American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Vreemd genoeg zijn die op de mobiele website niet zichtbaar (waar ik vrijwel altijd Insideflyer check) maar wel op de reguliere site kom ik nu achter..
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Haha, ja dat klopt inderdaad.
     
  3. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Werkt Amex tegenwoordig ook met Apple Pay?
     
    LordH vindt dit leuk.
  4. Goldman

    Goldman Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Zeker (alweer ruim een jaar of twee volgens mij)!
     
  5. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ja zowel persoonlijke als zakelijke kaarten.
     
  6. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Weet iemand of tijdens de april 2022 actie: dubbele punten gold card, de 'referallinker' ook dubbele punten krijgt of alleen degene die een nieuw account aanmaakt?
     
  7. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    De referral krijgt vaak maar eenmalig een bonus voor het aanbrengen van een lid.
     
  8. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Net te horen gekregen van de medewerker aan de telefoon dat amex aan het werk is om de amex kaarten ook te kunnen gebruiken in de Google Wallet app. Hopelijk is dat een feature die ze enigzins binnenkort gaan toevoegen want vind het toch wel vreemd dat dit nog niet wordt ondersteund in Nederland :/
     
    VinceG, DekkerGijs en noppie vinden dit leuk.
  9. Lvpol

    Lvpol Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Voor de Belgen die hier mee volgen: vanaf 15 november stijgen de bijdragen voor de Belgische amexkaarten (opnieuw). 65 euro maandelijks voor Platinum (i.p.v. 60 nu). Benieuwd wanneer ze doorvoeren voor bestaande kaarthouders. Vorige verhoging gebeurde slechts op de verjaardag van je kaartrekening.
     
  10. Avest

    Avest Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Ik lees hier in een aantal berichten dat het voor het aanvragen van Privium (eerst aanmelden via Amex) de snelste route is om gewoon langs te gaan op Schiphol en dan te kijken of er een plekje vrij is (gekomen). Is het dan gewoon een kwestie van vragen of er iemand heeft gecanceld?
     
  11. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Née gewoon vragen of ze tijd hebben. Geen noodzaak dat er iemand gecanceld heeft. De privium medewerkers ter plaatse zijn erg hulpvaardig.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  12. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Apart, ik wil eindelijk de companion business kaart aanvragen kan ik niet m'n voornaam invullen op het webformulier en je mag pas verder als dat gedaan is...

    upload_2022-10-15_20-4-18.png
     
  13. appie

    appie Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Ik begreep dat binnenkort het aantal lounge access van Gold naar 4 gaat?

    - is er op Schiphol nog een lounge waar je wel in kunt (non-Schengen?)
    - kun je nog steeds een gast meenemen (uiteraard gaat er dan een extra lounge credit af)?
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Aspire lounge 41 is dit dan. Echter vaak wel lange rij als je met Prioritypass naar binnen wilt en tijdslimiet van 3u voor vertrek vlucht.
     
  15. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Paar recente ervaringen:

    Op London Southend moet je reserveren om de lounge in te kunnen, anders is de kans heel groot dat hij vol is. Met de Priority Pass kun je echter niet reserveren. Er stonden een stuk of 5 bordjes dat je niet door hoefde te lopen omdat ze vol waren. Toch gedaan, aangegeven dat ik geen reservering had, tien minuutjes gewacht en er werd een tafeltje voor me klaargemaakt. De lounge zelf is echt een van de betere PP lounges die ik heb meegemaakt. Alert personeel, groot aanbod aan warme en koude hapjes en een gezellige bar.

    Daarnaast recent gebruik gemaakt van mijn aankoopverzekering. Een externe flitser van mijn camera op reis laten vallen, kapot. Was buiten Europa en had mijn buiten Europa dekking niet aan staan. Met behulp van de AMEX aankoopverzekering binnen een week het aankoopbedrag ontvangen, ondanks dat het mijn eigen schuld was.
     
    VinceG, Daan3, ErwinLansing en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    In het weekend gegeten bij Rijks en vier dagen later het diningvoordeel ontvangen. Een van de anderen waar ik mee uit eten was gegaan had ook zijn eigen platinum kaart. Hij heeft vandaag ook zijn dining tegoed ontvangen. De rekening kon zonder problemen 50/50 gesplit worden.
     
    noppie en Bjorn vinden dit leuk.
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Toevallig inclusief de reserveringsgarantie?
     
  18. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Nee, dat is een ander bedrijf. Maar menu is ook duurder geworden, €110 (ipv €90 voordat de gids uit kwam dit jaar) en we waren met 6, dus dat was niet een probleem. Maar €25 aanbetaling pp is wel iets om in je achterhoofd te houden als je met een klein gezelschap gaat inderdaad.
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Iemand een aanrader voor een deelnemend restaurant van de Amex platinum diner actie in NYC? Ben er volgende week en wil dit jaar graag wel gebruikmaken van de actie (vorig jaar geen gelegenheid gehad binnen de tijd)
     
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.663
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Bar Primi heb ik gegeten, prima Italiaan in Manhattan.
    Wel ben ik naar deze tent gegaan omdat dit een van de weinige was waar nog plek was omdat ik op de dag zelf pas reserveerde. Anders had ik wellicht een andere keuze genomen qua restaurant.
     
    arjen05 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina