American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    In mijn geval dus niet. Mijn ervaring met eerdere reizen naar Zuidoost-Azië is heel ver van tevoren boeken. De data van verschillende prijsvergelijkingsites lijken dit te bevestigen. Let wel: er kunnen altijd speciale aanbiedingen zijn, maar daar moet je dan op speculeren.

De hotelmarkt in Thailand is zich inderdaad uit de markt aan het prijzen. Daar verwacht ik nog wel meer correcties. Maleisië heeft Thailand vorig jaar en dit jaar YTD ingehaald als meest bezochte land in Zuidoost Azië.

Mogelijk komt er een actie aan van drie maanden (september - november) om toeristen die Thailand bezoeken gratis binnenlandse vluchten aan te bieden om bestemmingen anders dan Bangkok aan te doen. Ligt nu in het Thaise parlement ter besluitvorming. Dit om de slechte bezoekersaantallen een boost te geven.

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben nu in Zuidoost-Scilië en kan bevestigen dat AMEX inderdaad erg goed geaccepteerd wordt. Zowel in Catania als in kleine dorpjes: overal waar ik kon pinnen, werd AMEX geaccepteerd. Al hebben ze liever niet dat je pint en gewoon cash betaalt, natuurlijk o_O

3. scocz

scocz Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand of er uberhaupt bonus acties zijn voor de transfer van MRs van Amex naar Flying Blue, of dat dit alleen voor onze Amerikaanse vrienden is?

4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.315
    Trofeepunten:
    248
    De uitbater van de bnb zei 2 jaar geleden dat de maffia er nog steeds is en die moet natuurlijk ook betaald worden en dat gaat lastig per bank.

Ruut en Dan1 vinden dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Hehehe. Mijn vrouw wilde iets met een pinpas betalen in een winkeltje, die man was 'not amused' to say the least. Zou zomaar pizzo kunnen zijn geweest wat 'ie niet kon afdragen...

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Nee, helaas... Was het maar zo :(

7. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    28
    Heeft bij iemand ooit die Vreemde Valuta Calculator onder Service ooit gewerkt? D.w.z. in de afgelopen jaren? Ik probeer het zo nu en dan, maar ik kom gewoon weer op het dashboard terecht.

I.v.m. de hogere kosten wilde ik eens kijken hoeveel Amex rekent t.o.v. een gunstigere kaart die alleen de Mastercard-wisselkoers rekent, en of dat een beetje de moeite waard was vanwege de reisverzekering. Handmatig berekenen d.m.v. de ECB-FX-pagina kan, maar (1) ik ben lui en (2) daar staan niet alle valuta (o.a. NTD).

8. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    117
    Trofeepunten:
    43
    Op vakantie betaal ik op hetzelfde moment aankopen met de ICS Mastercard en AMEX. Uiteindelijk is de wisselkoers vergelijkbaar en in beide gevallen beetje ongunstig. Revolut is iets goedkoper maar daar zijn weer andere nadelen aan verbonden.

finsdeflyer vindt dit leuk.
  9. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Ik sta op het punt om mijn Platinum te downgraden naar Gold. Nu wordt mijn Privium account pas over 1 maand opgezegd, wordt deze maand in rekening gebracht?

Of is het zo dat de Platinum gelijk zorgt voor 1 jaar lidmaatschap en dat ik Privium dus kan behouden tot dan?

10. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Je hebt met Amex toch ook een maand opzegtermijn?

11. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    28
    Ik weet niet precies hoe je traject is verlopen, maar ik heb afgelopen mei een downgrade naar Gold gedaan en er is nog steeds geen verdiscontering geweest. Mijn verlengingsdatum is ergens in november, maar eigenlijk had ik wel verwacht dat er ergens de afgelopen maanden een verrekening zou komen.

12. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, maar downgraden is slechts aantal dagen.

Heb nog niet gedowngrade, alleen de Privium opgezegd, kom er vanzelf wel achter dan denk ik...

13. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    28
    Ah oke. Was het nog je eerste jaar Privium? Dan loopt het gewoon door tot het einde, met volgens mij het 'risico' dat je nog een rekening voor de maanden na je downgrade krijgt.

Ik heb op goed geluk gedowngrade zonder Privium op te zeggen (want: wilde het toch nog gebruiken, ook al zou ik het zelf moeten betalen), en nog geen factuur gezien. Dus wie weet hoor je er niets meer van :)

14. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Haha toevallig!

Vandaag mijn amex platinum gedowngrade naar gold, dit is tevens direct al verwerkt in de app zo te zien.
    Daarna bedacht ik mij dat ik dan wel mijn privium moet opzeggen en hier zit inderdaad een maand opzegtermijn op. Daarnaast had ik privium pas vanaf januari en zag ik dat dit minimaal een jaar loopt. Ook hier moet ik dus even afwachten of ik nu een factuur ga krijgen vanuit privium:rolleyes:

15. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Nou lekker weer, gisteren het jaarlijkse belletje voor de Business Gold gedaan, en het aanbod waar ze mee kwamen was.... 12k MR:rolleyes: Dus maar aangegeven dat ik dan net zo lief naar Green ging en dat zou geregeld worden. Uurtje later in de app zag ik al een groen kaartje staan maar ook geen bijeengesprokkelde MR meer :eek:

Direct in de chat gesprongen, als het goed is zou alles goed moeten komen en de boel later weer moeten verschijnen, we gaan het zien...

16. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Vorige keer ook gehad en ook nu tijdens de downgrade naar Gold mis ik tijdelijk al mijn MR. Zal morgen of overmorgen wel weer in orde zijn

17. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    28
    Ja, de hele weergave lijkt ook op de website tijdelijk te verdwijnen. Inderdaad maar een paar dagen doorgaans.

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb die 12K dus ook als retentieaanbod gehad…

19. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.559
    Trofeepunten:
    253
    Vandaag gebeld voor een retention aanbod voor mijn plat kaart. Er stond geen aanbod klaar. Even teruggezocht op mijn afschriften, vorig jaar heb ik in september 25k MR gekregen als retention aanbod, blijkbaar net een paar weken te vroeg gebeld.

20. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Iemand een idee hoe snel je hilton status word aangepast na een downgrade van amex platinum naar Gold?
    Heb momenteel nog gold status bij Hilton door de platinum kaart. Blijft dit zo tot het einde van het jaar?

Deel Deze Pagina