American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Ik zit toch nog even te broeden op dit aanbod, ik heb recentelijk naar goud geüpgraded ( na weer een periode van downgrades en bonussen).
    Wat gebeurt er als ik nu toch van Gold naar Plat upgrade aanvraag via de site, binnen een 6 maanden periode van al een bestaande upgrade (wel full pay, maar toen ook met 12k bonus miles)?
    Zelf denk ik aan;
    A. Ze keuren hem af omdat ik al een upgrade van 12k heb gepakt naar Gold (business wise niet slim van Amex).
    B. Ze geven me een Plat kaart, maar geven geen 75k aan bonus omdat er al een bonus offer was de afgelopen 6maanden ( worst case is wel betalen voor een kaart, maar niet de punten scoren)
    C. Ze geven me de Plat kaart maar geven me 63K aan punten ( 75k minus de recentelijke 12 van de upgrade naar Gold, op zich nog een overdenkbaar scenario voor mij)
    D. Ze geven me de Plat kaart en 75k aan punten (op zich staat er niets in de Upgrade voorwaarden dat je niet recentelijk al een upgrade gehad mag hebben).

    Iemand anders die dit al geprobeerd heeft?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Laat even weten wat de uitkomst is, ik zit in net zon situatie.
     
  3. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Als ik het doe, is de vraag die er nog boven hangt ' Wanneer is dan het beste moment?'

    Deze maand even geen reizen/grote uitgaven op het programma, dus wellicht pas eind december inschieten zodat ik er nog zo lang mogelijk in 2022 gebruik van kan maken?
    Of meteen nu doen, zodat ik zo snel mogelijk weer een downgrade bonus kan scoren?
    :confused:
     
  4. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Je kunt dit offer van Gold naar Platinum (75K punten bonus) na 6 maanden weer downgraden? Klopt dat? Het is lijkt mij een erg goed aanbod, of zie ik iets over het hoofd....
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2021
  5. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Voor mij geldt hetzelfde. Ben ook wel benieuwd.
     
  6. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Ik heb hem ook in de mail zitten en vind hem erg verleidelijk. Ik zit momenteel echter in het buitenland en kom niet thuis voor mei volgend jaar, wanneer ik wellicht alweer aan downgraden denk.

    Stel ik laat de kaart thuis op de foto zetten (versleuteld en beveiligd etc.) en ik gebruik hem online een keer. Of ik voeg hem toe aan mijn Apple Pay, dan kan ik deze toch gewoon gebruiken? Of zie ik nu iets over het hoofd? En ik dacht gelezen te hebben dat Priority Pass nummer ook op te vragen is waardoor ik toegang kan krijgen via de app. Beetje warrige vragen misschien, hoop dat iemand me gerust kan stellen!
     
  7. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Vanuit de AMEX App kun je inderdaad je kaart toevoegen aan Apple Pay. Dit kan gewoon op afstand en je hoeft je fysieke kaart dus niet bij je te hebben.
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Klopt. Eerst AMEX bellen voor je lidmaatschap nr. en daarna priority pass voor het instellen van de app.
     
    Peter02 vindt dit leuk.
  9. Peter02

    Peter02 Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53

    Dank voor jullie reacties. Komende week maar eens aanvragen!
     
  10. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb vandaag contact gehad met Amex. Ik heb net de upgrade gedaan van FB silver naar FB gold. Als ik nu de upgrade doe van FB gold naar FB plat krijg ik de 75000 punten en mijn jaarbijdrage van de FB gold wordt teruggestort. Daarna wordt de 600 van de FB plat in rekening gebracht. En dan kan je na 6 maanden downgraden of elk moment de kaart opzeggen.
     
    JustinCase, lloydje33, BartF en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Hmm dat maakt het wel interessant, ga ik eens over nadenken.
     
  12. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Vraagje:
    Heb je ook de bonus van 12k naar Gold gekregen? Want dit is in potentie wel top nieuws voor degene die net naa gold zijn geüpgrade en door willen naar Plat voor de bonus!

    ps; gentile reminder, dit is wel her reguliere Amex topic, we hebben ook een topic voor FB branded cards , waar als ik het goed begrijp jouw upgrade onder valt.
     
  13. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.119
    Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Waarom zou je naar de FB Platinum upgraden?

    Zelf heb ik de FB Gold en zit nu in het traject om naar de reguliere Platinum te upgraden.
    Ik zie niet zo veel voordelen bij de FB variant (behalve de 75k miles) maar misschien zie ik iets over het hoofd?
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Voor de 75k miles en de 60xp + huurauto verzekering is het wel interessant en het evt delen van plat status. Helemaal als je na 6mnd weer terug gaat naar gold. Maar hiervoor graag verder in het FB Amex topic zoals @JustinCase al aangaf.
     
    JustinCase en Ruut vinden dit leuk.
  15. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand of de "1e jaar gratis" actie bij de zilver FB kaart ook geldt als je een normale kaart al hebt? Dit was toch mogelijk om de FB kaarten gescheiden zijn van de normale kaarten? Alvast bedankt.
    - Luuk
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Dat klopt inderdaad. Je krijgt dan echter geen miles.
     
    luukk vindt dit leuk.
  17. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb de 12000 ook gekregen en de 30xp.
     
    JustinCase en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Nog even deze beantwoorden in dit topic: Behalve de 75000 punten en de 60XP klopt dat. Ik heb de reguliere plat al en die houd ik ook (veel meer voordelen).
     
    Bijzonderetickets, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  19. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb nu een FB gold en wil deze graag upgraden met de actie (75.000 miles). Klopt het dat ik niet kan upgraden naar de reguliere AMEX platinum, zodat ik ook gebruik kan maken van de loungetoegang etc. etc.

    Dank voor het meedenken!
     
  20. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Net gebeld en daar wordt (na overleg met teamleider) aangegeven eens per 6 maanden upgraden. Truc met nieuwe kaart aanvragen en die direct upgraden kon ook niet volgens hen..
     

Deel Deze Pagina