AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

1. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.590
    Trofeepunten:
    253
    Gegeten bij gastrobar Fier in Groningen. 4 gangen, lekker eten, geen vega gedram en goede porties. Gevoelsmatig was dit wel 100 euro waard.

IMG_3529.jpeg

VinceG en Jeroen23 vinden dit leuk.
  2. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    33
    Sluit ik mij volledig bij aan, prettige sfeer ook! Prima waarde, dezelfde gerechten van de gewone kaart zijn +/- €70 pp.

Zou mooi zijn als ze erbij blijven!

3. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.033
    Trofeepunten:
    708
    Wederom bij Umami by Han geweest, in de vestiging in Den Haag. Meerdere AMEX klanten op dezelfde tijd. Standaard is het aanbod 3 gangen ipv 2. Maar zonder een 4e tussengang (13€ per persoon) vond ik het qua portiegrootte niet afdoende als diner.
    Menu was fixed; geen keuze. Kwaliteit prima.

4. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Het lijkt erop dat de selectie bij Umami is generfed. Tijdens de allereerste editie was er zo veel eten dat we moeite hadden om alles op te krijgen. Bij de tweede editie was er al minder keuze en waren de porties ook kleiner. Wel jammer want Umami sprong er voor mij altijd uit als best value voor Dining for 2..

5. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Oh, niet gezien, zal nog eens kijken!

6. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Heb daar heel toevallig ook gegeten laatst (kom zelf niet uit die omgeving) en was een leuk restaurant. Je moet wel ver vtv reserveren, altijd vol!

7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    897
    Trofeepunten:
    143
    Little V is leuk! Ben er al een tijd niet geweest, dus misschien maar weer eens een keertje heen :)

8. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen week twee keer uit eten geweest via Dining for 2 (via de privé en zakelijke kaart). Aangezien één van ons geen vlees eet was de keuze in restaurants wat beperkter, maar twee goede ervaringen gehad. Mama Makan is vooral echt een aanrader.

Mama Makan Indonesian Kitchen (Amsterdam)
    Nette zaak met leuk personeel, gelegen in het Hyatt vlakbij Weesperplein. Twee gangen met voor beide gangen keuze uit een vleesgerecht of veganistische optie. Keuze voor voorgerecht was forel of courgette goreng, hoofdgerecht keuze uit short rib rendang of broccoli steak. Allemaal geprobeerd en was heerlijk. Normale prijzen op het menu waren €19 voor de forel en €37 voor de short rib rendang. Optioneel konden nog bijgerechten en een dessert worden toegevoegd. Dit ook gedaan en was erg lekker. De rest van het normale menu zag er ook goed uit dus ik ga hier zeker nog eens terug.

Bonboon (Amsterdam)
    Plantaardig fine dining restaurant in de Jordaan. Echt een prachtige zaak met een indrukwekkend klassiek interieur. Personeel wat koeltjes. Keuze uit drie gangen, met mogelijkheid om een vierde of vijfde gang en/of wine pairing toe te voegen. Het gehouden bij de drie inbegrepen gangen. Was erg smaakvol, maar geen volledig vullende maaltijd. Op weg naar huis dus nog maar even gestopt bij de fastfoodketen...

Mama Makan is wat mij betreft zeker een aanrader voor een leuk en lekker diner en bovendien goedgekeurd door mijn Indonesische gezelschap. Bonboon was goed maar lijkt me een betere ervaring als je het niet erg vindt om nog flink bij te lappen voor de extra gangen en wine pairing.

9. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Iets laat maar hier nu ook mijn ervaring van deze editie, we hebben 2 nieuwe restaurants in Amsterdam geprobeerd:

Kathmandu Kitchen Amsterdam
    Leuke dinner ervaring met een gevarieerde keuze aan voor- en nagerechten. Het hoofdgerecht bestond uit een tasting platter met drie verschillende gerechten: butter chicken, tandoori grill met lam en kip, en garlic naan. Het eten was echt lekker, de momo's (Nepalese duplings) zijn uitstekend, en de bediening was super vriendelijk en vlot, ondanks dat het restaurant volledig vol zat.

De sfeer is niet heel intiem, dus verwacht geen fine dining-ervaring, maar het is zeker een gezellige plek om een avond door te brengen.
    IMG_1769.jpg IMG_1780.jpg IMG_1786.jpg IMG_1784.jpg IMG_1793.jpg

Restaurant Arles, Amsterdam
    Super fine-dining ervaring in een intieme setting. Het Amex-menu is een vast menu met upsell-opties om extra gerechten toe te voegen. De vaste standaardselectie bestaat uit een voor-, hoofd- en nagerecht. Ook wordt er een kleine amuse bouche geserveerd. Wij hebben ervoor gekozen om een extra gerecht toe te voegen, waardoor we een tweede starter hadden. (+10€/pP)

Het eten was echt uitstekend en de bediening professioneel. Wel was er sprake van enige upsell druk: er werden al extra’s aangeboden voordat we de menukaart hadden gezien. Desondanks zeker een aanrader, vooral de iberico pork was echt fantastisch.
    IMG_1811.jpg IMG_1815.jpg IMG_1819.jpg IMG_1823.jpg IMG_1828.jpg

VinceG en Javadest vinden dit leuk.
  10. Jelle

Jelle Blue Tier

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Grappig, afgelopen weekend bij Arles gegeten, zonder AMEX menu, vond de prijs kwaliteit verhouding niet oké (over smaak valt natuurlijk niet te twisten). We waren voor het vier gangen menu + een fles wijn en water met twee personen 180 euro kwijt.
    In de middag van diezelfde dag bij het Rijks gegeten, 3 gangen menu met een fles Apostelhoeve 197 euro; zeker ook niet weinig, maar was wel meer fine dining kwaliteit.

Voor het amex menu naar Marie (onderdeel van Hotel l'Europe) geweest, ook daar vond ik de prijs kwaliteit niet ok, totaal voor twee gangen + frites (waarbij het hoofdgerecht erg zout was, vlees zelf erg lekker), water en een glas wijn 151 Euro kwijt (Ging dan 100 vanaf van de Amex, maar ook dat klopte niet helemaal: de twee losse gerechten zouden namelijk op 90 euro komen; betere value heb je dan voor 3 gangen á 55 euro)

Bijgevoegde bestanden:

VinceG vindt dit leuk.
  11. Samstien

Samstien Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Onze ervaring met het restaurant De Stadsjochies in Utrecht.

Er was gelukkig geen speciaal samengesteld actiemenu, we deden gewoon mee met het reguliere 4–5 gangen menu van de dag. Aan het einde werd er netjes €100 van de rekening afgetrokken. Daardoor kwamen we uiteindelijk uit op €70 voor een viergangendiner inclusief twee drankjes p.p.

Het restaurant is gevestigd in een kas, wat direct zorgt voor een unieke, warme ambiance. Met de open haard aan en gedimde verlichting voelde het intiem en sfeervol. Veel van de groenten die ze serveren verbouwen ze zelf wat het concept extra karakter geeft.

De gerechten waren creatief, verrassend en goed op smaak. Je proeft dat er aandacht aan wordt besteed en dat er met seizoensproducten wordt gewerkt. De porties waren echter aan de kleine kant.

Waar de avond een beetje op stukliep, was de tijd tussen de gangen. Door de trage bediening zaten we uiteindelijk bijna 3,5 uur aan tafel, waarvan een groot deel wachtend op het volgende gerecht en deze waren al vrij klein, dus snel opgegeten. Dat haalde voor ons het tempo en plezier van de avond wat naar beneden.

Zou ik teruggaan?
    Waarschijnlijk niet. Hoewel het eten smaakvol was en de locatie prachtig, was het totale plaatje niet overtuigend genoeg om nog eens voor terug te komen, zeker niet zonder de AMEX korting.
    Maar: het was absoluut leuk om het eens te proberen, vooral omdat we er al veel over hadden gehoord.

12. Javadest

Javadest Blue Tier

Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Ik was ook bij Umami by Han in Den Haag. Wij hadden allebei ons dinig4two benefit nog niet ingezet en we mochten deze combineren. We kregen hierdoor een cocktail vooraf en qua eten de hele kaart, dus 4 gangen en bij elke gang per ronde alle gerechten per persoon (volgens mij dus iets van 10 bordjes pp). Vond het erg lekker, maar porties waren inderdaad erg klein. Personeel was heel wisselend, maar over het algemeen prima. Denk niet dat ik er ooit een keer heen zal gaan zonder Amex benefit.

Deel Deze Pagina