American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    op internet inloggen dan werkt ie opeens weer wel (voor 1 dag) dan weer niet dan weer wel. nu werkt ie weer... is geen touw aan vast te knopen..

weet iemand of er verhalen zijn dat de referral punten zijn afgepakt omdat degene die je hebt aangemaakt te snel de kaart heeft opgezegd?

2. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Misschien allemaal even bellen en een klacht indienen, bij mij zijn 1x de reff punten afgepakt na een week of 4

3. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    231
    Trofeepunten:
    43
    Mijn link werkt de sinds 1.5w ook niet meer, zou het wellicht kunnen komen door de hoeveelheid clicks op 1 link? Dat ze teveel refs in 1x proberen te voorkomen?

4. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb vanmiddag gebeld die man begreep er niks van en ging er een melding van maken ik zou binnen 2 dagen teruggebeld worden dus ben benieuwd

5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.287
    Trofeepunten:
    223
    Amex kennende hoor je er niets meer van.
    Sorry...

6. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    100
    Trofeepunten:
    43
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  7. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Ja daar ga ik ook vanuit..

8. hollandje

hollandje Blue Tier

Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    43
    Sinds mijn jumbo nieuwe terminals heeft kon ik niet meer contactloos met de kaart betalen. Hopelijk is werkt het via Google Pay wel. Heeft lang geduurd maar eindelijk :)

finsdeflyer vindt dit leuk.
  9. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.124
    Trofeepunten:
    333
    Hurr werd gewoon afgeboekt en de borg wordt eraf gehaald en daarna weer terug gestort. Zie ja allemaal mooi Realtime in de Revolut app. Houdt wel in dat het saldo erop moet staan.
    Heb nu inmiddels 4 keer autohuur bij Sixt zo gedaan in diverse landen.

westi vindt dit leuk.
  10. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    43
    Bij de AMEX-lounge in LAX Terminal B was de wachttijd afgelopen weekend 60 minuten om binnen te komen :(
    Het was al bijna tijd om te boarden.

11. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Amex referral actie is weer voorbij en dat is te merken op het forum:)

VinceG vindt dit leuk.
  12. Fantassy

Fantassy Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Geen vaste bezoeker van IF, maar helaas geen mail gekregen over de devaluatie van FB Miles. Als ik dus niet even uit nieuwsgierigheid hier rond heb geneusd dan heb ik dat helemaal niet meegekregen. Instellingen staan ook goed qua contact.

Dat terzijde, helaas zit ik (zoals waarschijnlijk vele andere) te evalueren om weg te gaan bij Amex of te wisselen naar een FB Amex omdat ik vermoed dat er meer devaluatie aan zit te komen het komende jaar voor Amex Plat/Gold. Helaas zitten mijn meeste miles dan ook bij FB via Flights/Hotels etc., wellicht overstappen naar een andere flying program/alliance na de volgende reward flight.

Alternatieve opties uit mijn onderzoek binnen NL zijn Revolut of Klarna, waarbij Revolut een 1:1 optie geeft bij Ultra (2:1, 4:1, 10:1 bij lagere pakketten) en Klarna een 100:82.64 (~5:4) bij Max en 100:41.32 (~5:2) bij alle andere pakketten.

Voor pure miles bij FB is een FB Amex nog steeds het meest gunstig (en hopelijk blijft het zo). Echter mis je wel zowat alle flying voordelen dus het is aan welk kant je jezelf aan het mes wil snijden.

13. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.492
    Trofeepunten:
    558
    LAS is ook problematisch. De nieuwe Sidecar lounge was helemaal grappig: daar mag je pas 90 minuten voor vertrek van je vlucht in de digitale wachtrij. Ik moest 45min wachten, dus kon de lounge pas binnen op het moment dat boarden al begon. Je mag in de tussentijd ook niet wachten in Centurion, want je mag in één wachtrij tegelijk staan. Ik had dus iets van 20 minuten in die lounge, en er is alleen table service dus eten lukte niet meer.

Ruut vindt dit leuk.
  14. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Iemand met een AMEX gold onlangs, zeg afgelopen maand, nog gebeld voor een retentie-aanbod? Mag binnenkort weer en vraag mij af wat ik ongeveer kan verwachten.

15. rmarin

rmarin Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Zojuist 5 minuten geleden gedaan – Gold-kaart. 12.500 punten, 3 maanden dubbele punten. Geen kans op meer. Ik heb de aanbieding aangenomen om de punten zo snel mogelijk te ontvangen en ze over te zetten vóór de devaluatie van volgende maand. Ik heb de afgelopen 12 maanden waarschijnlijk zo’n 30.000 euro uitgegeven.

ikverzinnogweliets vindt dit leuk.
  16. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor je reactie.

Precies hetzelfde als ik wat vorig jaar kreeg na twee keer bellen. Dit lijkt voor Gold inderdaad wel de max en geen ruimte om te onderhandelen.

En hoe heb je het gedaan? Gebeld en een verhaal opgehangen van dat je overweegt om op te zeggen of gewoon straight to the point, zonder poespas en gezegd "ik bel voor een retentie-aanbod"? Ik neig zelf wel naar dat laatste namelijk.

17. Javadest

Javadest Blue Tier

Leuk Bevonden:
    399
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb net ook gebeld, platinum kaart sinds 2018 en ook ongeveer 30K spend afgelopen jaar en ik kreeg te horen dat er op dit moment geen retentie-aanbod beschikbaar was.

rmarin vindt dit leuk.
  18. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb afgelopen maand gebeld (laatste retentie aanbod gekregen in juni 2025) en kreeg direct 50k en 3 maanden dubbele punten. Platinum kaart met ongeveer 30k-35k spend

19. rmarin

rmarin Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb uitgelegd dat de voordelen van de kaart steeds verder worden uitgehold (het wegvallen van het Amazon Prime-tegoed, de beperking van Lounge on the go, de enorme waardevermindering van MR-punten de komende maanden) en ik heb gevraagd of er een retentieaanbod beschikbaar was om mij te behouden, aangezien er nu andere alternatieven zijn (Revolut Ultra, binnenkort komt Yonder erbij, enz.). Na een paar minuten wachten kreeg ik dit aanbod.

20. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Naar aanleiding van jouw bericht heb ik vanmiddag ook even gebeld. Ik begon eerst over mijn referral link, die inmiddels al zeker drie weken niet werkt. Daarna heb ik direct gevraagd of er een retentieaanbod voor mij klaarstond (Plat).

Ze kwam eerst met 12,5k punten, dat vond ik gewoon beledigd laag, zeker omdat ik nog nooit eerder om een retentieaanbod heb gevraagd voor mijn reguliere Amex en de kaart inmiddels al 22 maanden heb. Ik ben niet eens op het bod in gegaan, ik heb direct gevraagd of ik kon downgraden naar Green en ze ging gelijk kijken of er een hoger aanbod gedaan kon worden, dit werd 50k. Had het idee dat het met door pushen zelfs nog wel hoger had kunnen zijn maar ik vond dit wel een mooi aantal.

Had een topper aan de lijn. Precies hoe je klantenservice verwacht van amex, vond haar heel proactief, ze kwam bijv. uit haarzelf met een datum dat de punten er uiterlijk op moeten staan. En ze vertelde dat ik zelfs een brief per post thuis zou krijgen over het retentie aanbod?

Ik geef btw rond de 2k per maand uit, soms een uitschieter

FlyingFonz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina