American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Klinkt goed. Probeer ik dat tegen die tijd ook nog. Weet je toevallig of je nog van de Platinum €200 'cadeau' gebruik kunt maken na upgrade, als je de Gold €40 'cadeau' ook al gebruikt hebt? Actie is geldig tot Juli.
     
  2. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Ja dat kan gewoon. Want je bent dan Plat en kan je de actie gebruiken. Maar posts terug gaf iemand dit ook aan, dat hij hier aanspraak op maakte. Ga binnenkort ook eens bellen over Plat + dat huidige voordelen niet opwegen tegen de prijs. Kijken wat de dan krijgen.

    Lees ook hier dat je kan opzeggen de kaart en dan met korting opnieuw kan aanvragen. Echter ben je dan wel je punten kwijt lijkt mij dan.
     
    james44 vindt dit leuk.
  3. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Mooi, dan is de kaart al met al toch bijna gratis het eerste jaar. Klopt het dat je het bestelde product kan retourneren en je die €200 creditering gewoon behoudt?
     
    Laatst bewerkt: 13 mei 2021
  4. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ja je moet dan wel je punten opnemen en helaas alles opnieuw aanvragen. Veel werk voor Amex en mij. Met dat laatste argument heb ik uiteindelijk voor elkaar gekregen dat verlengd werd voor de 50% ipv opnieuw aanvragen.
     
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zo ver ik weet als je iets bij de MM, bijenkorf of bol.com retourneert moet het terug op de kaart waarmee het betaald is. Heb je niet veel aan dus.
     
  6. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Maar dan heb je toch die 200 euro terug die je vrij kan gebruiken op je kaart. Dus antwoord is ja, komt terug op je kaart en kan je voor andere dingen gebruiken!
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Denk je niet dat dan de cashback niet gecrediteerd word? Ik wel namelijk. Of je moet het terugbrengen nadat je maandafrekening is geweest. Anyway, mocht je dit lukken, let me know. Ben wel benieuwd.
     
  8. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Dacht dat de cashback bij mij weer werd gecrediteerd na het retourneren van een product uit mijn bestelling.

    Een cadeaubon bij de jumbo blijft een goede optie wanneer je het bedrag nu niet echt aan iets wilt besteden.
     
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Gewoon je boodschappen bij de Jumbo doen en dan kom je er toch wel?
     
  10. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Vraagje... als je een extra gold-card hebt bij een normale platinum, welke verzekeringsvoorwaarden gelden dan wanneer de transactie wordt gedaan met de gold-card? Gaat om situatie waarbij reisgezelschap niet bestaat uit hoofdkaarthouder en houder van extra platiumkaart, maar alleen van de houder v.d extra gold-card. En als de voorwaarden van gold van toepassing zouden zijn, welke van de twee dan (versie onder 150 of boven 198 euro jaarbijdrage)?
     
  11. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Mijn advies zou zijn de klantenservice te bellen, dan heb je de laatste update. Heb ook wel eens verzekeringsvragen gesteld en werd echt netjes geholpen.
     
  12. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Algemener dingetje trouwens: Amex lijkt bij steeds minder onbemande tankstations te worden geaccepteerd. Op meerdere plekken waar hij vroeger wel werd geaccepteerd is dat nu niet meer zo. Niet eens bij onbemande Shell-tankstations meer. Is dit een nieuwe trend?
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Er staan heel veel refferal linkjes in alle handtekeningen. Weet zeker dat iedereen er blij mee zal zijn!:)
     
    Godenzoon14, Sebas, Javadest en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Viel mij ook op. Hier in Schiedam wordt ie zowel bij bemand als de Express geaccepteerd. Bij de bemande in Delft dan weer niet...
     
    RuudHier vindt dit leuk.
  15. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Alle plekken waar brandstof scherp geprijsd is lijken het niet meer te accepteren. Sowieso heel veel Esso's niet. Plekken waar het eerder wel kon kan het nu niet meer. Langs de snelweg wil ik nog wel eens een broodje halen en dan kan het eigenlijk wel altijd, ik verwacht ook dat dat zo blijft, maar 20+ cent per liter méér betalen is wel zonde ;)
     
    RickFlyer en Ruut vinden dit leuk.
  16. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    De Platinum kaart is binnen. In nette presentatie moet ik zeggen. Nu eens kijken of die korting verwerkt is.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2021
    Godenzoon14, james44 en FlyingDuck vinden dit leuk.
  17. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Goed om te horen dat jij 'm wel in nette presentatie hebt ontvangen. Hier kwam het binnen in een simpele envelop met een briefje erbij :rolleyes:
     
  18. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    dan betrof het waarschijnlijk een extra card? Mijn ervaring is nl. dat de hoofdkaarthouder wel de kaart opgestuurd krijgt in 'nette presentatie', maar de extra kaarten (ook platinum) gewoon in een envelop komen.
     
  19. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Ging om een upgrade van Gold naar Platinum. Zaten ook verkeerde papieren bij (van Business Plat) en een Duits formulier. Krijg het juiste nog nagestuurd, dat dan gelukkig weer wel.
     
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Zou fijn zijn als ze echt eens Business Plat krijgen in NL. Voor nu is het enkel nog maar wachten :p
     

Deel Deze Pagina