling: 9.5
    Opmerkingen: Prachtig interieur, zeer vriendelijk personeel, fantastisch eten (zowel qua smaak als presentatie) waarbij eigenlijk de goedkoopste dingen op de kaart (chicken pie, £25) beter bevallen dan de duurdere gerechten (Chateaubriand, £50). Er is een prachtige wijnlijst. Elke tafel heeft een 'press for champagne' knop waarbij je kan kiezen uit een fles of glas. Het geheel is misschien iets kitcherig en trekt redelijk wat "nouveau riche" maar niet op een storende manier. Zeker een aanrader.
     
    lloydje33, noppie en Bjorn vinden dit leuk.
  16. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    381
    Trofeepunten:
    63
    Hier had ik een mooi verhaaltje willen schrijven over mijn afternoon tea TĪNG in Londen, eind mei. Restaurant stond op de lijst. Nog steeds geen credit gekregen. Ik kijk vandaag in de app en zie TĪNG er niet meer tussen staan, de overige restaurants in the Shard (Hutong, Obelix, Aquashard) echter wel. Een poging gewaagd in de chat:

    Thank you for bringing this to our notice. Please note that we keep on updating the partner restaurants list every year and you can always see the updated list in the Amex Experiences app. You can also refer to the below link for the same:- https://www.americanexpress.com/nl-nl/benefits/diningbenefit/

    Kortom: dikke pech. Nu maar een ander restaurant in het buitenland vinden om mijn tegoed op te maken :D
     
  17. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Kun jij zien of de betaling door Ayden verwerkt is? Amex wil mijn betaling niet vergoeden omdat deze schijnbaar verwerkt is door Ayden.
     
  18. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Destijds werd mijn betaling verwerkt door henzelf want de transactie was ook al pending onder de naam George WPA. Ik heb het tegoed binnen 3 dagen ontvangen. Ik kan mijn rekening even controleren als ik bij mijn PC ben want op de telefoon is het max 6 maanden terug
     
  19. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Dank voor je snelle reactie! Dan zullen ze in de tussentijd wel overgestapt zijn naar Ayden. Nu staat het onder de naam George W B.V. Amsterdam.

    Oppassen mocht iemand nog plannen hebben om hier te gaan eten met je dining credit.
     
  20. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    hmm ik kan de rekeningoverzichten aanvragen maar het duurt 24 uur voordat het online gedownload kan worden
     

Deel Deze Pagina