American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    En straks weer up en up, schraper ;)
     
    Godenzoon14, lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  2. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Ik overweeg (blijkbaar in tegenstelling tot iedereen momenteel) een Amex Platinum aan te vragen (momenteel heb ik nog geen enkele Amex kaart. De voordelen zijn het, ondanks de pandemie, het voor mij waard (extra kaarten benut ik allemaal, ik reis nog steeds regelmatig, bespaar op eigen reisverzekering, etc.)

    Naar aanleiding hiervan heb ik de reacties op het forum doorgelezen en zag ik dat Amex op dit moment erg veel doet aan klant retentie (d.m.v. kortingen, extra MR). Ik vroeg mij af of een van jullie ervaring heeft met dergelijke acties voor nieuwe klanten (die momenteel ongetwijfeld schaars zijn, met name voor Gold/Plat) buiten de reguliere referral bonussen (50% korting 1e jaar & 20.000 MR bij min. spend)? Ik kan me voorstellen dat, wanneer je Amex belt voor een persoonlijk aanbod, de referral bonussen n.v.t. zijn.

    Daarop voortbordurend: ik heb momenteel nog geen referral link, dus help graag iemand aan 20.000 MR :)

    Alvast bedankt voor jullie hulp!
     
  3. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Als je direct via AmEx anvraaged zijn er geen referralbonussen. De 50% korting dan weer wel. Ik dacht dat je € 1500 moet uitgeven binnen 3 maanden, maar kan het even niet terugvinden.
     
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Je kan dat natuurlijk altijd proberen. Als jij om 30.000 miles vraagt is dat voor Amex nog altijd minder dan 2x 20.000 :p
     
  5. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Thanks, ik meende €3.000 binnen de eerste 3 maanden zelfs.

    Haha, eens! Echter dit is ervan uitgaande dat Amex een welkomstbonus biedt die ik momenteel nergens op hun website kan terugvinden. Weet je hier meer van?
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Heb zoiets iig nog nooit gelezen, maar wie niet waagt wie niet wint ;)

    Plat is idd 3000 uitgeven en gold is 1500 euro
     
  7. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Vaak zijn de speciale aanbiedingen op basis van je uitgave en betaal patroon. Of er op voorhand iets leuks mogelijk is weet ik niet. Niet geschoten altijd mis natuurlijk
     
  8. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Update: zojuist Amex gesproken en de referral aanbieding is (helaas) de meest aantrekkelijke aanbieding die ze voor nieuwe leden hebben. Een tegenaanbod dat voor hun gunstiger zou uitvallen konden ze helaas niks mee doen.
     
    Sebas en Urbanjazz vinden dit leuk.
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat was te verwachten. Ze kennen immers jouw uitgavenpatroon nog niet en dus kunnen ze je niet iets anders dan de standaard aanbieden. Jammer voor jou, maar (hopelijk) goed voor 1 van de mede forumleden.
     
    LucW vindt dit leuk.
  10. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Toen ik wilde overstappen van FB Amex naar de normale Amex was er ook geen bonus, alleen de korting. Ondanks een “oké” uitgavenpatroon.

    Het lijkt alsof ze iets minder happig zijn. Las ook dat het bellen voor verlening niet altijd meer hoge korting oplevert waarbij dat eerder standaard leek..
     
  11. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    mijn ervaring is dat ze nu zeker niet happig zijn. Een magere korting van € 120 of 20.000 punten was het beste dat ze konden bieden.....
     
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Kreeg 5.000 punten voor dezelfde manoeuvre. Nog geprobeerd om er meer uit te slepen maar er zat niets meer in.

    Half jaar geleden wel nog 20.000 punten en 3 maanden dubbele punten gehad. Volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen als ik wellicht weer terugga naar Gold.

    Zou kunnen dat ze de kadootjes een beetje uitsmeren als je meer dan één keer per jaar belt. Ze kunnen namelijk zien wat je de vorige keer hebt gehad.
     
    Bjorn, lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  13. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    Lees veel mensen hier over jaarlijkse bijdrage van de kaart. Echter betaal ik per maand. Is er een verschil met jaarlijks betalen of maandelijks betalen? Zou je meer korting kunnen krijgen als je per jaar betaald ipv per maand? Iemand ervaring hiermee?
     
  14. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Het hangt van de kaart af of je per maand of jaar betaald. De standaard Amex kaarten betaal je tegenwoordig per maand, zakelijke en Flying Blue kaarten per jaar.

    Er is verder geen verschil in bedrag dat je uiteindelijk betaald, of qua mogelijke korting.
     
    FlyingDuck vindt dit leuk.
  15. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor de informatie. Bij het jaarlijkse gesprek maar eens kijken hoever ik kan komen.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  16. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb net gebeld (ik heb een platinum classic). Gewoon gevraagd wat ze kunnen bieden bij opzeggen/downgraden/verlengen. Bij de laatste kan ik een korting krijgen van 185 euro + 20000 punten en nog 3 maanden 1 punt extra per uitgegeven euro en mijn voucher die ik nog had van 150 euro blijft staan. Bij downgraden naar gold 20000 en voor upgrade na een half jaar ook 20000. Voor opzeggen hetzelfde aanbod als voor de verlenging.
     
  17. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Gisteren ook hier de brief aangekomen dat er een positief saldo staat. Mooi moment om te bellen natuurlijk. Dat bedrag komt binnen 10 dagen op de rekening en meteen €180 korting en 5.000 punten op de platinum. Alternatief dat voorgesteld werd was downgraden naar Green. Duidelijk verschil in aanbiedingen, maar het was me vooral te doen op de kontakte korting, dus voor mij wel goed.

    Daarnaast ook meteen een duidelijk andere vraag. Mijn FB Gold en Plat classic eindigen heel toevallig op dezelfde 4 cijfers. Erg onhandig als veel webshops e.d. alleen het kaarttype (AMEX) en laatste 4 cijfers aangeven. Vaak wel ook einddatum, dat wel anders is, maar soms ook niet. Gratis vervanging van de FB Gold met nieuwe eindcijfers. Netjes.
     
    VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  18. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Hallo Edwin,
    Dat is een goed aanbod want de FB Plat is natuurlijk al 120 euro goedkoper. Ze hebben het bij mij gecompenseerd met Miles ipv geld.
     
  19. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Nee, het was juist Edwin bij AMEX, die ik aan de lijn had :)

    Voor de duidelijkheid, de korting en punten waren voor de classic platinum.
     
  20. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Oh ik hoorde net inderdaad van een teamleider dat ze eigenlijk de 20000 Miles niet hadden mogen aanbieden dus waarschijnlijk heb ik mazzel gehad.
     
    Bjorn en ErwinLansing vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina