American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Chongqing (CKG) is nogal een lastige reward bestemming, zeker omdat je alleen punten kan overmaken naar KLM, BA (Qatar) en SQ met een Nederlandse AMEX

Uit je originele bericht lees ik "we" en "mijn ouders" dus ga ik er vanuit dat je met 4 mensen op reis wilt?

--

Wat je altijd kan overwegen om te doen is rechtstreeks op Seoul vliegen met KLM, Singapore Airlines, of Qatar Airways. En dan vanuit daar een multi-city ticket te boeken naar CKG en AMS als enkeltje terug.

Of de vluchten CKG -> ICN in business class te doen

1. Net waar je naar opzoekt bent en afhankelijk hoeveel punten je hebt. Voor 4 enkeltjes business ga je al snel 400 tot 500k+ AMEX punten nodig hebben.

2. Bij veel airlines kan je niet een economy punten ticket upgraden met punten, dus dit raad ik af.

3. Singapore Airlines, KLM, En Qatar. Die eerste (SQ) heeft beschikbaarheid voor vier mensen in business class naar Seoul op jouw datums. Het is wel 125k miles (lees 150,000 AMEX punten) per persoon. Als je economy vliegen kan je het beste kijken bij KLM of British Airways.

Toevoeging: Ook Air France heeft 4 tickets business class naar Seoul voor 110k p.p. op 27 april.

4. Gewoon naar de sites van de airlines en desnoods dag voor dag nalopen. Alhoewel KLM en QR beide maand overzichten hebben voor awards en Singapore een week overzicht, dus je bent er zo door.

Aantal counter vragen
    -Met hoeveel mensen ga je
    -Hoeveel punten heb je?

Als je echt door de bomen het bos niet ziet kan je altijd de hulp vragen van de puntenconsultant! Die helpen je met beste opties zoeken

Laatst bewerkt: 14 jul 2025
    Ruut vindt dit leuk.
  2. thomassmit

thomassmit Silver Tier

Leuk Bevonden:
    516
    Trofeepunten:
    348
    Als je naar inspiratie en een handleiding op zoek bent, is dit misschien een leuk artikel om eens door te nemen: https://travelhacking.nl/reizen/gezinsvakantie-met-2-miljoen-miles-introductie-en-reisschema-deel-1/

Indien je een NL Amex hebt vallen ANA, Aeroplan en Virgin Atlantic helaas al af. Dan kan je het beste naar Flying Blue en Avios kijken.

3. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Denk dat het lastig is om goede awards deals direct naar Chongging te vinden. Ik zie wel een directe KLM vlucht naar Seoel op 27 april business voor 85k punten per ticket, dat lijkt me een goed begin. Terug vanuit Seoel op 14 mei economy is vanaf 41k met Korean en een overstap in Europa. Moet je wel nog een retour Seoel-Chongging boeken.

4. Rocky

Rocky Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Na enige tijd toch de Platinum opgezegd. Zonder het dining voordeel maakte het voor mij geen sense meer. Sinds ik Amex klant ben, zijn de voordelen alleen maar afgenomen en het product is duurder geworden.
    Het is voor mij goedkoper om zelf Privium op de zaak te nemen en de FB kaart te houden voor de voordelen die daaraan hangen.
    Ben benieuwd of ze breder getrokken opzeggingen hebben door de downgrades.

ppt, VinceG, FlyingBlob en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    117
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb begin juni een klacht ingediend omtrent het dining voordeel. Men zou binnen 5 dagen reageren maar heb nog steeds niets vernomen.
    Op andere forums / websites lees ik dat het tegenwoordig beleid is om niet meer op klachten te reageren maar pas een reactie te sturen zodra het in behandeling is bij Kifid. Dat zou toch wel heel onfatsoenlijk zijn. Zijn er hier mensen die wel reacties n.a.v. klachten krijgen?

6. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Ik moest het ook via Kifid spelen voordat ik een reactie kreeg. Eigenlijk te belachelijk voor woorden.

ppt vindt dit leuk.
  7. Jumbs

Jumbs Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Helaas heel herkenbaar. Ik heb 1 mei een klacht ingediend over het nieuwe dinner-benefit.
    Daarna minimaal 7 keer gebeld en gevraagd wanneer ik een reactie krijg. Maar nog steeds niets.
    "u moet niet zo zeuren", mag ook de reactie zijn op de klacht. Maar je krijgt gewoon geen antwoord. Toch wel schokkend voor zo'n grote instelling.
    Het is zoiets kleins, dus ik twijfel over Kifid, aan de andere kant begint dit ook wel een principekwestie te worden...

VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  8. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    117
    Trofeepunten:
    43
    Mijn reden tot klagen was om kenbaar te maken dat het etentje alleen maar tot teleurstelling leidt. Het zou fijn zijn als dit geregistreerd zou worden en mochten meerdere kaarthouders mopperen Dining for 2 heroverwogen zal worden.

Bij Kifid weet ik niet goed waar ik me op moet beroepen. Er is geen sprake van onrecht / ernstige misleiding. Het is een onnozel voordeel dat opgeblazen wordt voorgesteld, maar in werkelijkheid niet veel voorstelt.

9. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Dat is iets wat de geschillencommissie dan gaat beoordelen, maar zover zal het niet komen omdat AMEX wel goede opvolging aan de klachten via Kifid geeft.. Zou dus een poging kunnen zijn om in ieder geval een reactie te krijgen, voor alle klachten die langer dan 6 weken gelden ingediend zijn.

10. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    Datapuntje van vorig jaar, toen 3 keer gebeld over een probleem wat niet opgelost werd. Daarna een klachtenmail gestuurd en daarover werd ik binnen een week gebeld en werd netjes opgelost. Dan is het opeens wel een stuk slechter geworden..

11. Jumbs

Jumbs Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Update: vandaag is er 100 euro compensatie op mijn kaart gezet, maar verder geen inhoudelijke reactie gekregen op mijn klacht. Ook geen mail of brief dat ik recht op deze compensatie heb.
    Ik had gisteren gebeld dat ik binnen een dag antwoord wilde en anders naar Kifid zou stappen.

Ruut vindt dit leuk.
  12. Domans

Domans Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hier ook zojuist een klacht ingediend over het Dining for 2. Lang leve ChatGPT ;).

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben sinds geruime tijd een trotse gebruiker van de American Express Platinum Card en heb altijd genoten van de voordelen die de kaart met zich meebracht. Een van de voordelen waar ik het meest tevreden over was, was het jaarlijkse tegoed van €300 voor dining benefits, wat ik kon gebruiken in geselecteerde restaurants. Dit was een fantastisch voordeel, omdat het ons in staat stelde om een aantal bijzondere ervaringen te hebben en te genieten van goede maaltijden in restaurants die ik normaal gesproken wellicht niet zou hebben gekozen.

Tot mijn grote teleurstelling heb ik echter vastgesteld dat dit voordeel per januari van dit jaar is gewijzigd. In plaats van de vrije keuze om gebruik te maken van het tegoed in een breed scala van restaurants, biedt de nieuwe regeling alleen een vast menu bij een select aantal locaties. Deze wijziging heeft voor mijn vriendin en mij echter grote nadelen. We hebben allebei specifieke dieetwensen en allergieën, en zijn daardoor zeer kieskeurig in wat we eten. Het feit dat er nu alleen een vast menu beschikbaar is, maakt het voor ons praktisch onmogelijk om een aangename ervaring te hebben, aangezien wij vaak bepaalde ingrediënten moeten vermijden of niet houden van samengestelde gerechten.

We hebben inmiddels twee keer geprobeerd gebruik te maken van de nieuwe regeling, maar beide keren hebben we het eten niet kunnen waarderen en moesten we ons bord volledig laten staan. Dit is niet alleen zonde van het tegoed, maar ook van de ervaring die we graag hadden willen hebben. We vinden het jammer dat de nieuwe regeling niet rekening houdt met klanten zoals wij, die liever van de reguliere menukaart kiezen in plaats van van een vast menu.

Gezien de omstandigheden zou ik graag willen verzoeken om een heroverweging van het huidige aanbod voor dining benefits of een alternatieve regeling die beter aansluit bij de wensen van klanten met specifieke dieetwensen en voorkeuren. Wij zouden het zeer op prijs stellen als we de mogelijkheid zouden krijgen om in plaats van een vast menu, gebruik te maken van een tegoed dat we kunnen besteden op een reguliere menukaart, zoals het oorspronkelijke voordeel.

Ik hoop dat u mijn klacht serieus in overweging neemt en ik zie graag uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
    *NAAM*
    *ADRES*
    American Express Platinum Card-houder

VinceG, jvad en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Stel mijn zusje schaft een amex platinum aan inclusief een extra gratis green card voor een vriendin. Als het goed is telt dan ook de spend van de extra kaart mee voor het behalen van de 100k bonus waarvoor €4.000 uitgegeven dient te worden.

Klopt dit inderdaad?

14. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Ja, klopt!

Gin_klm vindt dit leuk.
  15. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Gebeld voor retentie, niet heel verrassend.

50.000 miles, 3 maanden dubbel en een cash compensatie voor de Dining meuk.

jvad, lloydje33 en FlyingNelus vinden dit leuk.
  16. ikverzinnogweliets

ikverzinnogweliets Newbie

Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat een gebruik van een lounge in de Priority Pass app is verwerkt? Heb het afgelopen vrijdag gebruikt, maar is nog steeds niet geregistreerd.

17. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Heb het teruggekeken en het wordt bij mij meestal 4 dagen later geregistreerd. Dus in jouw geval zou dat morgen zijn.

ikverzinnogweliets vindt dit leuk.
  18. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Ik ook maar kreeg een mooie brief binnen 5 dagen dat ze het meenemen en doorgeven aan het team dat gaat over de uitbreidingen/upgrades van de kaart.

Verder niets eigenlijk

19. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    206
    Trofeepunten:
    33
    Eergister gebeld en dit ook als antwoord gekregen.

20. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    177
    Trofeepunten:
    43
    Same here, al bijna 4 weken bezig. Toezegging na toezegging, maar geen enkel concreet antwoord.

Daarom het nu over een andere boeg gegooid, onder de GDPR wetgeving om alle informatie gevraagd die betrekking heeft op mijn persoon, eens zien of ze daar wel met een klachtnr (waar ik al weken om vraag) op de proppen komen. Anders wordt de discussie nog interessanter.

FlyRemco en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina