American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    28
    Je kunt 500k punten verzamelen door referrals. Als je dus dit jaar in totaal 450k punten hebt, dan heb je nog geen 500k aan referrals verzameld, tenzij je al punten omgeboekt had.

Je kunt dus ruim boven de 500k op jaarbasis uitkomen inclusief retention bonus, upgrade bonus en punten die je krijgt voor je spend.

Ik heb voor mijn vriendin nu een amex platinum aangevraagd om daar verder te gaan met referrals omdat ik ook al aan de max van 500k zit nu.

2. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.064
    Trofeepunten:
    333
    Ik ben iemand die gewoon geld uitgeeft met zijn kaart en zo dus punten krijgt. Heb geen tijd voor referrals en bedelen. :D

Nee, maar daar betaal ik dan maar voor. Wel andere voordelen.

3. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Die 550K is echt referral werk. Verder nog 200k op spend (incl. 3 maanden dubbel) en 75k op retention. Het schiet op zich best op. En door af en toe die acties dat je 10% kickback krijgt op KLM, is de kaart onder aan de streep nog gratis ook.

Gin_klm vindt dit leuk.
  4. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.597
    Trofeepunten:
    653
    Vandaag weer eens geinformeerd naar het retentieaanbod, wel kariger dan in het verleden nu 25k punten + 3 mnd dubbel punten op een spend van 15k in het afgelopen jaar.

Medewerker vertelde me dat je voor 50.000 retentieaanbod >25k spend moet hebben en Amex lijkt dit ook echt te enforsen. In het verleden heb ik wel regelmatig de 50k gehad met ook 15k spend.

Wellicht goed moment om te downgraden en dan na 6 maanden weer terug.

5. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Tegen mij werd verteld dat voor 50.000 MR tegenwoordig 60k spend nodig is! Moest genoegen nemen met 25k MR.

lloydje33 vindt dit leuk.
  6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.231
    Trofeepunten:
    223
    Toevallig vanmiddag gebeld om m'n kaart op te zeggen. Ik heb sinds kort ook de FB platinum zodat ik iemand anders status kan geven dus de reguliere is overbodig geworden.

Ook ik kreeg de 25k aanbieding met dubbele punten. Heb uiteindelijk gekozen voor een downgrade naar gold.

lloydje33 vindt dit leuk.
  7. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    176
    Trofeepunten:
    43

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 8 jul 2025
    VinceG, Optimel, Menno en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Cool! Hoop dat het geen consequenties heeft voor de samenwerking met Privium. Zou ook niet heel verstandig zijn wat mij betreft.

finsdeflyer en FlyingNelus vinden dit leuk.
  9. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    My thoughts exactly.
    Maar eerlijk gezegd verwacht ik wel een downgrade naar Privium Basic (+ Partner) bij Plat.

10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
  11. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ga ik niet vanuit. Er komt een nieuwe Schengen lounge volgend jaar voor Privium. Het grootste deel van de reizigers vliegt Schengen (of heeft een Schengen segment).

12. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    28
    Mijn vriendin heeft zojuist haar AMEX platinum binnen gekregen. Het activeren van de kaart lukt echter niet. Contact opgenomen via de chat en daar gaven ze aan dat de kaart 'invalidated' was en ze morgen even moet bellen.
    Iemand dit eerder meegemaakt?

Ze heeft al een business amex en een flying blue amex dus ze is al klant etc.

13. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Klopt, maar die zouden in theorie natuurlijk ook met PP + Privium Basic of Extra vooruit kunnen. Het zou me in elk geval niet verbazen als dit een volgende bezuiniging wordt.

In elk geval een prijsstijging ;)

14. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    73
    Trofeepunten:
    28
    Update: Kaart bleek in 2015 geblokkeerd te zijn vanwege fraudeo_O. Mijn vriendin is pas een jaar klant dus ze hebben waarschijnlijk een kaartnummer uit het verleden hergebruikt. Medewerker bood excuses aan en nieuwe is onderweg

Goldman en PieterPost vinden dit leuk.
  15. Rakesh

Rakesh Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik zit na te denken om een referral te gebruiken, enige twijfel is dat je geen kaart mag hebben gehad de afgelopen twaalf maanden. Ik vraag me af of dat geld voor alle kaarten… ik heb nu een flying blue kaart.

16. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    176
    Trofeepunten:
    43
    Van wat ik zowel op als buiten het forum gelezen heb ontvang de bonus gewoon de welkomst bonus voor de reguliere AMEX Gold of Platinum, zelfs als je een FB kaart al hebt.

Dit omdat AMEX intern het als 2 individuele producten beschouwd.

17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.231
    Trofeepunten:
    223
    Heb ik vaker gedaan en geen problemen gehad met ontvangen van de bonus na te hebben voldaan aan de gevraagde spent.

Wel vinkte ik aan nog geen "klant" te zijn.

18. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Mij ook gelukt om voor beide kaarten de bonus te krijgen. Inderdaad voor de zekerheid “geen klant” aanvinken

19. Wilmade

Wilmade Newbie

Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    8
    Vraag: Eerste keer boeken met Amex punten; tips voor business naar Chongqing (met stopover in Seoul)?

Hi allemaal,

Ik wil voor het eerst proberen een vlucht te boeken met mijn punten. Maar eerlijk gezegd weet ik niet goed waar ik moet beginnen, en ik hoop dat jullie me wat richting kunnen geven.

Het idee: we willen tussen 27 april en 14 mei 2025 van Amsterdam naar Chongqing (CKG) vliegen, bij voorkeur minimaal een van de twee vluchten in business class. Ook willen we op de heen- of terugweg een paar dagen in Seoul (ICN) stoppen voor een korte citytrip, omdat mijn ouders daar nog nooit geweest zijn.
    • Wat is volgens jullie de beste manier om mijn punten te gebruiken?

• Is het slimmer om een economy ticket te boeken en dan met punten te upgraden? Of kan ik beter meteen de hele vlucht in business proberen te boeken met punten?

• Welke programma’s of routes raden jullie aan? Ik heb al iets gelezen over ANA, Aeroplan, Flying Blue en Virgin Atlantic, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke is goedkoper qua punten?

• Hoe pakken jullie zoiets aan als jullie met punten gaan boeken? Waar zoek je? Hoe vergelijk je?
    Alle tips, ervaringen of stappenplannen zijn enorm welkom!

20. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.957
    Trofeepunten:
    428
    Gebruik hiervoor een website zoals points.me of pointsyeah.com, je kan dan filteren op airline programma's, op de website van Amex kun je zien naar welke programma's je allemaal kunt transferren: https://www.americanexpress.com/nl-...avel/airlines?currenttravelproducttype=Travel
    hier kun je ook zien hoeveel miles je 'verliest' bij het omzetten van je miles naar aan airline.
    Dan heb je al een goed overzicht en voor de duidelijkheid kan je dan op de websites van de airlines zoeken.

Bij KLM kan je heel makkelijk zoeken op maandoverzicht, zoek daar je vlucht op (boeken via miles optie) en vul dan bij datum niks in, dan zie je in een oogopslag de goedkoopste dagen.

Deel Deze Pagina