American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Dennisfr1993

Dennisfr1993 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Ik zie ze nu zelf ook niet meer in de APP helaas. Hopelijk is dat een foutje en zijn ze snel weer terug

2. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Of misschien dat ze het maar beperkt willen verkopen? De voucher van 100 euro met de meeste cashback was als eerste verdwenen. En daarna zag ik die van 50 euro ook niet meer en nu dus allemaal weg.

3. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Ik zie inderdaad ook alleen nog maar deals.
    Beetje off-topic, maar mocht iemand nog geen Shopbuddies account hebben en daar wel interesse in hebben om meer spend te halen met Amex, dan heb ik wat giftcards waarmee je je account kunt beginnen (AH/Bol/Action 10 euro). Ik krijg daar geen referral bonus voor o.i.d.

4. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    8
    Heeft iemand al daadwerkelijk de vouchers gebruikt in een AH winkel?

5. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Ja, ik had de 50 euro voucher gekocht. De barcode ervan kon ik zo vanaf mijn telefoon scannen en daarmee mijn boodschappen betalen bij de zelfscan kassa.

6. EVO

EVO Newbie

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Hier ook, ik had de 25 euro voucher gekocht en het werkt supersimpel. Even aanklikken als je bij de zelfscan kassa wilt betalen dat je wilt betalen met een cadeaubon en vervolgens scan je de barcode van de voucher.
    Beetje jammer dat nu alle Albert Heijn vouchers niet meer beschikbaar zijn. Wilde juist groots gaan inslaan.... hopelijk komen ze snel weer terug.

7. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Vanaf januari 2027 beperkt de Canadese Amex Platinum jaarlijks lounge bezoeken naar slechts 6x aan Plaza Premium Lounges en 6x aan Priority Pass lounges. Elke gast telt daarbij ook als één bezoek.

Houders van een Platinum Extra-kaart krijgen jaarlijks slechts 2x toegang per lounge.

Onbeperkte lounge-toegang is mogelijk zodra er per kalenderjaar minstens CAD 20.000 wordt besteed.

Dit is een vrij ingrijpende beperking. De Duitse en Spaanse Platinum-kaarten zijn sinds dit jaar beperkt tot 25 bezoeken per jaar.

8. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    als ze voor januari zulke gekke dingen gaan uitspoken in Nederland zou dat al gecommuniceerd moeten zijn naar de klanten lijkt me?

9. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Ik weet niet precies hoe het zit met consumentenrechten in Canada, maar in dit geval is de wijziging enkele dagen geleden aan klanten gecommuniceerd, terwijl deze pas in januari 2027 ingaat. Terwijl het wel duidelijk om een negatieve aanpassing van de voordelen gaat, vind ik de timing van de aankondiging op zich redelijk. Elke klant krijgt ruim de tijd om te overwegen of het nog wel de moeite waard is om zoveel te betalen voor een “frequent flyer”-kaart, met 1x lounge toegang peer maand over een jaaro_O

Ik vind de verslechtering wel erg drastisch. De Duitse en Spaanse Platinum-kaarten zijn nu dus ook beperkt, maar wel 25 bezoeken per jaar, echter ook zonder uitzonderingen op basis van annual spend.

Ik hoop vooral dat er in Nederland geen beperkingen worden ingevoerd, maar helaas stemt de situatie in het buitenland niet bepaald hoopvol...

10. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Zo worden de lounges wereldwijd vrijwel alleen maar toegankelijk voor Amerikanen…
    Daar is de vernieuwde Plat kaart juist breder verbeterd las ik.

11. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    hadden ze daar ook niet flink de prijs omhoog gekacheld?

12. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Klopt, maar er zit daadwerkelijk bruikbaar credit bij (hotel, airline, Uber, streaming, dining - zonder karig vast menu) dat je als enigszins frequent reiziger de jaarlijkse bijdrage er zo uit hebt.

hellolaurent vindt dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.826
    Trofeepunten:
    598
    Lijkt het op dat Amex iets heeft verbeterd. Punten van Amex naar BA instant bijgeschreven. Meer ervaringen van transfers naar andere partners?

lloydje33 en hellolaurent vinden dit leuk.
  14. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Naar Flying Blue heb ik het meestal de dag erop ontvangen. Naar Radisson duurt het meestal 4-7 dagen.

15. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.826
    Trofeepunten:
    598
    Ja, dit zijn inderdaad de gangbare termijnen. Was benieuwd of andere programma's ook sneller gaan nu. Zie dat BA als enige ook aangepast is qua doorlooptijd.

16. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    De geschatte overdrachtstijd wordt nu als “1 dag” weergegeven, was dit eerder anders? Iberia geeft als enige “binnen één werkdag” aan, maar dat is natuurlijk minder aantrekkelijk vanwege de 3:2 ratio ipv 5:4

17. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    117
    Trofeepunten:
    43
    Voor de mensen die geen reactie op hun klacht krijgen van AMEX kan het interessant zijn om de zaak bij Kifid aan te melden.
    Mijn klacht van juni is nu in november opgelost. Men meldt de zaak online aan bij Kifid. Kifid neemt vervolgens 6 weken de tijd om het dossier door te sturen naar AMEX. AMEX krijgt 8 weken om te reageren. Deze termijn gebruikt AMEX maar al te graag. Pas na 7,5 week een reactie dat door een menselijke fout niet oorspronkelijk gereageerd werd, excuses en schappelijk aanbod als compensatie. Kifid heeft zich vervolgens niet meer met de zaak hoeven te bemoeien.

18. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Mijn collega had op 4 november de aanvraag ingediend (actie was t/m de 5e). De 12e heeft zij de kaart ontvangen en ook uitnodiging van priority pass om zich daar aan te melden. Tot op heden heb ik nog geen punten gekregen van AMEX. Contact opgenomen met de chat en dan krijg ik als antwoordt dat het tot 12 weken duurt na goedgekeurde aanvraag. In de voorwaarden zie ik nu staan 10 weken. Het gaat een beetje alle kanten op bij amex van een paar dagen naar 10-12 weken :(

19. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Hetzelfde probleem hier. Van één referral nog geen punten terwijl deze normaliter direct zijn bijgeschreven zodra diegene de mail krijgt dat de kaart onderweg is.
    Via de chat weinig actie en inderdaad de melding dat het tot 10 weken kan duren. Ga straks eens bellen.
    Aanvraag is ook een beetje raar verlopen aangezien degene een brief van amex kreeg dat er 2 aanvragen gedaan waren en ze dus eentje gecanceld hebben:confused: Dit terwijl hij maar één aanvraag gedaan heeft via de referral link van mijn vriendin. Ben bang dat ik kan fluiten naar de 100k punten.

20. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    165
    Trofeepunten:
    43
    Laten we hopen dat we beide nog onze punten krijgen. Het aantal is te veel om mis te lopen.

Deel Deze Pagina