American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Het is inderdaad jammer dat Amex zo ouderwets aanvoelt, zowel met de matige acceptatie van de kaarten, maar ook de webportal & de iPhone app voelen ouderwets aan.
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik ben zoals eerder gezegd best wel positief over AMEX en de FBAMEX kaart. Acceptatie is hier (A'dam e.o. en op reis) prima.
    De iPhone app mag inderdaad wel eens een update krijgen.
     
    high_class vindt dit leuk.
  3. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Helaas moet ik melden dat per 21 maart 2015 dubbele punten op AMEX green transacties in het buitenland vervallen.

    Ik heb naast de gold premium altijd een greencard om deze fijne extra te kunnen cashen.

    AMEX geeft aan dat er wel " een vervangende incentive" komt voor het vervallen van deze tijdelijke extra.

    Greencard gaat er dus per eind maart uit, mits het nieuwe voordeel het houden van de kaart compenseert.
     
  4. HiltonHotelFans

    HiltonHotelFans Blue Tier

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    28
    Hier baal ik dus van! 12 jaar lid en ook dit voordeel weg. Zijn er alternatieven voor mijn Amex Greencard? Bijvoorbeeld Creditcard met lage buitenlandcommissie?
    Lounge toegang is niet belangrijk voor mij ivm BA Gold
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2015
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Dat is wel een tegenvaller ja! Wat is je bron?
    De vervangende incentive is vast minder, dat is meestal zo...
     
  6. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Net mn nieuwe Greencard geactiveerd:(
     
  7. HiltonHotelFans

    HiltonHotelFans Blue Tier

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb ze gebeld, klantenservice is zelf niet echt op de hoogte. Als compensatie krijg ik 1 jaar mijn kaart gratis en 3 maanden lang alsnog dubbele punten.
    Na 12 jaar AMEX lid is dit wel het minste wat ze kunnen doen. Mijn advies is om massaal te bellen en te klagen, want anders komt de boodschap niet aan.
    020-5048440 PS ING Platimum kaart is een goedkoop alternatief met 1 jaar aankoop verzekering en maar 1,35 koersopslag, AMEX heeft 2,3%!
     
    SVDH vindt dit leuk.
  8. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Mijn bron was AMEX klantenservice. Zag dat het op de site Niet meer als extra vermeld werd bij informatie van de green card. Toen gebeld om verhaal te halen.

    Ik wacht ook de nieuwe incentive af anders zeg ik de green card af.
     
    SVDH vindt dit leuk.
  9. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik heb de green card ook alleen maar om de dubbele punten bij buitenlandse transacties genomen. Zonder deze extra mogelijkheid wordt het een FB Silver -/- kaart.
     
  10. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    referral nodig? :p
     
    high_class vindt dit leuk.
  11. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Zojuist ben ik door AmEx terug gebeld nadat ik eerder vanmiddag met hun had gebeld voor het opzeggen van m'n FB Gold (hun systeem liep vast). De FB Gold had ik in december aangevraagd om m'n miles met 20 maanden te verlengen. De miles zijn verlengd en de 1000 punten zijn bij FB bijgeschreven, dank U wel. Reden van opzegging: prijs en - voor mij - niet echt voordelen ten opzichte van de Green Card. Deze heb al ik geruime tijd omdat deze dubbele punten geeft bij aankopen in het buitenland en wanneer je deze aan je Paypal-rekening koppelt. De dame die mij zojuist sprak meldde dat er morgen een communicatie uitgaat waarin staat dat de dubbele miles bij aankopen met de Green Card in het buitenland komt te vervallen. Waarom? Dat zou met de hoogte van de jaarbijdrage te maken hebben.
    Zo'n melding doet bij mij de vraag rijzen wat voor mij nog de meerwaarde is van de Green Card, van een charge kaart van AmEx in het algemeen. De service vind ik goed, de openingstijden mogen wel wat ruimer - daarmee bedoel ik weekeinden - je kans ze alleen bellen (daar valt wat op te zeggen) maar wat mij echt grondig tegen staat is 2,3% opslag bij niet Euro-betalingen. Kredietkaarten die bij je betalingspakket zit hebben ook vaak een opslag - of het zIt in de wisselkoers dan wel de jaarbijdrage inbegrepen - maar geen 2,3%.
    Goed, ik schenk mezelf nog maar een colaatje in en zie de email morgen wel verschijnen.

    Update donderdag 5 maart 2015: email van AmEx
    "Wijziging Membership Rewards®
    Vanaf 21 maart a.s. spaart u voortaan op alle uitgaven met uw American Expresss Card en uw extra kaarten 1 Membership Rewards punt per bestede euro, in Nederland en daarbuiten. Tot en met 20 maart a.s. ontvangt u nog 1 extra Membership Rewards punt per euro besteed in het buitenland. Wanneer u uw reis boekt via American Express Travel Online ontvangt u – ook na 21 maart a.s. – standaard 1 extra punt per bestede euro op americanexpress punt nl/travel."
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2015
  12. Mr_Knowledge

    Mr_Knowledge Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Zojuist kreeg ik een telefoontje van amex dat ik mijn limiet aan het benaderen was en dit bleek te komen door een reservering. Door dit telefoontje weet ik nu wat de limiet van mijn kaart is maar ik kan dat nergens anders vinden.

    Iemand ervaring met welke limiet er, in de praktijk, van toepassing is op de verschillende amex kaarten (ik heb een green card) ? Heeft de tijd dat je lid bent invloed op de limiet?
     
  13. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Hoe hoog was in jouw geval de limiet dan?
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    het zal vast verbonden zijn aan de inkomsten-vereiste van je kaart. Lager inkomen nodig, is lagere limiet. Bij Platinum heb je volgens mij geen limiet, maar voor 'instap' niveau kaarten zal het rond de 2000 liggen?
     
  15. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Nog nooit last gehad van een limiet bij Amex Gold, ook niet bij aankoop van 16 losse Delta tickets op een dag..
     
  16. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    @ Mr_Knowledge, ben je net lid of al een aantal maanden? Ondanks dat het een charge kaart is zal men eerst willen zien of je kredietwaardig bent voordat men je toestaat in een maand tijd duizenden Euro's te besteden.
     
  17. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Die is er wel bij Amex, bij alle kaarten.
    Behalve wellicht bij de Centurion omdat je je daar al als trouwe klant hebt 'bewezen'.

    Het is een dynamisch limiet die groeit op basis van je inkomen, membership, bestedingspatroon en betaalhistorie.
     
  18. FrequentLiar

    FrequentLiar Newbie

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb zojuist op mijn verse FB Gold kaart voor ongeveer 5000 euro aan tickets/hotel/huurauto uitgegeven en tot nu toe niets vernomen, alles in orde. Misschien dat ze binnenkort aan de lijn hangen dat ze het wat gortig vinden, maar het lijk iig geen issue.
     
  19. Mr_Knowledge

    Mr_Knowledge Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Het blijkt inderdaad om een dynamische limiet te gaan gebasseerd op, o.a., de parameters die bkraan noemt. Uiteraard heb ik begrip voor die parameters. Echter, wat erg onhandig is is het feit dat die informatie kennelijk voor iemand bij de AMEX servicedesk beschikbaar is terwijl deze informatie bijvoorbeeld niet terug te vinden is bij je kaart informatie op de website (als je bent ingelogd).
     
  20. Marcob

    Marcob Blue Tier

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Zojuist naar aanleiding van de officiële e-mail van American Express over het stoppen van de dubbele miles in het buitenland gebeld op de green card, naar Amex om de kaart op te zeggen.
    Ik had de green card naast mijn gold card voor de dubbele punten in het buitenland.
    De dame aan de telefoon deed echter het volgende bijzondere aanbod: Kaart aanhouden was 10000 reward points, en 6 maanden dubbele punten op ALLE bestedingen bij het houden van de greencard. Aangezien mijn fee tot oktober loopt dit aanbod natuurlijk geaccepteerd. Kan ik in september altijd ruggespraak houden over wat te doen met mijn kaart. Gold card gaat echter de komende tijd weinig gebruikt worden op deze manier!
     

Deel Deze Pagina