American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    176
    Trofeepunten:
    43
    Kwestie van tijd inderdaad, zie ook dat in de US AMEX de ratio met Emirates verlaagd heeft van 1:1 naar 5:4.

Dusver blijf het alleen bij EK, maar het zet de deur wel open voor de rest, zowel daar als hier, al helemaal met DE erbij...

Max ref is nog steeds helaas nog steeds 500,000 punten.

2. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    De grab-&-fly op Schiphol... Twee soorten medewerkers.

Vorige week pakte ik m'n spulletjes, liep ik naar de kassa en gaf aan de AMEX deal te willen gebruiken. Ik vroeg of hij m'n fysieke kaart wilde zien, of het prima vond als ik 'm in Apple Pay liet zien. De beste man werd bijna boos 'hoe ik dat nou kon vragen, want het móest met de fysieke kaart!!!'. Die was niet ver weg, maar meneer leek er verhit door te raken.

Deze week een jongere man waar ik hetzelfde aan vroeg. "Joh, Apple Pay helemaal prima, het gaat mij erom dat je de 15/20ct met de AMEX kaart betaalt".

De officiële regels zeggen inderdaad dat je de fysieke kaart moet pakken, maar er wordt dus niet consistent in gehandhaafd. En dan is de digitale soms net zo makkelijk ;).

En toch een leuk Nederlands gevoel – van bijna 15 euro aan producten voor 23 cent (wat natuurlijk een dikke sigaar uit eigen doos is met de maandbijdrage).

En dat tasje... Dat wordt door sommigen nog handig gevonden

IMG_0604.jpeg

Sokkenpop, VinceG, FlyRemco en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Ik vraag me dus echt af hoe bij vele hier de ref al 'vol' zit, met mijn sociale netwerk kom ik niet verder dan 2-3 aanmeldingen.

4. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Haha! Fantastisch, dat prioritylabel maakt het af.

lloydje33, Menno, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Lionell

Lionell Platinum Member

Leuk Bevonden:
    4.758
    Trofeepunten:
    1.573
    Na 6 maanden (!!) zijn m'n Amex MR referral points eindelijk gepost... Ze beweerden bij hoog en laag dat ik geen referral link had gebruikt voor de aanvraag van m'n plat kaart. Maar degenen van wie ik de link kreeg, heeft wel zijn punten gekregen.

Vanaf moment dat ik m'n minimum spend requirement had behaald, wekelijks contact opgenomen. Elke keer hetzelfde antwoord: "We zullen het nakijken, gelieve ons binnen 3-5 werkdagen weer te contacteren." "De zaak is intern doorgegeven en wordt onderzocht" "We zijn ermee bezig", maanden lang.

Uiteindelijk kreeg ik iemand die me zei dat ze een uitzondering zouden maken en toch m'n 150k punten zouden toekennen. Wat nou uitzondering? Hier zijn de logs van jullie mail tracker muts, hier zijn de firewalls logs dat de link is gebruikt, hier zijn alle time stamps. Krijg je toch een punthoofd van! :mad:

Ruut en finsdeflyer vinden dit leuk.
  6. threep99

threep99 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Weet iemand hoe Amex omgaat met de referral bonus voor de reguliere Platinum als je je ook hebt aangebeld voor een signup bonus voor Flying Blue? Moet ik dan aanvinken dat ik nog geen Amex klant ben? Ik had Amex gebeld, en die zeiden dat je dan in principe niet eligible bent.. maar lees er her en der tegenstrijdige dingen over

7. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb het zelf recentelijk bij een kennis uitgeprobeerd, en toen aangevinkt dat ze nog geen klant was. Ze had echter wel al een reguliere Gold. Ze heeft alsnog de FB Gold XP + bonus MR gekregen. Maar ja, N=1 natuurlijk.

8. threep99

threep99 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    dank, dit heb ik van meerdere mensen gehoord, ga het maar proberen. Is er trouwens een manier om te tracken hoe ver je bent met je spend? Bijv door hierover te bellen ofzo? Om op die manier af te leiden of de reward geactiveerd is.

9. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    176
    Trofeepunten:
    43

10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ik smeek veel :D

Ik heb in 3.5 jaar toch mooi 2.300.000 punten bij elkaar (door die max van 800k vorig jaar). Af en toe wat steekpeningen, maar uiteindelijk < 1000 euro kwijt.

lloydje33 en Menno vinden dit leuk.
  11. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb 4 klachten ingediend over een verstoord upgrade en Privium proces, zowel per klachtenformulier, brief, chat als telefonisch. Om een of andere reden waren die allemaal niet zichtbaar voor de klantenservice medewerkers, terwijl ik daar gewoon screenshots en bevestigingsmails van heb. Nooit een inhoudelijke reactie gehad. Tot ik een klacht bij het Kifid indiende, dan worden ze bang publiekelijk aan de schandpaal te worden genageld (en terecht). Meteen schade gecompenseerd gehad en extra MR als vergoeding. Ik zou de volgende keer dus voor het klachtenformulier gaan, mailbevestiging bewaren en dan na 6 weken wachten direct door naar Kifid..

Ruut en stefan_vdb vinden dit leuk.
  12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.483
    Trofeepunten:
    558
    Als je hier een account aanmaakt en maar hint op het aanvragen van een Amex, stroomt je inbox vol met Jehova's die maar al te graag hun geloof aan je slijten.

VinceG, Godenzoon14 en Ruut vinden dit leuk.
  13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.317
    Trofeepunten:
    248
    Jaren geleden toen mijn dochter nog minderjarig was. Destijds nooit een vraag gehad hoe oud ze was (ik geloof 15). In 1e instantie had ze een gold card, maar na een jaar omgezet naar plat en na ene lagdurig proces ging de plat42 over van mijn vrouw naar mijn dochter.

14. JzTz

JzTz Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    In de AV van Amex Gold staat dat Amazon Prime voordeel verloopt 31 December 2025. Zou dit voordeel werkelijk verdwijnen of legal end date in afwachting van hernieuwing?

15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    867
    Trofeepunten:
    143
    Ah, ik doe iets fout dus :D

16. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.064
    Trofeepunten:
    333
    Als dat gaat gebeuren dan gaat mijn plat kaart de deur uit en stap ik 100% over op Revolut waar 1:1 transfer is naar veel maatschappijen.

Ruut vindt dit leuk.
  17. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    En hoe snel verzamel je punten bij revolut? 600k punten bij amex per jaar pakken is geen probleem met 5 referrals en een upgrade. Hoe werkt dit bij revolut?

18. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    maar geen privium toch?

19. Yuka

Yuka Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een vraagje over de retentie offer. Eigenlijk wil ik mijn kaart (Plat) downgraden, maar ik mis nog wat punten, dus ben best bereid om mn kaart wat langer aan te houden. Wat is het slimst? Nu een retentieoffer aanvragen? Hoelang moet je daarna lid blijven?

Ik neem aan dat als ik nu downgrade naar bijv. gold dat je daar geen "welkomstbonus" voor krijgt?

Of toch nu downgraden naar green en over een half jaar upgraden naar gold?

20. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ik zie nu dat ik 550.000 punten heb dit jaar. Dus:

OF als je 450k hebt en je krijgt er 100k bij, geven ze die gewoon

OF die grens van 500k word niet gehanteerd.

Aangezien de mensen aan de telefoon niet kunnen zien hoeveel je gespaard hebt in een jaar, gok ik het laatste.

Deel Deze Pagina