American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Roderik

Roderik Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Even een vraag. Ik heb een AMEX platinum kaart. Ik heb echter ook de regulier kaart nodig, platinum, voor de voordelen die daarbij passen. Ik zou graag per direct de GOLD status willen van bijvoorbeeld Hilton.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, wellicht met een bonus aan punten? Graag jullie advies. Dank!!

2. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.875
    Trofeepunten:
    598
    Ja, jij kunt de punten dan gewoon behouden.

3. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Je bedoelt dus dat je nu een AMEX FB kaart hebt? En daarnaast een normale platinum kaart wilt hebben?
    Kun je doen door een linkje te gebruiken. Hoogstwaarschijnlijk krijg je de welkomstbonus echter ook kans dat deze daarna weer ingetrokken wordt aangezien je al klant bent bij amex.

scrooby vindt dit leuk.
  4. Roderik

Roderik Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Klopt inderdaad. Duidelijk! Dus via een introduceer een vriend mezelf introduceren. Is dat wat je aangeeft?

Ik heb inderdaad een Flying Blue American Express platinum en wil daarnaast een normale platinum kaart voor een status upgrade bij Hilton.

5. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Nee dat gaat niet werken, de links zijn alleen per productlijn. Je zal dus een referral van iemand anders moeten gebruiken.

6. Roderik

Roderik Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Oke top. En bellen met Amex zal geen aanbieding opleveren, voor een nieuwe kaart uit de reguliere lijn, omdat ik al lid ben bij hen?

Iemand die toevallig hetzelfde wil doen?

7. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.033
    Trofeepunten:
    708
    Is het mogelijk als Platinum kaarthouder ook een Gold card te nemen?

8. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Jahoor moet kunnen. Maar wat is de reden waarom je dit zou doen? In Amerika zit er verschil in de punten per dollar spend die je krijgt per kaart en categorie echter hier maakt dit verder niets uit

9. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    2.033
    Trofeepunten:
    708
    Iemand de referralbonus gunnen ;) . Snap dat ik zelf geen signup bonus zou krijgen omdat ik al kaarthouder ben.

10. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    203
    Trofeepunten:
    43
    Omdat jij al een kaarthouder bent, krijgt de persoon waarvan jij de ref gebruikt ook geen bonus.

11. TheFlyingDutchboy

Leuk Bevonden:
    2.033
    Trofeepunten:
    708
    Aah lees het nu in de voorwaarden. Dacht eigenlijk dat de gerefereerde slechts een succesvolle aanvraag diende te doen.

12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    905
    Trofeepunten:
    143
    Houd er wel rekening dat je niet 'per direct' Hilton Gold Status krijgt. Je moet je daarvoor aanmelden en dat kan even duren.

13. Samstien

Samstien Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik dacht ik deel mijn ervaring met een redelijk recente retentie offer hier ook even. december 2025 gebeld, 50.000 punten bij behoud van AMEX Platinum en 3 maanden dubbele punten. Jaaruitgave van ongeveer 35k. Ben van plan om in juni, na onze vakantie weer te downgraden naar Gold, dus ben erg benieuwd of de nieuwe voorwaarden hier ook voor gaan tellen.

14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    905
    Trofeepunten:
    143
    Dat is een goede deal!

15. Samstien

Samstien Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Vond ik ook! Zag vaak genoeg 20k voorbij komen met zulke spend, dus heb meteen akkoord gegeven. Dit was overigens wel de eerste keer dat ik voor een retentie offer heb gebeld, dus misschien mazzel gehad voor de 1e keer.

16. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    203
    Trofeepunten:
    43
    Ben je niet verplicht om ook daadwerkelijk de Platinum Card aan te houden voor minimaal 12 maanden na een retentieaanbod? Of heb ik dat verkeerd.

17. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Nope zit geen minimum aan. Kunt hem de maand erna downgraden als je dat zou willen

Samstien vindt dit leuk.
  18. Unusualtravelblog

Unusualtravelblog Blue Tier

Leuk Bevonden:
    306
    Trofeepunten:
    63
    Interessant om de gelijkenissen en verschillen te zien tussen AMEX NL en BE.

- Ook in België is er sinds 3 februari de hoogste promotie ooit: 250.000 punten (voorheen max. 150.000 punten)
    - Het verdienen van de sign-up bonus is gelijk (50% op 7e maand, resterende op 13e maand)
    - Uniformisering van de lounge box on the go (zelfde QR code portaal, geldig voor BE & NL locaties nu)
    - Uniformisering van dining benefit

Wat is er nog verschillend:
    - Brakke conversieratio's bij Amex BE en weinig partners - Amex NL is hier duidelijk een winnaar met 4:5 conversieratio's en partners zoals SQ.
    - 4 MR per euro spend mogelijk met Booster van 10€ per maand (iemand kaartte hier recent nog de Finse Amex aan dat gelijkaardige MR earnings krijgt).
    - Nog onduidelijkheid of er nu officieel een referral limiet is zoals bij Amex NL
    - Amex BE website is echt waardeloos, buggy transfer platform
    - Amex Gold in BE kan zowel Platinum als Gold referren, met Amex NL kan dat enkel als je Platinum bent

Dus, punten scoren met een Belgische Amex en jaarlijks global transfer toepassen naar NL kaart (of zelfs US/UK) is dus the way to go :cool:

Samm vindt dit leuk.
  19. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.875
    Trofeepunten:
    598
    Leuk om te zien.

In Nederland kun je als Gold ook een Platinum referren.

Unusualtravelblog vindt dit leuk.
  20. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.245
    Trofeepunten:
    223
    Ik zie op m'n afschrift 120.000 "bonuspunten" bijgeboekt staan.
    Is dat door gebruik van m'n referral?

Laatst bewerkt: 2 mrt 2026

Deel Deze Pagina