American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Hoe vaak kan je dit doen? In de regel deed ik dit eens per jaar, vaste prik. Maar misschien is er meer uit te halen??
     
  2. FlyDaan

    FlyDaan Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de reacties en tips! Opzeggen en opnieuw vragen klinkt als 'snel verdiend', ware het niet dat ik nog 200k punten heb staan en ik nu niet zo weten waar ik die punten het liefst heen zou schuiven. Vanmiddag Amex bellen - ik doe een tegenvoorstel en kijk of we ergens op uit komen.

    Welkomstbonus
    Overigens lees ik hier (icm.aexp-static com/Internet/internationalcardshop/nl_nl/pdf/platinum.pdf) "Bent u de afgelopen 12 maanden al in het bezit geweest van een (extra) kaart van American Express, dan vervalt de eventuele welkomstbonus en korting op de jaarbijdrage van het eerste jaar van uw lidmaatschap." Het lijkt dat de korting op de jaarbijdrage dus niet geldt voor mij.

    Upgraden
    Wel interessant lijkt me dit: je mag eenmaal per 6 maanden je Amex-kaart upgraden. Spendeer je daarna minimaal €1, dan krijg je 'Bonus Membership Rewards'. Dus vandaag downgraden en volgende maand weer upgraden -> bonuspunten.
    icm.aexp-static com/Internet/internationalcardshop/nl_nl/pdf/platinum.pdf

    Overigens kreeg ik het eerste jaar €350 en afgelopen jaar €250 korting. #notsettlingforless
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2020
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Heb dezelfde discussie gehad voor de FB platinum amex en ze boden ook iets van 120 of 150 euro. Was eind juli. Dus ik zei dat ik dat mager vond en ‘m dus ging opzeggen. Ze boden aan een paar dagen later nog te bellen om van gedachten te wisselen. Op de afgesproken tijd belde niemand, de dagen erna ook niet. Toen weer gebeld om op te zeggen. ‘Oh maar meneer met uw uitgaven kunnen we u een mooi verlengingsaanbod doen’. Doorverbonden, zelfde aanbod gekregen of 20k miles. Direct opgezegd.

    De opzegging ging in per 31-8 en ik kon na middernacht niet eens meer in de online omgeving. Alles geblokkeerd. Die dag nog transacties gedaan, dus wilde laatste maandoverzicht nog even downloaden, kon niet. Exporteren ook niet meer. Amex gebeld de dag erna, het laatste overzicht kunt u per post krijgen. Export kan niet meer. Thanks for your business.
     
  4. FlyDaan

    FlyDaan Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Lekker is dat!
     
  5. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    American Express staat er financieel slecht voor.

    Het is één van de meest problematische banken in de VS op dit moment.
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Iemand die me kan vertellen hoe snel de punten worden bijgeschreven na verlengen? Op de een of andere manier vertrouw ik er niet helemaal op dat mijn "verlengingsaanbod" goed is doorgekomen.
    Ik had de extra kaart voor mn vrouw opgezegd, maar kreeg vandaag alsnog een kaart voor haar met de post.
     
  7. FlyDaan

    FlyDaan Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Keus is gemaakt: ik downgrade de kaart naar de green card. Als 'bedankje' dat ik toch member blijf en niet volledig opzeg, krijg ik direct 10.000 punten. Die verschijnen op de volgende maandafrekening. Zodra ik mijn greencard weer upgrade naar silver/gold/platinum, krijg ik weer 20.000 punten.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Officieel mag je volgens de regels van AMEX elke 6 maanden up of downgraden. De meeste mensen doen het echter 1x per jaar als de kaartbijdrage er aan komt (bij de FB kaarten) of omdat ze willen kijken wat ze willen. Uit eigen ervaring weet ik helaas dat HUACA goed werkt bij deze club.
     
    ppt en Carel1 vinden dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Over tweede kwartaal dit jaar (april/mei/juni) nog steeds 527 miljoen $ winst op de consumentenkaarten, ik zal het even uitschrijven: 527.000.000 dollar in een kwartaal, dus bijna 6 miljoen dollar per dag winst op onze exchange fees en kaartbijdragen.

    Gooi die centurion lounges maar weer open zou ik zeggen.
     
    ppt, Urbanjazz, Thijsk en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. FlyDaan

    FlyDaan Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb de regels een doorgespit en kom verschillende voorwaarden tegen:

    - Hier (americanexpress com/nl/voordelen/kaart-upgraden/) staat dat je inderdaad eens per 6 maanden mag up- of downgraden.
    - Hier (www.americanexpress com/nl/voordelen/kaart-upgraden/platinum-card.html?intlink=nl-du-up-pry-button-plat) staat echter "U kunt maximaal een keer per 6 maanden een kaart upgrade aanvragen." Daar er staat niets over downgraden o_O

    We zullen zien!
     
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Downgraden kan dan op ieder moment. Opzeggen ook.
     
    ppt en MVA20 vinden dit leuk.
  12. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Vergeten m’n FB amex platinum op te zeggen / omlaag te zetten. o_O Sowieso discutabel of je die voor de XP en punten moet nemen. Echter nu ze die XP rekentruc toepassen heb ik er natuurlijk helemaal geen fluit aan :(
     
  13. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Je kan hem volgens mij elke dag opzeggen.
     
  14. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Eens. Vraag me echter af of je achter of vooraf betaald. Zal wel vooraf zijn. Had gewoon al eerder moeten aanpassen. Lag te slapen blijkbaar :oops:
     
  15. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Voor of achteraf weet ik eigenlijk ook niet. Maar dit jaar veel korting gekregen en de €200,- dus ik heb dit jaar vrijwel niets betaald. Vandaar dat ik dat nog niet gecheckt heb. Goed punt trouwens.
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    De betaling van de kaartbijdrage is vooruit betaald. Als je opzegt krijg je naar rato weer teruggestort.
     
    EvdP en Urbanjazz vinden dit leuk.
  17. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ok dat is mooi! Bedankt.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. TechGlide

    TechGlide Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Hi Allemaal!

    Momenteel heb ik nog een travel voucher van 150 euro open staan met een vervaldatum van 01-01-2021. Heeft iemand nog leuke tips voor iets in en om Nederland?

    Alvast bedankt!
     
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Inmiddels opgezegd. Zeer prettig gesprek. En ze kon zich goed voorstellen dat er nu geen toegevoegde waarde voor mij is betreffende deze kaart.
    Aangezien ik ook de reguliere plat heb en ik blijkbaar genoeg besteed (alhoewel ze dat tegen iedereen zeggen volgens mij :D) kon ik per direct opzeggen zonder opzegtermijn. :confused:
    Altijd tevreden over hun service, dus zodra we weer KLM tickets gaan kopen met z’n allen en de XP’s “nodig hebben” vraag ik de kaart opnieuw aan.
     
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Heb gister even gebeld met AMEX om mijn Gold kaart te downgraden naar Green. Werd gelijk in orde gemaakt, 10/K punten als dank om klant te blijven en drie maanden dubbele punten. Goede service en een mooie bonus voor een downgrade.
     
    EvdP, Grouchy en Didier13 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina