American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Goede deal opzich , maar die zal afhankelijk zijn van je spend en/of hoe lang je lid bent. Omdat ik te weinig uitgeef met de greencard kreeg ik maar 5000 punten en 3 maanden dubbele punten.
     
  2. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb ongeveer 3 maanden geleden de Green Card afgenomen voor de dubbele punten naast mijn andere 2 AMEX kaarten.
    Ik geef best veel uit met de Green Card waarvan ook veel Paypal betalingen, heb gebeld dat ik de kaart wilde opzeggen omdat ik het jammer vind dat de dubbele punten verdwijnen.

    Werd direct voor mij in orde gemaakt zonder tegenvoorstel, wellicht ook omdat ik nog andere AMEX kaarten heb en dus niet helemaal weg ga als klant.
    Misschien bel ik morgen nog eens en ga dan gewoon brutaal vragen om een mooi voorstel. Kwamen ze er bij jullie zelf mee?
     
  3. FB020

    FB020 Newbie

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Als je net 3 maanden de Green card hebt dan lijkt me de kans klein dat je een aanbieding krijgt. De klantenservice kwam bij mij zelf met een aanbieding maar heb de kaart ook al een paar jaar.
     
  4. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ben al wel 2,5 jaar AMEX klant, ik ga gewoon nog een keer bellen en zie wel wat er uit komt.
     
  5. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Bij mij ook geen voorstel om de kaart aan te houden tegen compensatie. "Jammer meneer, we gaan het uiteraard meteen voor u in orde maken".
     
  6. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Tja het blijft een combinatie van de persoon die je treft, je verleden, je betalingsgedrag en weet ik hoeveel factoren.
     
  7. peterke

    peterke Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik heb nu 4 jaar Amex green card. Daarnaast mastercard en visa. Echter Amex is met beperktere acceptatie in de wereld tov die andere twee en door de hoogste niet Euro betalings koers van 2,3% minder interessant. Bovendien is de klantenservice alleen per telefoon bereikbaar tot 8 uur s'avonds, niet daarbuiten en beperkt op zaterdag. Bij mc en visa kun je heel snel je uitgave zien oneline en op je app. Dat mis ik bij Amex. De enige reden waren de dubbele punten. Waarom zou ik Amex nog aanhouden vraag ik mij af.....
     
  8. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Amex is de enige kaart in nl waar je punten mee kunt sparen die vervolgens breed converteerbaar/inzetbaar zijn. Wat betreft acceptatie: online en in sommige delen vd wereld is die uitstekend. Verder kun je hem altijd nog aan paypal hangen om nog bredere acceptatie te pakken.

    Met visa en mc heb je in feite alleen wat cashbacks en hier en daar andere perks, maar geen punten/miles.
     
  9. eric64

    eric64 Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Voor degene die een goldcard hebben, wees gewaarschuwd voor t volgende.
    Ik heb me een goldcard plus en een 2e voor mijn in engeland studerende dochter door Amex laten adviseren.
    De verzekering vd card zou alle extra kosten vergoeden die niet vergoed worden in een standard vrzekering.
    Als de reissom maar wordt betaald met de kaart en een terug datum bekend is.
    Heb de kaart een half jaar gehad.... 2x hoofd gestoten.
    1. Dochter valt van de d'r fiets in UK en moet naar ziekenhuis. 7 hechtingen. Gebeld naar de verzekering vwb bezoek mogelijkheden. Doktersverklaring/medisch dossier is vooraf nodig om te besluiten of ouders mogen overvliegen. Als we eerder gaan is t aan ons. Gelukkig is alles verder met hulp van haar vrienden ok verlopen.
    2. Dochter is voor een tussentijds weekje in NL en wordt in de nacht voor vertrek ziek en braakt en heeft koorst. 140 euro wijzigings kosten.
    Amex gebeld en jahoor. Doktersverklaring is vereist buiten een bijna 20 pagina's in te vullen formulier. Je voelt je eigen bijna een crimineel.. Arts gebeld en een verklaring gekregen dat ie vlgs de NL wet dit niet afgeeft. Verzekering gaat niet akkoord.
    Heb diverse telefoontjes gehad met Madrid, daar huist de verzekering. Ze vinden t allemaal heel erg, maar dit zijn de regels. De vriendelijke mevrouw bij Amex vond dat ook en adviseerde me een silver card te nemen toen ik haar vroeg wat buiten deze 'voor'delen mij nog blij kon maken voor 170 euro...
    Kreeg een aantal punten cado etc maar een bittere smaak is daar.
    Vandaag hoorde ik zelfs dat verzekeraars uit NL dit niet eens mogen vragen.... ga dus verder met t onderzoek, dus als jullie meer weten, aub vertel.
    To be continued
     
  10. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Als dit in Nederland wordt geadverteerd dan moet dat toch ook onder de Nederlandse wet vallen? Dat het gevestigd is in Madrid zou niets uit hoeven maken.
     
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Wat is volgens jullie een goede besteding van Amex rewards?

    Heb er nu xxxxx duizend in mijn account. Maar lastig om te bepalen wat hiermee te doen. Besteden aan bijv. IHG lijkt me zonde, bij SPG slaap ik niet. Dan maar naar FB omdat ik deze al automatisch spaar?

    Jammer dat een conversie naar Hyatt niet mogelijk is.. Ook zie ik nooit in NL dat er een bonus wordt aangeboden als je Amex rewards omzet naar een bepaald programma. Amex NL komt op mij redelijk passief over om het gebruik van de kaart (en dus het sparen) te bevorderen.
     
  12. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    is xxxx duizend meer richting en de 20, 200, of 1000 duizend? Afhankelijk daarvan is het de vraag of het de moeite is om te transferren naar een airline.
    Voor zo'n 70k Singapore miles kun je al 5th freedom route FRA-JFK in F vliegen.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Biedt de NL Gold/Plat AMEX nog upgrades bij hotel of airline programma's? In het VK krijg je bijvoorbeeld Cathay Gold status (Sapphire) bij de Platinum kaart.
     
  14. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Zie dit artikel voor meer info. Met Cathay zijn ze vorig jaar gestopt in NL.
     
  15. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Haha, dan moet je meer in tienduizenden denken dat in honderdduizenden Sieto :D

    Ben meer op zoek naar ervaringen van anderen waar ze de rewardspunten aan besteden. Wisselen naar hotelpunten lijkt me weinig interessant. Tot nu toe heb ik nog niks met het saldo gedaan.
     
  16. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb nu ongeveer een jaar de greengard en ongeveer 16000 punten. Niet veel maar toch meegenomen. Ik zit er aan te denken de kaart op te zeggen telefonisch of ze moeten me een redelijk voorstel doen om te blijven, bv flink aantal punten! Stel dat ik niks aangeboden krijg en dus mijn opzegging hard moet maken. Kan ik dan mijn punten nog transfereren naar een hotel of airline programma? welke van de volgende is het meest gunstig, etihad, accor of ihg of hilton?
    Acceptatie amex blijft slecht vindt ik zowel in ned als het buitenland maar ja het is de enige kaart met punten.

    Thanks
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Transfer naar hotel-programma's is meestal niet de moeite waard. Van de genoemde programma's zou ik dan Etihad Guest doen, maar zie ook het Etihad forum voor de aanstaande wijzigingen. Vooral voor awards in premium klasses komen de wijzigingen best hard aan!
     
  18. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Je zou AmEx kunnen bellen zoals ik vorige week gedaan heb. De reden van mij belletje naar AmEx was om te horen wanneer het resterende lidmaatschapgeld van m'n opgezegde FB Gold kan terug verwachten. Dat boekt men niet automatisch over naar je bankrekening, neen, je moet er zelf om vragen. Op de vraag of men nog iets anders voor mij kan doen ben ik - inmiddels voor de derde keer - begonnen over het vervallen van de dubbele punten, wat de reden was. In het kort: het jaarlijks lidmaatschap omhoog of dubbele punten weg. De Gold kaart is duurder en heeft geen dubbele punten. Gaanderweg ontvoude er een gesprek waarin ik aangaf wat ik jammer vind en dat waardeerde de dame aan de andere kant van de lijn. Ik heb aangegeven dat door het verval van de dubbele punten ik minder heb gekocht, er is niet betaald met een andere kaart. Ik heb ook werkelijk minder gekocht, dit komt door het verval van de dubbele punten, de US/EUR-koers en de 2,3 % koersopslag. Die dubbele punten maakte het nog iets goed maar nu dit weg is... Ik heb aangegeven dat ik er over nagedacht heb om de kaart op te zeggen om eerdere genoemde redenen en omdat je de kaart voor je dagelijkse benodigheden niet echt kan gebruiken. M'n fiets heeft geen bezine nodig, geen Jumbo in de buurt en de NS accepteert geen AmEx. Ze kan niet aan alles iets doen/veranderen zoals de dubbele punten en de koersopslag. Ik was niet uit op extra's maar heb deze toch gekregen: 10.000 punten erbij en drie maanden lang dubbele punten op iedere aankoop (ook in NL) met een maximum van 50.000 punten. Ik heb het volgende nummer gebeld: 020 - 504 8747. Succes.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  19. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Thanks voor je uitgebreide reactie! Ga ze volgende week even bellen.vwaarvan verslag volgt !
     
  20. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Hoeveel creditcards kun je eigenlijk tegelijkertijd bezitten? Op dit moment heb ik de FB AMEX Gold en de reguliere AMEX GOLD en heb bij allebei de sign-up bonus gekregen. Op de aanvraagpagina zie ik dat je ook de Gold Card Premium Cover kunt aanvragen. Is het mogelijk om deze gratis aan te vragen en ook hier nog de sign-up bonus van te krijgen? Of kun je maar één reguliere AMEX per keer aanvragen?
     

Deel Deze Pagina