Alitalia programma reorgansatie

Discussie in 'SkyTeam' gestart door Goldfly, 22 okt 2017.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb geen account bij AZ en dus geen mijlen etc.
    Maar hoe kan AZ uit het niets roepen dat al je mijlen waardeloos zijn als je niet 4 vluchten in januari maakt?

    Lijkt me onbehoorlijk bestuur waar elke rechtbank gehakt van maakt toch? stel je hebt 350.000 miles staan die een behoorlijke waarde vertegenwoordigen. Ze zijn geldig tot 1 februari 2019 en opeens tot 1 februari 2018. Kan gewoon niet.

    Ik vind Alitalia (afgezien van de error fares) een matig programma bieden en dit bevestigd voor mij dat ik AZ moet vermijden.
     
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dat zouden ze dan ook wel mogen communiceren op het moment dat je lid wordt van het programma. Toen ik het las dacht ik eigenlijk aan een foute 1 april grap in de herfst.
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Tijdje geleden had men al de punten shop waar je kon winkelen opslot gedaan. Had ze al mailtje gestuurt met de vraag of Skyteam voordelen blijven bestaan maar dat is ook nog maar de vraag.

    Als je punten hebt zou ik zsm paar award tickets boeken binnen Skyteam maar niet met Alitalia.

    Daarnaast wat de wet ook zegt, als je falliet bent is er ineens een hoop waar je mee weg kan komen.

    Hoewel ik zelf geen fan ben van Alitalia zal ik ze toch missen. Een naitonale carrier is net als een koning. In het verleden erg vanzelf sprekend maar tegenwoordig zullen er niet snel nieuwe zijn. Met de extra lening van de Italiaanse overheid zullen ze onder de huidige contructie blijven vliegen tot maart maar wat daarna gebeurt is nog maar de vraag.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  4. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
  5. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb vorige week in ieder geval een hele berg MilleMiglia mijlen weggepoetst. Dit had anders heel wat voeten in de aarde. Ik had reserveringen gemaakt voor Etihad vluchten, mijlen waren gedebiteerd en boekingscodes gekregen maar kreeg toen een error bericht dat de tickets niet konden worden uitgegeven. Ook de It. en Ned. helpdesks zeiden botweg dat ze geen award tickets op Eithad vluchten uitgeven (terwijl dat via hun website wél daarvoor kunt reserveren !). Pas nadat mijn vrouw haar beklag had gedaan op de Alitalia Facebook pagina werd ik gebeld en kon ik alsnog e.e.a. regelen. Ik heb er nu nog ruim 60.000 over en gezien deze ervaring wil ik die ook z.s.m. inwisselen.
     
  6. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Alitalia heeft z'n frequent flyer programma terug gekocht van Etihad en doet gelijk een gesture aan de leden: "The SkyTeam member says that, as a gesture of goodwill, it will grant members a one-year extension for expiring miles, moving the deadline to 31 January 2020."
     

Deel Deze Pagina