American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb hetzelfde aanbod gehad, telefonisch werd verteld dubbele spend maar in praktijk is het 2.5punt per euro, Al een aantal keer aan de telefoon gehangen maar geen resultaat.... 50k punten wel ontvangen
     
  2. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Heel zonde, als ik de 50k punten gebruik bij een aankoop (€200) dan betaal ik nog steeds €580 voor een creditcard. Stopt het privium lidmaatschap direct bij het opzeggen van de AMEX?
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Ik zou de punten niet zo gebruiken... 50k amex is ook 40k flying blue miles = net geen enkeltje WBC in promo awards naar VS. Privium stopt niet vanzelf, die zul je dus separaat moeten opzeggen.
     
    Nelfrikandel vindt dit leuk.
  4. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Iemand ervaring met de overstap van Amex Platinum FB naar Amex Platinum?

    Heb de XP's niet echt nodig en Privium Plus for two is een goede deal (heb ik nu al voor mezelf) dus leek me een mooie stap. Kan je hier nog een goede deal voor krijgen?
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Overstappen kan niet, het zijn 2 verschillende producten. Je kan een nieuwe kaart aanvragen en daarna de FB kaart annuleren. Overigens krijg je op de gewone Amex geen korting meer op het lidmaatschap, alleen punten als je via een referral aanvraagt, waarbij je voldoende moet besteden de eerste 3 maanden, maar daar zijn nog wel wat trucjes voor. Eerst een Gold card en daarna upgraden levert dubbel punten op.
     
  6. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Dinsdagavond uit eten geweest, donderdag was het op mijn kaart belast en vandaag het dining voordeel gekregen. Lekker rap :)
     
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Hoe zit het nu als je aan het eind van de periode door terugstorten in de plus staat op je account? wordt dat dan bijgeschreven op je gekoppelde betaalrekening of blijft dat staan om latere uitgaven in voklgende maanden te verrekenen?
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als je belt storten ze het op je rekening, anders wordt het verrekend met toekomstige uitgaven.
     
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Wat @Daan3 zegt, met daarbij de opmerking dat als je het terug laat overboeken, dit tot 90 dagen kan duren...
     
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    oww dan heb ik het in feite sneller terug als ik het laat staan en laat verrekenen..dan de volgende maand al in principe..
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Is dit veranderd dan? Ik heb dat nog niet zolang geleden aan de hand gehad, toen stond het binnen 10 dagen op mijn rekening.
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Officieel heeft het te maken met dat er 90 dagen de tijd is om betalingen terug te draaien etc, ik heb het zelf ook weleens gehad en toen had ik het ook idd binnen 14 dagen terug maar het kan tot 90 dagen duren...
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Iemand bekend met het chargeback proces van Amex? Kan wel wat vinden maar dit betreft niet de Nederlandse Amex.
    Moet ik bellen, chatten of is er ook een webformulier ergens?

    Het betreft twee afschriften van een hotel, maar ik was het hotel niks verschuldigd en nu reageren ze niet meer.
     
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Gewoon bellen!
     
    lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  15. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Even heel iets anders: veel kleine winkels en restaurants gebruiken SumUp voor het verwerken van betalingen. Het is een voordelige oplossing voor het aannemen van bankpassen en credit cards, de kosten zijn namelijk een vast percentage (1,9%) van het verschuldigde bedrag. Naast Visa en MC accepteren al deze terminals ook Amex!
     
    noppie en LordH vinden dit leuk.
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Yep, dat was mij ook al opgevallen.

    Kun je gewoon met Amex betalen bij kleine, lokale winkeltjes waar je het niet verwacht;)
     
    LordH vindt dit leuk.
  17. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Blijf het maar een raar systeem vinden op Schiphol bij de grab&go. Ik ben er nu en wil water en fruit. Maar dat mag niet, enkel als ik er een broodje bij neem. Krijg ik de opmerking dat ik het broodje dan maar weg moet gooien.

    AMEX moet drinken, fruit en Broodje als maximum stellen, maar als iemand minder wil moet dat natuurlijk gewoon werken.
     
    MoonJ, VinceG, Brunoweilo en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Ben nu paar keer langsgegaan om alleen een fles water te halen - een keer met banaan zelfs. Denk dat het afhankelijk is van (de hersenen van) degene achter de balie.
     
  19. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb het twee keer geprobeerd, zonder veel geluk. Gisteren gewoon niet gedaan (ga echt geen eten op die manier weggooien). De eerste keer stond er iemand in de rij met een broodje, dus kon ik zeggen: Die krijg je dan van mij.

    Zal het nog eens proberen van de week.
     
  20. Nelfrikandel

    Nelfrikandel Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de goede tip!

    Het wordt nog mooier, ik heb vorige week de platinum kaart opgezegd en een FB kaart aangevraagd om mijn FB punten te verlengen. Ik moest AMEX ergens anders voor bellen en nogmaals gevraagd wat het aanbod zou zijn om de platinum kaart opzegging te annuleren en de kaart alsnog te verlengen. niets.
    'U heeft al een andere kaart aanvraag, een aanbod is alleen als u de kaart wilt opzeggen.' 'Dat klopt, maar eerder heb ik een 50k punten aanbod gehad om de kaart wel aan te houden, hetgeen ik nu overweeg.' 'Ik hoor wat u zegt, maar ik mag u nu niets aanbieden' Een paar jaar gelden vond ik de verleng gesprekken best een leuk spelletje, maar de sjeu is er wel een beetje uit.
     

Deel Deze Pagina