American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Nou, was al aangekondigd hier :( AMEX gebelt en de man in kwestie heeft 3(!) keer bevestigd dat ik de korting krijg bij aanvraag Platinum.

    Nu heb ik de kaart en ... tromgeroffel.... geen korting. Ik heb gebeld en ze kunnen niets betekenen :eek: Nou, dan krijgen ze die kaart ook weer linea recta teruggestuurd.
     
    james44 vindt dit leuk.
  2. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    klinkt bekend, vorige week is bij TINQ tot 2 maal toe mijn Amex Plat geweigerd terwijl het een redelijk nieuw tankstation is, met op de pomp een mega Amex sticker. Vandaag gebeld met Amex, ze zouden het uitzoeken..

    Ook gevraagd waarom ze de 1e 3 maanden geen kaartbijdrage hebben ingehouden. Ik heb immers ingeschreven in de veronderstelling dat ik het 1e jaar 50%-korting zou krijgen. En vanaf maand 4 schrijft Amex NL ineens €59,50 af. Was ‘n foutje maar de dame aan de telefoon liet het zitten.

    Ik had blijkbaar geen recht op de 50% korting in 1e jaar omdat ik al eerder een andere kaart heb gehad. “En de 20.000 punten als aanmeld bonus dan” vroeg ik? Daar had ik natuurlijk wel recht op en dit ging ze in orde maken.

    Ik heb maar niks gezegd, want volgend mij had ik daar juist geen recht op. Heb naam medewerker opgeschreven. De punten zouden binnen 14 dagen bijgeschreven moeten zijn. Ik hou het in de gaten maar ik begrijp er ondertussen niks meer van, maar goed..
     
  3. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Blijft bizar dat dit dus vaker wordt beloofd en niet nagekomen wordt.
     
    Thijsk en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  4. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Zou het tactiek zijn? Hoeveel mensen annuleren er echt? En als je belt, komen ze met 200,- shoptegoed.

    NEE. Er is 50% korting belooft, dus dat is ook wat ik wil. Ik heb hem net geannuleerd. Ze zoeken het maar uit.

    EDIT: Haha. 1 minuut later, belletje: We geven u toch de korting :D
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2021
    Daan3, Thijsk, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Wie heeft hier ervaring met het online identificeren voor bestaande kaarthouders?

    Verleden jaar dit moeten doen bij ICS en ondanks de veelal negatieve reviews ging dit simpel en eenvoudig. American Express daarentegen valt vies tegen:

    - brief om je te identificeren 22 maart verzonden, 14 april ontvangen. Reactie Amex: Brieven komen uit het buitenland dus doen er langer over. Maar wel het verzoek om binnen 3 weken de gegevens te verstrekken.
    - leuke folder bij de brief, waarbij het webadres www.americanexpress.nl/veiligmetuwkaart staat genoemd. Toets je dat in kom je uit op www.americanexpress.com/nl/informatie/veilig-met-uw-kaart/index.html. Niet handig in tijden van valse emails etc.
    - Amex laat u binnen 15 werkdagen weten of de identificatie akkoord is. Tel daar de 3 weken bij op die de post erover doet en je bent 1,5 maand verder. Als je überhaupt iets van ze hoort.
     
  6. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Gistermiddag heb ik het kaart upgrade formulier ingevuld.
    Heeft iemand een idee hoe lang dit ongeveer duurt?
    Ik kon hier namelijk niet snel iets over vinden.
     
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Meestal een week of 1,5/2. Kaart doet er daarna een paar werkdagen over en als je Apple Pay hebt krijg je heel snel al je nieuwe kaart.
     
    luukk vindt dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb dit recent ook gedaan en vond het vrij straight forward. Hier ook brief pas maand na dagtekening ontvangen. Ik heb de knop op de homepage van amex gebruikt. Ik hoefde alleen een paspoort te uploaden en mijn inkomen te bevestigen. Daarna was het voltooid en nooit meer wat van AMEX gehoord.
     
    VinceG en Amsterdam vinden dit leuk.
  9. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor je reactie.
    Hoe krijg ik de nieuwe kaart dan voor Apple Pay? Via de AMEX app?
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Bij mij ging het na acceptatie automatisch via de Wallet app. Alleen even bevestigen via SMS en toen deed ie het.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  11. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Dit, alleen heb ik nog wel een bevestiging gehad van AmEx dat alles in orde/goedgekeurd was.
     
    Urbanjazz en lloydje33 vinden dit leuk.
  12. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb een nieuw plat kaart ontvangen. Proces duurde ruim 3 weken. Lag deels aan mezelf. Kaart aangevraagd op een nieuw adres, terwijl ik nog geen brief kon overleggen met dat nieuwe adres erop.:oops:

    Na bevestiging kaart via Apple Pay, heb ik 3 werkdagen later de kaart ontvangen :)

    Ze hebben hun best gedaan als het aankomt op de verpakking. Wat fotootjes toegevoegd. Mag ook wel. Het ziet er een stuk beter uit dan 5 jaar geleden. Het blok is ook wel geinig.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MoonJ, ppt, Bram7200 en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Dat ziet er gaaf uit!
     
  14. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij hetzelfde, kreeg nu wel ook het verzoek voor de partner kaarten. Ook daar inkomens gegevens vereist wat ik vreemd vind omdat de kaart via mijn rekening loopt.
     
    lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  15. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Had je deze zelf aangevraagd ter vervanging?
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.119
    Leuk Bevonden:
    950
    Trofeepunten:
    143
    Dat had ik dus ook met de gold kaart. Hoop gedoe terwijl mijn rekening de verantwoordelijkheid neemt.
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik kreeg ook een week of 2 later een bevestiging dat het accoord was.
     
  18. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Upgrade van groen naar plat. Omdat ik meer ga reizen. Eerst gebeld voor 50% korting aanbieding. Dat kon helaas niet, omdat ik al een kaart in bezit heb. Daarna online de aanvraag gedaan. De 24.000 bonus punten zijn bijgeschreven
     
    Amsterdam en Thijsk vinden dit leuk.
  19. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Plus de 50% korting via online, of enkel de punten?
     
  20. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Enkel de punten
     

Deel Deze Pagina